מייסד ויקיפדיה יכהן כיו"ר חברת הסלולר הבריטית TPO

ג'ימי וויילס מצטרף לחברת ה-MVNO, במטרה להרחיב את פעילותה לארצות הברית ולשווקים נוספים

מייסד ויקיפדיה (Wikipedia) ג'ימי וויילס, יקבל לידיו "נתח משמעותי" מהמניות של מפעילת הסלולר הבריטית TPO (ר"ת The People's Operator), אשר תורמת חלק מהכנסותיה לצדקה, מתוך שאיפה להרחיב את פעילותה לארצות הברית ולשווקים נוספים.

לדברי וויילס, מלבד התרומה "מעוררת ההשראה" של החברה, היא נהנית גם מיסודות מסחריים מוצקים: "החזון הגדול של החברה הוא לתרום לצדקה סכומי כסף משמעותיים. אולם, כשעברתי על המספרים ובחנתי את המודל העסקי שלה, הוא נראה לי הגיוני מאוד".

TPO היא מפעילת סלולר וירטואלית (MVNO) שנסמכת על הרשת של  EE. בנובמבר 2012 החלה TPO להציע שירותים בתשלום לפי צריכה ובאפריל 2013 הוסיפה תוכנית של שימוש ללא הגבלה תמורת 14.99 ליש"ט לחודש. עשרה אחוזים מההכנסות מכל לקוח נתרמים ל"מטרה נעלה" שאותה הוא בוחר, ובנוסף מתחייבת החברה לתרום 25% מרווחיה לצדקה.

מארק אפסטיין, מנכ"ל TPO ואחד ממייסדי החברה, מסרב לנקוב במספר הלקוחות, אך ציין כי מאז שהחלה החברה להציע את התוכנית ללא הגבלה נרשמת עלייה מהירה בקצב ההצטרפות של המנויים, והוסיף שמאות ארגונים כבר נהנים מתרומות באמצעות החברה. TPO אינה רווחית עדיין אך היא אינה משקיעה סכומי כסף גדולים בפרסום ובמקום זאת נסמכת על קידום מפה לאוזן באמצעות הארגונים שמקבלים ממנה תרומות.

וויילס, שלפני 13 שנים הקים את ויקיפדיה , ציין כי הוא מעוניין לסייע ל- TPO להתרחב למדינות נוספות, וקודם כל לארצות הברית. וולס יכהן כיו"ר משותף של החברה. "אנו צריכים להתרחב מהר ככל האפשר ברחבי העולם. ניכנס לכל שוק ברגע שנצליח לחתום על עסקה" אמר וולס.

הוא הוסיף וציין כי הוא מעוניין להגביר את החשיפה של TPO ברשת: "אחת הסיבות לכך שהם גייסו אותי, היא הרצון שלהם להקים קהילה מקוונת – עם כל הכלים הנחוצים להפצה ויראלית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים