דו"ח: צרכנים מקדימים את הספקים של השירותים הרפואיים באימוץ המדיה החברתית

מסקר של PwC עולה, כי הצרכנים מאמצים את המדיה החברתית כאמצעי לדיון על סוגיות רפואיות בקצב מהיר יותר מהמוסדות שמספקים את השירותים הרפואיים ● 45% מהמשיבים ציינו, כי המידע שמצאו בכלים החברתיים עשוי להשפיע על החלטות שיקבלו בתחומי הבריאות ● "המגמה אינה באה לידי ביטוי בקרב הצעירים בלבד, והיא מאומצת בכל רובדי האוכלוסיה", אמר רובין סטה, מנהל המחלקה למיחשוב רפואי בחברת הייעוץ

המטופלים מקדימים את בתי החולים שמטפלים בהם בכל הקשור לאימוץ הכלים של המדיה החברתית – כך על פי דו"ח חדש של PwC. מדובר בסקר, שתוצאותיו פורסמו שלשום (ג') במסגרת הדו"ח "Social Media 'Likes' Healthcare: From Marketing to Social Business", אשר כלל ראיונות עם 1,060 צרכנים בארצות הברית.

מהממצאים עולה, כי ארבעה מכל 10 צרכנים בארצות הברית נעזרים במדיה חברתית כדי למצוא מידע על רופאים וטיפולים, וכי רבע מכלל הצרכנים מפרסמים את התרשמויותיהם מרופאים וטיפולים במדיה החברתית. בצד של ספקי השירותים, רואיינו 124 חברים בארגון eHealth Initiative – הפועל שלא למטרות רווח, ו-30 מנהלים בכירים של חברות פרמצבטיקה, ביו-טכנולוגיה, ביטוחי בריאות וארגונים נוספים שפועלים בתחום של שירותי הבריאות.

עוד עולה מן הממצאים, כי בתי חולים, חברות שמציעות ביטוחי בריאות וחברות פרמצבטיקה מפגרים אחר הצרכנים בכל הקשור לאימוץ הכלים של המדיה החברתית. בנוסף, באתרים של הקהילות הרפואיות, הפעילות של המדיה החברתית ערה פי 24 מאשר באתרים של המוסדות, קבע הדו"ח.

באתרים של הקהילות הרפואיות מוצעים לצרכנים כלים שבעזרתם הם יכולים לספר כיצד הם מתמודדים עם מחלות, או כיצד מתקדם ההיריון. מלבד זאת, שליש מהצרכנים נעזרים בפורומים וברשתות חברתיות דוגמת פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter) ויו-טיוב (YouTube), כדי לשתף מידע על סימפטומים ולחלוק התרשמויות מרופאים, טיפולים, תרופות, ציוד רפואי וביטוחי בריאות.

מבין הצרכנים שנעזרים במדיה החברתית כדי למצוא או לשתף מידע רפואי, הצעירים גילו את העניין הרב ביותר בשימוש בכלים אלה. יותר מ-80% מבין המשיבים בגילאי 18 עד 24 "ישתמשו ככל הנראה" במדיה החברתית כדי לשתף מידע רפואי, בהשוואה לפחות מ-45% מבין המשיבים בגילאי 45 עד 64 שציינו כי "ישתמשו ככל הנראה" במדיה החברתית כדי לשתף מידע רפואי. 45% מבין המשיבים ציינו, כי המידע שמצאו בכלים החברתיים עשוי להשפיע על החלטות שיקבלו בתחומי הבריאות.

למרות ששיעורם של הצעירים גבוה יותר, הרי שבכלים הרפואיים של המדיה החברתית אפשר למצוא נציגים בני כל קבוצות הגיל. "המגמה אינה באה לידי ביטוי בקרב הצעירים בלבד, והיא מאומצת בכל רובדי האוכלוסיה", אמר רובין סטה, מנהל המחלקה למיחשוב רפואי ב-PwC.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים