RIM הציגה חמישה טלפונים שמבוססים על מערכת ההפעלה בלקברי 7

החברה, שנאלצה לאחרונה לפטר כ-10% מכוח העבודה שלה בגלל השחיקה המשמעותית במעמדה בשוק הטלפונים החכמים, מקווה שקו המוצרים החדש יעניין את קהל הצרכנים הפוטנציאלי, ויעצור את המגמה לפיה היא מאבדת מדי רבעון מנתח השוק שלה ● שניים מהמכשירים החדשים הם מסדרת Bold ושלושה מסדרת Torch ● כל המכשירים כוללים מצלמת 5 מגה-פיקסלים שמסוגלת לצלם וידיאו באיכות של 720p, שבב GPS, חיבור אלחוטי בכל התקנים הרלוונטיים וקישוריות GSM

יצרנית הטלפונים הסלולריים הקנדית RIM הכריזה אתמול (ד') על שורה של מכשירים חדשים שמבוססים על מערכת ההפעלה החדשה של החברה – בלקברי 7. החברה, שנאלצה לאחרונה לפטר כ-10% מכוח העבודה שלה בגלל השחיקה המשמעותית במעמדה בשוק הטלפונים החכמים, מקווה שקו המוצרים החדש יעניין את קהל הצרכנים הפוטנציאלי, ויעצור את המגמה לפיה היא מאבדת מדי רבעון מנתח השוק שלה, ואולי אף ישנה אותה.

ההכרזה של RIM כללה חמישה טלפונים שהמשותף בין כולם, מעבר למערכת ההפעלה החדשה, הוא מצלמת 5 מגה-פיקסלים שמסוגלת לצלם וידיאו באיכות של 720p, שבב GPS, חיבור אלחוטי בכל התקנים הרלוונטיים וקישוריות GSM (4 ערוצים), כך שבעיקרון כל המכשירים מתאימים לשימוש גם בישראל.

שני המכשירים החדשים בסדרת ה-Bold של החברה דומים מבחוץ למכשירים הקודמים, אך הם דקים מתמיד, לפחות לעומת כל מה שהציעה RIM עד היום: עוביים כ-10.5 מ"מ, כמילימטר יותר מעוביו של ה-iPhone הנוכחי. המכשירים מגיעים עם מסך 2.8 אינץ', כמו מכשיר ה-Galaxy Pro החדש מבית סמסנוג (Samsung), אך מציעים רזולוציה כפולה בשיעור של 640×480 פיקסלים וגם תומכים בריבוי מגע. בנוסף מצוידים המכשירים בשבב NFC (תקשורת במרחק קצר) ולכן הם יכולים לשמש לצורך ביצוע תשלומים במכונות שתומכות בכך, במקום להשתמש בכרטיסי אשראי.

שלושה מכשירים מוצעים תחת הסדרה Torch. אחד מהם, ה-9810 הוא סליידר עם מקלדת QWERTY שנשלפת מתחת לחלק התחתון של המכשיר. הוא מצויד במסך 3.2 אינץ' שתומך בריבוי מגע. שני האחרים, Torch 9850  ו-9860, הם שני המכשירים הראשונים של החברה, אי פעם, שאינם מצוידים במקלדת ומבססים את כל ההפעלה על מגע, או למעשה ריבוי מגע. המסך הוא בגודל 3.7 אינץ', וזהו בהתאם, המסך הגדול ביותר בו השתמשה החברה עד היום. מכשירים אלו תומכים גם ב-CDMA מעבר לארבעה ערוצי ה-GSM.

מערכת ההפעלה החדשה תהיה זמינה רק למי שירכוש מכשיר חדש. לא ניתן יהיה לשדרג אליה. אחת התכונות של מערכת ההפעלה הזו מכונה Blackberry Balance והיא מאפשרת לבצע הפרדה נקייה בין תכנים שקשורים לעסקים לתכנים אישיים. כמו כן תומכת מערכת ההפעלה בהאצת חומרה ובתקן OpenGL ES 2.0 להאצה גרפית באמצעות תוכנה.

המכשירים אמורים להגיע לחנויות לקראת סוף החודש הנוכחי, אך מחירם בשוק החופשי טרם נקבע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים