החזירו מלחמה: האקרים תומכי ישראל הפילו מאות אתרים פרו-פלסטינים

קבוצה של האקרים חובבי ישראל הפילה מאות אתרים פלסטיניים ופרצה לחשבונות טוויטר של חברי אנונימוס - מסרו מומחים ● לעומת זאת, "המתקפה הגדולה" שהבטיחו ההאקרים הפרו-פלסטיניים הסתיימה בנזק קל בלבד

באו לנצח ויצאו מנוצחים: אנשי אנונימוס (Anonymous), שהבטיחו היום (ב') מתקפה ענקית על אתרים ישראליים, כשלו במשימתם – ו-"חטפו" מהאקרים פרו-ישראליים. מספר אתרי ממשלה אמנם ירדו מהאוויר לכמה דקות, אבל היה זה כלום לעומת מאות האתרים הפרו-פלסטיניים וחשבונות הטוויטר (Twitter) אליהם פרצו ההאקרים חובבי ישראל.

הנזק שהסבו אנשי אנונימוס במסגרת המבצע, שהתקיים תחת השם OPIsrael, הסתכם בנפילה לזמן קצר ובהשחתה של כמה אתרים של ממשלת ישראל, ובכללם אתר משרד החינוך, ובפרסום כמות לא גדולה במיוחד של מספרי כרטיסי אשראי וכתובות מייל של גולשים ישראליים.

ליאור פולק, סמנכ"ל טכנולוגיות ב-2BSecure, חברת אבטחת המידע והסייבר של מטריקס, ציין אחר הצהרים כי עד לאותן שעות, "רמת המתקפות והיקפן היו מתחת להערכות באופן משמעותי. ההאקרים לא הצליחו להרים מבצע רציני ולהביא תוצאות משמעותיות".

"ראינו מספר אתרים שסבלו ממתקפות וירדו אך חזרו יחסית מהר", אמר. "האתר של משרד החינוך סבל מקשיים. כמו כן, נחשפו פרטים מעטים, חלקם ממוחזרים ממתקפות ישנות יותר, והייתה חזרה מסיבית של חומרים לאורך כל היום". הוא הוסיף כי "היו אתרים, בעיקר קטנים, שעברו השחתה, חלקם נבנו על ידי אותה חברה או מוחזקים במערכת ניהול זהה, מה שככל הנראה מסביר את חזרת ההתקפה על אתרים אלה".

לדברי פולק, "מה שהפתיע הוא איכות המתקפות של הקבוצה הפרו ציונית IEF (ר"ת Israeli Elite Forces), שמסתמנת ככוכבת המבצע. החבר'ה האלה הפילו מאות אתרים פרו פלסטינים, פרצו לחשבונות טוויטר של חברים ב-An0nGhost (שהיו בין התוקפים) והביכו אותם מאוד בחשיפת שמו של בעל החשבון. יש לנו תחושה שעוד נכונו לנו הפתעות מעניינות מהזירה הזו ואנחנו ממשיכים לעקוב".

מאבנת נמסר בשעות הבוקר כי רוב ניסיונות התקיפה התרכזו בשני סוגים של אתרים: עם הסיומת Gov.il ועם המילה Israel ב-URL או בשם שלהם. חלק מאותם אתרים היו, על פי החברה, קטנים ולא משמעותיים בכל מה שקשור לנפח הגלישה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי שלום

    השלב הבא במתקפות ובמלחמות הוא להסכים על תאריך יעד להתחלת המלחמה ולתאריך סיום, נניח זמן של 24 שעות ובסיום לבחון מי נצח ומי הפסיד, כמו בכדורסל, בהמשך אפשר לקבוע חוקי משחק, קבוצות, ליגות, ותחרויות כמו בכל ענף ספורט מוכר, אולי להגיע לאולימפיאדה - למה לריב?

  2. שוקי

    שכחתם לציין שגם במבצעים הקודמים הם עשו המון... ופרצו והפיצו מידע רגיש וחשפו האקרים שהתחננו לסליחה אליהם אחרי זה בפומבי :)

אירועים קרובים