השר שלום שמחון: "החדשנות הישראלית יכולה לענות על רבים מהצרכים של הענק הסיני"

"אנחנו עושים מאמצים רבים לבנות ממשקי עבודה עם סין באופן שיינתן מענה לצורכי היצואנים ומענה לאתגרים שהעבודה עם הענק הסיני מציבה", ציין שר התמ"ת במפגש היכרות ונטוורקינג בין נציגים ישראליים וסיניים ● במסגרת המפגש הכריזו ג'ון ברייס ומטריקס, כי חתמו מזכר הבנות עם שלטונות העיר צ'אנגז'ו שבסין לבחינת אפשרות פתיחה במקום של מרכז פיתוח ובדיקות תוכנה במתכונת של Offshore

19/03/2012 12:52

ג'ון ברייס חתמה אתמול (א') על מזכר הבנות MOU עם שלטונות העיר צ'אנגז'ו שבסין לבחינת אפשרות פתיחה במקום של מרכז פיתוח ובדיקות תוכנה במתכונת של Offshore. המרכז ישלים, אם ייפתח, את מרכזי הפיתוח והבדיקות של ג'ון ברייס במודיעין עילית, בולגריה, מקדוניה ואוקראינה. ההכרזה על ההסכם נערכה במלון דן תל אביב, במסגרת מפגש היכרות ונטוורקינג עם הצמרת השלטונית והכלכלית של צ'אנגז'ו, שסמוכה לשנחאי. באירוע נכחו, בין היתר, שר התמ"ת, שלום שמחון, שגרירת סין בישראל, ראש עיריית צ'אנגז'ו, ערן לסר, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה ומטריקס (Matrix) גלובל, וצבי שלגו, מנכ"ל PTL Group ויושב ראש לשכת המסחר הישראלית בשנחאי.

השר שמחון אמר באירוע, כי הביקור של המשלחת הסינית ונוכחותה של שגרירת סין במפגש מהווים עדות ליחסים החמים בין שתי המדינות, שממשיכים להתפתח משנה לשנה. לדבריו, "החדשנות הישראלית יכולה לענות על רבים מצרכיה של סין הצומחת". הוא הוסיף, כי מאז כינון היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות, לפני 20 שנים, הפכה סין לשותפת סחר מרכזית של ישראל. השר שמחון ציין, כי הפעילות המסחרית בין ישראל וסין גדלה בהתמדה, וכך גם מספר החברות הישראליות הפועלות בה והמיזמים המשותפים לחברות משתי המדינות. לדבריו, בשנת 1992 עמד היקף הסחר בין שתי המדינות על 54 מיליון דולרים וב-2011 הוא הגיע לכשמונה מיליארד.

עוד אמר שר התמ"ת בנאומו, כי ישראל הפכה ממדינה של תעשייה מסורתית למדינה שיש לה תעשיית היי-טק משגשגת בעלת פעילות גלובאלית ענפה. "יש כיום בישראל אלפי חברות סטארט-אפ שעוסקות בטכנולוגיות חקלאות, רפואה, מיחשוב ותקשורת", ציין. "חברות טכנולוגיות בינלאומיות הקימו בישראל מרכזי פיתוח טכנולוגיים על מנת לרתום את החדשנות של התעשייה הישראלית לצרכיהן. כך הפכה ישראל לאחד ממרכזי המו"פ המובילים בעולם". עם זאת, אמר שמחון, "היינו שמחים לראות יותר חברות אסיאתיות וסיניות בפרט משקיעות בישראל ומקימות פה מרכזי מו"פ וחדשנות".

הוא ציין, כי סין מהווה אחד ממנועי הצמיחה בכלכלה הגלובאלית. "סין, עם עוצמתה הכלכלית, מהווה יעד עבור משרד התמ"ת, שעושה מאמצים לתמוך בחברות הישראליות בסין. המשרד חותר כל העת להרחבת הנוכחות שלו בסין כדי לסייע בקידום הסחר ההדדי", אמר שמחון. לדבריו, הכותרת "מדינת יעד" היא כותרת מחייבת עבור המשרד ומשמעותה תעדוף והקצאת משאבים. "אנחנו עושים מאמצים רבים לבנות ממשקי עבודה עם סין באופן שיינתן מענה לצורכי היצואנים ומענה לאתגרים שהעבודה עם הענק הסיני מציבה", ציין.

פתיחת מרכז הפיתוח והבדיקות היא מהלך עסקי נוסף של ג'ון ברייס ומטריקס בסין. לפני ארבע שנים החלה ג'ון ברייס הדרכה לפעול בשנחאי ובבייג'ינג. החברה נותנת שירותי הדרכה, באמצעות מדריכים מישראל או מדריכים מקומיים, לחברות כמו EMC, סאפ (SAP), אורקל (Oracle) ואינטל (Intel). עתה, כאמור, פנו פרנסי העיר צ'אנגז'ו לג'ון ברייס והציעו לשכפל את אותו מודל עסקי אצלם.

לסר אמר לאנשים ומחשבים, כי "עם ההכרזה על ההסכם, ג'ון ברייס הדרכה מתחילה לבחון את היכולת שלה לגייס בוגרי אוניברסיטאות. אנחנו מתכוונים לאתר 60 מהנדסים מצטיינים מתוך מערך ההכשרה העצום שקיים כיום ב-Education town שבאזור צ'אנגז'ו, שמכשיר מדי שנה כ-80 אלף איש. המהנדסים שHיבחרו יעברו קורס בן שנה, באמצעותו הם יוכשרו לטכנולוגיות עכשוויות, לפי דרישות הלקוחות, ובתוך בערך שנה וחצי מהיום הם ישולבו במערך הפיתוח ובדיקות התוכנה שלנו".

לדברי לסר, הפמליה הגדולה שהגיע לאירוע בארץ מסין, בראשותו של ראש עיריית צ'אנגז'ו, מעידה על רצינות הסינים ביחס לביצוע עסקים עם חברות ישראליות, בעיקר מתחום ההיי-טק. "כשהתחלנו את המגעים עימם, הם עוד חיפשו חברות שיקימו בעיר מפעלים", אמר. "לקח לנו שנה לשכנע אותם להכיר בחשיבות ובפוטנציאל של שירותי תוכנה. בכל מקרה, אני מאמין שעתה נסללה הדרך לחברות שירותים ישראליות שיכולות לנצל את השוק העצום הזה שנפתח בפניהם".

העיר צ'אנגז'ו מונה כ-4.5 מיליון תושבים ופועלות בה אלפי חברות זרות. היא מהווה חוד החנית של מחוז ג'יאנגסו, מנוע הצמיחה של סין, שחתום על הסכמים שונים עם ישראל. צ'אנגז'ו נבחרה להיות פיילוט במשימה הלאומית של סין להפוך למעצמה טכנולוגית והיא אף לוקחת חלק במרוץ שבין ערים סיניות אחר קידמה טכנולוגית. במסגרת חזון ויעדי העיר הוקמה בה קרייה טכנולוגית שמכשירה כוח אדם עבור תעשיות התוכנה והטכנולוגיה. השלטון של צ'אנגז'ו מסתייע בחברת הניהול PTL Group, שעומדת מאחורי פעילותן של מספר חברות ישראליות בסין, לקדם את העיר בקרב חברות ישראליות בתחומי תעשייה עתירת טכנולוגיה או חברות IT.

שלגו אמר באירוע, כי החברה אחראית על 42 פרויקטי ניהול מקבילים בסין, ביניהם אלה של טאוור סמיקונדוקטור, מכתשים אגן וההסכם הנוכחי עם ג'ון ברייס ומטריקס. לדבריו, "אנחנו מציעים את שירותינו לחברות היי-טק ישראליות נוספות שמחפשות להגיע לשוק הסיני הענק". עוד הוא אמר, כי "אני מציע לחברות הישראליות שמגלות עניין בשוק הסיני שלא יתפתו להיכנס אליו באמצעות מיזמים משותפים עם גופים ממשלתיים סיניים. מניסיוני, זהו מודל שאינו מחזיק מים. תחת זאת, עם הידע והקשרים של PTL, חברות ישראליות יכולות להקים חברות משלהן באופן מדוד וחכם".

הוא הוסיף, כי "השוק הסיני אמנם רעב לטכנולוגיות ולרמה גבוהה יותר של מהנדסים, אולם קשה לשמור בו על זכויות יוצרים, וכאשר חברות זרות מתחילות לעבוד עם חברות מצד שלישי הן מגלות, לצערן, שהקניין הרוחני שלהן זלג לכל עבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים