ד"ר יוסי בהגון, מומחה לרפואה מקוונת: "האתגר הוא ליצור אינטימיות בערוץ דיגיטלי"

"בעתיד, יהיה נדרש ללוות את המטופל בכל מצביו, לא רק בזמן מחלה", והעולם המקוון יעזור לנו בכך, אמר ד"ר בהגון, שהקים וניהל את האגף לרפואה מקוונת בשירותי בריאות כללית ● הוא אמר שבקרוב תגיע לשוק חזייה מקוונת שתזהה גידול בשד של הלובשת אותה ותשלח התראה מיידית על כך לרופא המטפל

"האתגר הוא איך יוצרים אינטימיות בערוץ תקשורת דיגיטלי, איך ליצור קשר אישי בערוץ שבבסיסו אינו פנים מול פנים", כך אמר ד"ר יוסי בהגון, מומחה לרפואה מקוונת.

ד"ר בהגון, שהקים את האגף לרפואה מקוונת בשירותי בריאות כללית והיה מנהלו, השתתף בפאנל שנשא את הכותרת "הדבר הבא באינטרנט ובסלולר והשפעתו על הצרכנים הדיגיטליים", ונערך במסגרת התחרות השנתית לאתרי אינטרנט ומובייל, Webi Awards 2012, הנערכת זו השנה השמינית ברציפות על ידי קבוצת אנשים ומחשבים. הפאנל וטקס הענקת הפרסים בתחרות נערך שלשום (א') במלון שרתון תל אביב, בהשתפות נציגי הארגונים הזוכים. מנחה הטקס היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים, ואת הפאנל הנחה עידו לוי, מנכ"ל גלובל מרקטפלייס ויושב ראש ועדת השופטים של התחרות.

לדברי ד"ר בהגון, "בעתיד, יהיה נדרש ללוות את המטופל בכל מצביו, לא רק בזמן מחלה, אלא גם כשיהיה בריא ויעשה בדיקות תקופתיות, למשל". כדוגמה, הוא סיפר על חזייה מיוחדת, שתגיע לשוק בעוד זמן מה. "מדובר בחזייה עם חיישנים. גידול שנוצר יוצר אזור חם ברקמת השד. החזייה תשדר נתונים לענן, לתיק הרפואי של האישה, וכשתהיה חריגה – הרופא המטפל שלה יקבל על כך התראה מיידית", אמר. הוא ציין ש-"הרגישות של הבדיקה היא מעל 90%, היא לא מצריכה את המטופלת לצאת מהבית, לא נדרש ממנה 'לבלות' חצי יום במכון ממוגרפיה. המידע נאסף בסביבה הפיזית ומתחבר למידע ולעולם הדיגיטלי".

ד"ר בהגון ציין מושג חדש בעולם הרפואה – "ניהול קשרי מטופל, שמקביל לניהול קשרי לקוחות, CRM. זה יהיה שובר השוויון, והדרך לכך ארוכה".

רויטל הנדלר, המייסדת ולשעבר המנכ"לית של אתר אול ג'ובס. צילום: ניב קנטורהוא סיכם באמרו, כי "בשנתיים האחרונות יש בארצות הברית עשייה אדירה בתחום הרפואה המקוונת. ישראל נמצאת בפיגור של שנתיים בתחום, מאחר שקרנות ההון-סיכון לא מבינות מספיק על מנת להיכנס לתחום ומנגד, ליזמים אין מספיק מימון וליווי בהליכתם אליו".

"ההפרדה בין העולם הפיזי לדיגיטלי – מלאכותית"
דוברת נוספת בפאנל הייתה רויטל הנדלר, המייסדת ולשעבר המנכ"לית של אתר אול ג'ובס (AllJobs) ומייסדת שותפה של WorkWith.me. לדבריה, "הצלחת אול ג'ובס נבעה מאי ההפרדה הקיימת בו בין העולם הפיזי לדיגיטלי. הפרדה שכזו היא מלאכותית ומי שחשב שנישאר בדיגיטל – טעה. העולם מתפתח למקום אחר והמחאה החברתית שאנחנו רואים כיום היא רק דוגמית לכך".

היא ציינה שהמסר של WorkWith.me הוא שנדרש להתאגד על מנת להצליח. "לבד זה מאוד קשה", אמרה הנדלר. "החברה שלנו היא פלטפורמה חברתית שמסייעת להתקדם בקריירה, בכסף, ולקבל נקודות זכות. היא מעין 'אי-ביי (eBay)' לקריירה: ככל שאתה עוזר ליותר אנשים – אתה משתכר מכך".

"העולם הולך לאינטגרציה בין אמצעי המדיה"
יואל גלייזר
, מנהל מדיה חברתית בחדשות 2 באינטרנט, אמר שהעולם הולך לאינטגרציה בין אמצעי המדיה השונים. "צופה שקורא בפייסבוק (Facebook) על תאונת דרכים, למשל, ירצה לדעת עוד פרטים עליה באמצעות הטלוויזיה", הדגים. לדבריו, "יש תהליך שילוב הדרגתי בצריכה. בהתחלה, הצופה צורך את החדשות מטוויטר (Twitter) או מפייסבוק, לאחר מכן מהטלוויזיה ולבסוף – מהעיתון".

יואל גלייזר, מנהל מדיה חברתית בחדשות 2 באינטרנט. צילום: ניב קנטורבניגוד לתחזיות על מותה הקרוב של העיתונות המודפסת וההערכות שחזו בעבר את תומו של עידן הרדיו אמר גלייזר, כי "טכנולוגיות לא מתות כל כך מהר. רשת האינטרנט היא פשוט המדיה המיידית ביותר".

הוא ציין ש-"חדשות 2 נמצאות בכל מקום, מאינטסגרם (Instagram) דרך יו-טיוב (YouTube) וכלה במקומות נוספים. המטרה שלנו היא לבחון כל הזמן איפה אנחנו יכולים לשתף את הצופים, או הגולשים, בחדשות. יש גם מגמה נרחבת של אנשים שרוצים לשתף ושולחים חומרים. זו עיתונות אזרחית חדשה".

"פייסבוק הופך להיות מיושן עבורנו", אמר גלייזר. "מבחינתנו, לאנשים לא יימאס מחדשות. בקיץ האחרון דיברו בארץ על האולימפיאדה באמצעי המדיה השונים מיליון וחצי בני אדם. השיח שאנחנו יוצרים יוצר יותר שיתוף. האירועים יהיו יותר עצמאיים והאזרחים יעזרו לנו להביא את המידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים