אבי קרבס, קרן ההון סיכון תעוזה: "המחסור בהשקעות גורם לכך שיש כיום הרבה הזדמנויות מעניינות"

לדברי קרבס, שותף מנהל בכיר בקרן ההון סיכון תעוזה, "מי שיש לו אומץ להיכנס עכשיו יכול להרוויח יפה. חברות מוכנות כיום להקשיב יותר למה שיש לקרנות להציע במישור העסקי. יתרון נוסף טמון בעובדה שניתן לקבל אחוזים גבוהים יותר בחברה" ● בנוגע לתחומים המעניינים כיום להשקעה צופה קרבס, כי "תחומי ה-IT והאינטרנט ימשיכו לצמוח, המכשור הרפואי יספק הזדמנויות מעניינות, ובנישות מסוימות בתחומי המוליכים למחצה והתעשייה צפויות התפתחויות"

שוק ההשקעות שרוי בקיפאון, משקיעים יושבים על הגדר לאחר ההפסדים שספגו בשנות המשבר, אבל אבי קרבס, שותף מנהל בכיר בקרן ההון סיכון תעוזה מאמין שדווקא במצב הנוכחי כדאי להשקיע. בראיון לאנשים ומחשבים הוא מסביר, כי "המחסור האדיר בהשקעות גורם לכך שיש כיום הרבה מאוד הזדמנויות מעניינות ומי שיש לו אומץ להיכנס עכשיו יכול להרוויח יפה. פרט לכך, חברות מוכנות כיום להקשיב יותר למה שיש לקרנות להציע במישור העסקי. יתרון נוסף טמון בעובדה שניתן לקבל אחוזים גבוהים יותר בחברה".

בנוגע לתחומים המעניינים כיום להשקעה צופה קרבס, כי "תחומי ה-IT והאינטרנט ימשיכו לצמוח, המכשור הרפואי יספק הזדמנויות מעניינות, ובנישות מסוימות בתחומי המוליכים למחצה והתעשייה צפויות התפתחויות". הוא מעריך, כי "תחום אבטחת המידע יזכה לפריצה משמעותית ואנחנו בוחנים בו השקעות רלוונטיות.

"לאחרונה השקענו בתחום האינטרנט. פרט לאתרי תוכן רואים לאחרונה בישראל טכנולוגיות ייחודיות המשדרגות את חוויית המשתמש ומציבות רף כניסה גבוה. בין השאר השקענו כ-2.4 מיליון דולרים ב-MediaBoost לפי שווי חברה של 14 מיליון דולרים, וכחצי מיליון דולרים ב-my6sense לפי שווי חברה של 3.7 מיליון דולרים".

הוא מסביר, כי "תעוזה משקיעה בשלבים ראשונים בהם שווי החברה נמוך, מלווה את החברה באופן צמוד, וממשיכה להשקיע בסבבים מתקדמים יותר. השקעה בשלב הראשון מסתכמת בדרך כלל בין חצי מיליון דולרים למיליון דולרים. אנחנו לא מעוניינים להגיע לשליטה אבל מקפידים על אחזקות משמעותיות של כ-10%-49% משווי החברה", הוא אומר. "תעוזה מגייסת גם משקיעים וקרנות מחו"ל שסומכים עלינו ותומכים בנו בדירקטוריון".

אז איך מתקבלת החלטה האם להשקיע בחברה? "שני העקרונות הראשונים שמנחים אותנו בבדיקת הזדמנויות להשקעה הם, האם לטכנולוגיה יש שוק ענק והאם יש בה צורך דחוף והיא פותרת בעיה קריטית", אומר קרבס. "גם שוק שעדיין לא קיים יכול לעניין אותנו, בתנאי שיש לו פוטנציאל להפוך לשוק ענק. הרעיון הוא לאתר שווקים מעניינים ורק לאחר מכן לאתר טכנולוגיות שמתאימות להם. העיקרון החשוב השלישי הוא טכנולוגיה ייחודית שמהווה פריצת דרך בתחומה, אשר רף הכניסה אליה גבוה".

לדבריו, "מרכיב חשוב נוסף בהחלטה להשקיע הוא איכות מובילי החברה ויכולתם לגייס כסף. חשוב מאוד שהיזמים יהיו מסוגלים לקחת את החברה להישגים עסקיים ולא רק טכנולוגים. במקרים בהם החברה מעניינת להשקעה אבל היזם חלש בצד העסקי, נסכים להשקיע רק אם הוא יותיר בידנו את ההובלה העסקית. חברות שהיזמים שלהן מוכנים לגייס מעט כסף ורוצים למכור מהר את החברה, פחות מעניינות אותנו. אנחנו מעוניינים לבנות חברות גדולות. לא מחפשים אקסיט מהיר. עקרון חשוב נוסף הוא לאפשר ליזם להרוויח. אם היזם ירוויח גם אני ארוויח".

קרבס מדגיש, כי "העובדה שאנחנו קרן חיפאית מעניקה לנו יתרון על פני משקיעים שמתמקדים באיזור המרכז. הקשר ההדוק שלנו עם הטכניון והקירבה למרכזי הפיתוח של יבמ, אינטל אפל, אלביט ואחרים, מספקים יתרון חשוב. בצפון הארץ יש מטמון זהב שקרנות מהמרכז לא טורחות לחפש אותו".

במבט קדימה מעריך קרבס שב-2012 תהיה אווירה מעורבת בשווקים. "להערכתנו, לא תהיה כניסה משמעותית של שחקנים לשוק ההון סיכון הישראלי, והוא ישאר עם פחות מ-20 קרנות פעילות".

תעוזה, שהוקמה ב-1992, השקיעה עד היום כ-46 מיליון דולרים ב-21 חברות ומימשה אחזקות בכ-70 מיליון דולרים. כיום כולל הפורטפוליו שלה, עשר חברות בתחומי המכשור הרפואי, התוכנה, התקשורת, ה-IT, והמוליכים למחצה. בידי הקרן כ-18.5 מיליון דולרים במזומן, ושווי השוק שלה כ-15 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים