סקירה: סמסונג גלקסי פרו

הגלקסי פרו משלב מסך מגע עם מקלדת QWERTY מהטובות שנתקלנו בהן ומציע נוחות שימוש לצד מחיר נוח ואטרקטיבי למדי עבור טלפון אנדרואיד מודרני ● המכשיר מצויד במעבד 800 מגה-הרץ וב-512 מגה-בייט זיכרון RAM ● עם זאת, מסך ה-TFT בגודל 2.8 אינצ'ים, מאכזב ● ציון סופי: 73

את כמות הטלפונים החכמים שמבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) ומגיעים עם מקלדת פיזית ניתן לספור היום על כף יד אחת. בעולם בו ריבוי מגע (מולטי-טאץ') הוא המפתח להצלחה, רוב היצרניות מסתפקות במקלדת וירטואלית. עם זאת, לאחרונה התחילו לצוץ טלפונים המשלבים בין מסך מגע למקלדת QWERTY מלאה. אחד מאותם מכשירים הוא הגלקסי פרו (Galaxy Pro) מבית סמסונג (Samsung), המציע מסך מגע ומקלדת QWERTY מלאה שממוקמת מתחת למסך ולכפתורי השליטה.

הגלקסי פרו מיועד בעיקר עבור השוק העסקי ואמור לנגוס בנתח השוק של מכשירי הבלקברי (Blackberry). למעשה, הצלחתו של המכשיר תלויה בדבר אחד – המקלדת שלו. המקלדת זו התכונה הבולטת שלו, שמכוונת לקהל הצרכנים הפוטנציאלי, שבנוסף לשיחות משתמש בטלפון החכם גם לשליחה וקבלה של הודעות טקסט ודואר אלקטרוני.

המקלדת

המקלדת נהדרת. לפני הסקירה המלאה, נקדים ונאמר שמבלי להתחייב, לא זכורה לנו מקלדת איכותית כל כך בטלפון חכם. אם רציתם טלפון משולב מבוסס אנדרואיד, ולא רכשתם כזה עד היום, זה כנראה היה בגלל שרוב ההצעות שעמדו בפניכם בתחום הזה הסתכמו במכשירים שמבוססים על מסך מגע מלא. אם חששתם לעזוב את ה-E71 של נוקיה (Nokia) ולא מצאתם סיבה לעשות זאת – עכשיו יש לכם אחת.

שילוב המקלדת הפיזית מעניק לטלפון שניים ממאפייניו הבולטים: הרוחב שלו, 108.6 מ"מ – ממצב אותו כטלפון הרחב ביותר שמציעה כיום סמסונג בסדרת הגלקסי. עם זאת, הוא צר יותר מכל מכשירי הבלקברי הקיימים בשוק ומכל המכשירים מבוססי מקלדת שמציעה נוקיה. המאפיין השני, הוא שלמרות רוחבו, אין שום בעיה להחזיק אותו ביד והמכשיר נוח מאוד לשימוש.

העובי והמשקל

עוביו של המכשיר, להשלמת נושא המידות, הוא 10.7 מ"מ. מדובר בעובי די סטנדרטי עבור מכשירים שמבוססים על מקלדות QWERTY, ומשקלו – כולל הסוללה, הוא 103.4 גרם בלבד. נתונים אלו מוסיפים גם הם להרגשת הנוחות בעת השימוש בגלקסי פרו.

מסך, כפתורים ותפעול

גודל המסך הוא 2.8 אינצ'ים והוא עטוף מסגרת שחורה "סטנדרטית". מתחתיו נמצאים ארבעת הכפתורים הפיזיים של המכשיר, המיועדים להפעלה השוטפת: כפתור החיפוש, כפתור החזרה למסך הקודם, כפתור העמוד הראשי וכפתור ההגדרות. שני כפתורים פיזיים נוספים ואחרונים שמציע המכשיר הם כפתור ההפעלה והכיבוי שנמצא מימין, וכפתור השליטה בעוצמת הקול (שלחיצה ארוכה עליו מורידה את עוצמת הקול לאפס), שנמצא משמאל. למעלה מוצאים את חיבור ה-USB, שמוסתר בדלת הזזה קטנטנה, כמו בטלפונים המודרניים האחרים של החברה, ואת חיבור האוזניות בגודל 3.5 מ"מ.

לצערנו, בסמסונג לא ממש התאמצו לנצל את מלוא היכולות של המסך. הרזולוציה היא 320×240 פיקסלים בלבד (LQVGA). מדובר במסך TFT שמציע 256,000 צבעים, והתוצאה הבסיסית לא ממש מלהיבה. כבר במסך הבית מורגשת אכזבה מסוימת וניתן לראות שגופן ברירת המחדל לא מוצג היטב. האותיות הראשונות של חלק משמות היישומים מוצגות בחלקן או שנעלמו. בנוסף, מתברר שמדובר במסך שאינו תומך בריבוי מגע, מה שמפריע במיוחד בזמן גלישה באינטרנט – תרחיש בעייתי גם כך, שבו השטח המוצע אינו מספיק לקריאה ודפדוף סבירים.

למרות שמדובר במסך TFT שמבוסס על טכנולוגיית קיבוליות חשמלית (Capacitive), התגובה שלו לא הייתה מספיק טובה במקרים מסוימים, במיוחד בעת גלישה או דפדוף בין תמונות. עם זאת, הגלילה ברשימת אנשי הקשר או בתיבות הדואר הייתה חלקה ומהירה.

מערכת הפעלה וחומרה

מערכת ההפעלה של הגלקסי פרו, או GT-B7510B ליתר דיוק, מבוססת על גרסת Froyo 2.2.2 (עם ליבת לינוקס 2.6.32.9-perf). ממשק ההפעלה מבוסס TouchWiz 3.0 עם התאמה מיוחדת למסך הקטן בדמות סרגל כלים שנמצא לגובה הצד הימני של המסך. בסרגל נמצא כפתור הצגת היישומים המותקנים בטלפון – שלוש שורות של ארבע צלמיות בכל שורה. כפתור זה מתחלף בעת השהייה במסכי היישומים לכפתור בית. עוד נמצא בסרגל כפתור לשליחה וקבלת הודעות SMS, כפתור אנשי קשר וכמובן הכפתור שמאפשר לבצע שיחות טלפון.

הטלפון מצויד במעבד במהירות שעון של 800 מגה-הרץ וב-512 מגה-בייט זיכרון RAM. ניכר שהוא מגיב היטב: אין בעיה לעבור במהירות בין התפריטים והמסכים השונים, פתיחת היישומים מתבצעת באופן מיידי וביצוע התמקדות (זום) פנימה והחוצה בדפדפנים בעת הגלישה מתבצעים באופן חלק, כשלגודל המסך הקטן והרזולוציה הנמוכה יש בוודאי השפעה לטובה.

דואר אלקטרוני

המעקב אחר ההודעות והמייל מתבצע בקלות. כל ההגדרות נמצאות במרוכז תחת האפשרות "סנכרון מידע" במסך ההגדרות הראשי. הגדרת חשבונות כמו טוויטר (Twitter), פייסבוק (Facebook), ג'ימייל (Gmail) והוטמייל (Hotmail) מתבצעת בקלות, ונזקקנו לעזרה קלילה בלבד בכדי לחבר למכשיר גם את הדואר הארגוני בו אנחנו משתמשים. הדואר הארגוני נשמר בתיבה נפרדת תחת שם שבוחרים, כך שאין בעיה לחבר אפילו מקור נוסף שמשתמש בשרת אקסצ'יינג' (Exchange). כל הודעה שמתקבלת משמיעה צליל והתראה מתאימה מתקבלת בשורת ההודעות בחלק העליון של המכשיר. לחיצה על ההודעה מעבירה את המשתמש לתיבת הדואר או ליישום המתאים (במקרה של פייסבוק וטוויטר). במקרה של תיבת הדואר הארגונית, ההתנהלות היא כמו של תוכנת דואר במחשב. זה בא לידי ביטוי במיוחד בעת מחיקת הודעות: מחיקת הודעה בתיבה הארגונית מחקה אותה גם מהשרת (שלא כמו בג'ימייל, לדוגמה).

מולטימדיה

על יכולות המולטימדיה של המכשיר אין יותר מדי מה לספר. איכות המצלמה עומדת על 3.15 מגה-פיקסלים ובעלת מיקוד אוטומטי בלבד. התמונות שצילמנו היו סבירות יחסית, גם אם לפעמים לא הייתה אחידות באיזון של הצבע הלבן בתמונות שצולמו אחת אחר השנייה. עם זאת, צילום הווידיאו לא היה מספק – ולא רק בגלל שהצילום מוגבל לרזולוציה המרבית שיכול המכשיר להציג – 320×240.

סוללה

ביום עבודה סטנדרטי חילצנו מהמכשיר כ-15 שעות עבודה בממוצע. זאת, ללא הגזמה בכמות השיחות הנכנסות והיוצאות, כאשר ממשק ה-WiFi עובד ללא הפסקה, ואילו חיבור הבלוטות' (Bluetooth) עובד מדי פעם לפי הצורך. בנוסף, גם האזנו מדי פעם למוסיקה וצפינו בכמה סרטים ביו-טיוב (YouTube).

מחיר

אחד הדברים שעובד לטובת המכשיר הזה הוא דווקא תג המחיר שלו. נכון לזמן הבדיקה שלנו, נמכר המכשיר בארץ רק ברשת פלאפון ובמחיר כולל של 2,154 שקלים. מדובר במחיר אטרקטיבי למדי עבור טלפון אנדרואיד מודרני. התשלום מבוצע ב-36 תשלומים של 59.90 שקלים. אם מדברים בסכום העולה על 149 שקלים לחודש, מקבלים חזרה 49.90 שקלים (מבצע המיועד גם למשדרגים וגם למניידי מספרים מחברות אחרות).

השורה התחתונה

את הסקירה ביצענו מנקודת מבט של איש עסקים ומבלי לקחת בחשבון את המחיר הנוח. מבחינתנו, מדובר בטלפון חכם שכל איש עסקים צריך לקחת בחשבון, במיוחד אם הוא רוצה להתקדם ממכשירים ישנים יותר שמבוססים על מקלדת QWERTY.

ציון סופי: 73

מפרט

דגם: Galaxy Pro GT-B7510

תצורה: Candybar משולב מקלדת

מערכת הפעלה: אנדרואיד 2.2

מסך: מגע 2.8 אינץ', TFT Capacitive 320×240

מעבד: 800 מגה-הרץ

זיכרון אחסון: 512 מגה-בייט, הרחבה בכרטיס microSD

מצלמה: 3.15 מגה פיקסל, 1536×2048, צילום וידאו QVGA

קישוריות: WiFi, Bluetooth, GPS

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. keren

    יש לי את המכשיר יותר משנה, ואני מאוד מרוצה. חסרונות: להדליק אחרי שהמכשיר כבוי לוקח הרבה זמן! לאחרונה הסוללה נגמרת מהר מאוד, מישהו יודע היכן ניתן לרכוש סוללה נוספת? חיסרון נוסף, כיוון שהמכשיר נדיר בארץ, אין למצוא כיסויים / מגן מסך וכו' בארץ עבורו, אלא רק בEBAY

  2. משה

    האם המכשיר הזה מתאים לשימוש בחברות סלולריות הבאות: פלאפון, הוט-מובייל ורמי לוי? למיטב הבנתי הוא חייב לעבוד בתדרים של 850 MHZ ו-2100 MHZ ברשת דור 3 (3G) כדי לתפקד היטב בחברות אלה. האם יש לו את שני התדרים האלו (במיוחד את 850 MHZ) בדור 3?

אירועים קרובים