איגוד האינטרנט: ישראל במקום האחרון מבין מדינות ה-OECD התומכות ב-IPv6

הממוצע העולמי של רשתות התומכות ב-IPv6 עומד על כ-13.3%, בעוד שבישראל מדובר בכ-5% בלבד ● עד כה, רק ספקית תקשורת אחת בישראל, 018-אקספון, הצטרפה לרשימת החברות התומכות ב-IPv6 ● פרופסור ישע סיון, נשיא איגוד האינטרנט הישראלי: "המועד בו תיווצר מצוקת כתובות IP של ממש הולך ומתקרב"

ישראל במקום האחרון מבין מדינות ה-OECD התומכות ב-IPv6 – כך פרסם היום (ב') איגוד האינטרנט הישראלי לקראת יום המודעות הבינלאומי לחשיבות המעבר ל-IPv6, שיחול בחודש יוני.

מנתונים שנאספו דרך מערכת RIS – רשת של שרתים הפזורים בעולם ואוספים מידע על נתיבי מעבר של תעבורת רשת, עולה כי הממוצע העולמי של רשתות התומכות ב-IPv6 עומד על כ-13.3%, בעוד שבישראל מדובר בכ-5% בלבד. כך, ישראל אף מדורגת מתחת לממוצע במזרח התיכון, העומד על 8.93%, וכן מתחת לאוסטרליה (18.33%), צרפת (22.47%) ובריטניה (17.55%). יצוין, כי ממוצע התמיכה בקרב מדינות ה-OECD הוא 14.66%.

על פי איגוד האינטרנט, המודעות לצורך בתמיכה ב-IPv6 הולכת וגוברת. זאת, עקב דלדול מואץ של כתובות IP במתכונת הנוכחית של פרוטוקול ה-IPv4. כאשר ה-IPv4 יגיע למיצוי, ובהיעדר מוכנות תשתיתית ל-IPv6, תפגע יכולת ההתפתחות של הרשת. כך, לא תתאפשר הוספת שירותים חדשים ויכולות חדשות, לרבות במכשירים ניידים.

עד כה, רק ספקית תקשורת אחת בישראל, 018-אקספון, הצטרפה לרשימת החברות התומכות ב-IPv6. מנכ"ל החברה, איציק בן אליעזר, אמר כי "018 אימצה את פרוטוקול ה-IPv6 במקביל להפעלת המערכות בפרוטוקול הקיים IPv4. מצוקת כתובות ה-IP העולמית תחייב את כל ספקי האינטרנט לבצע שדרוג. אנחנו שדרגנו את המערכות שלנו, צברנו את הניסיון הנדרש ואנחנו ערוכים למתן שירות מלא".

לדברי פרופסור ישע סיון, נשיא איגוד האינטרנט הישראלי, "ישראל נמצאת במקום האחרון בהכנת התשתיות לתמיכה מלאה ב-IPv6. המועד בו תיווצר מצוקת כתובות IP של ממש הולך ומתקרב. לצד קריאתנו לספקי התקשורת ולאתרי התוכן המובילים בארץ ליישר קו עם מדינות העולם ועם החברות הגדולות שכבר עשו זאת, אני קורא גם לצרכנים לדרוש את יכולת ה-IPv6 מן הספקים, ובכך לתרום להתפתחות הרשת בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים