בזק שדרגה את תשתיות ליבת ה-IT שלה בפרויקט ענק בהיקף עשרות מיליונים

הפרויקט ארך פחות משנתיים - זמן שיא במונחים של חברת אנובקס, שסיפקה פתרונות עבורו - וכלל הגירה ממיינפריים למערכות IT מודרניות וכן וירטואליזציה של שרתים ● בזק החליטה לבצע מהלך של הגירת מערכות הליבה מתשתית המיינפריים של יבמ לסביבה פתוחה, מתוך רצון להכניס את מערכות הליבה לענן הפרטי, שמשמש את רוב מערכות ה-IT שלה ושכולל פתרונות שרידות וגיבוי מתקדמים, וליצור סביבת עבודה מתקדמת לאנשי הפיתוח, תוך שיפור ביצועי המערכת וצמצום עלויות התחזוקה

בזק סיימה בימים אלה פרויקט מורכב לשדרוג תשתיות ה-IT שלה – כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט ארך פחות משנתיים והסתיים באחרונה, והוא כלל הגירה ממיינפריים למערכות IT מודרניות וכן וירטואליזציה של שרתים. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא עומד על עשרות מיליוני שקלים.

בעבר, באופן מסורתי, שימש המיינפריים של יבמ (IBM) כתשתית מרכזית למערכות הליבה של בזק, ביניהן מערכות ההזמנות, התשתית ומערכות IT אחרות. ב-2010 החליטה הנהלת החברה לאשר לחטיבת הטכנולוגיות והמידע שלה לבצע מהלך של הגירת מערכות הליבה מתשתית המיינפריים לסביבה פתוחה.

להחלטה היו כמה מניעים, בהם הרצון להכניס את מערכות הליבה לענן הפרטי של בזק, שמשמש את מרבית מערכות ה-IT שלה ושכולל פתרונות שרידות וגיבוי מתקדמים. מניע נוסף היה הרצון ליצור סביבת עבודה מתקדמת לאנשי הפיתוח, תוך שיפור ביצועי המערכת וצמצום עלויות התחזוקה – נתון שהיווה סעיף תקציבי יקר בתוך כלל הוצאות תחזוקת ה-IT.

הפרויקט נעשה בשיתוף פעולה בין אנשי ה-IT של בזק לאנובקס (ANUBEX) ונציגתה בארץ, Next iT. אנובקס היא חברת נישה הפועלת בעולם בתחום אספקת שירותים וכלים להגירה של יישומים ממערכות ותיקות לסביבות מודרניות. מדובר בחברה בלגית עם משרדים ומרכזי פיתוח בבלגיה וצרפת. ייחודה של אנובקס הוא במתן פתרונות הסבה ממחשב מרכזי ופרויקטי ההסבה וההגירה שלה מתוחמים בדרך כלל בשנתיים. הפרויקט בבזק השיג שיא בלוח הזמנים, שעמד על 20 חודשים בלבד.

בהיבט הטכנולוגי, הסבת מערכות המידע נעשתה ממיינפריים ללינוקס (Linux) של רד-האט (RedHat). בסיס הנתונים הוסב מ-IDMS לאורקל (Oracle), עם שרתים של HP ומערכות אחסון של EMC. עוד נעשתה במסגרת הפרויקט וירטואליזציה מבוססת מכונות של VMware. כך, יש בבזק כיום שרתים פיזיים בודדים ומאות שרתים וירטואליים. סופו של התהליך היה במעבר כולל מהמערכת הישנה לחדשה – מעבר שבוצע באחד הלילות בסוף שבוע. התהליך עבר בצורה חלקה עם מספר תקלות מועט, שטופלו בימים הראשונים לאחר המעבר.

מערכות הליבה של בזק מצויות כיום בסביבת IT מודרנית, ששימרה את כל מסכי העבודה כבעבר. מהלך זה שימר את חוויית המשתמשים במערכות וייתר את הצורך להדריך אלפי משתמשים עליהן. המערכות החדשות משרתות יותר מ-5,000 עובדים, ביניהם במוקדי השירות של החברה. מימוש הפרויקט הניב לבזק חיסכון כספי ניכר, בשל ההפרש בין עלויות תחזוקת המיינפריים ועלויות תחזוקת המערכות הנוכחיות, לצד החיסכון בחשמל ובנדל"ן. חיסכון נוסף נובע מהעובדה שבשל המעבר לפלטפורמה החדשה השתפרו יכולות הפיתוח של היישומים של בזק המפותחים "בבית" וקוצר משך הזמן שפיתוח היישומים אורך.

לאנשים ומחשבים נודע עוד, כי בשל הצלחת הפרויקט בבזק, כמה ארגונים נוספים, ביניהם בנקים, שוקלים אף הם ביצוע פרויקט דומה.

מבזק לא נמסרה תגובה לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים