גוגל קוראת לארגונים לעבור לשימוש מלא בתוכנות ענן

שירותים דוגמת ג'י-מייל ו-Google Docs יכולים להעניק רמות גבוהות יותר של שיתוף ואבטחה בהשוואה לפתרונות מקומיים ביישום עצמי - טוען מנהל בכיר בגוגל ● לדבריו, ניתן באמצעות התוכנות הללו לחסוך כסף, לחדש ולהקדים את המתחרים

ארגונים שמבקשים לחסוך כסף, לחדש ולהקדים את המתחרים יכולים להשיג יעדים אלה באמצעות מעבר מלא לתוכנות מיחשוב ענן, או "100% Web" במונחים של גוגל (Google) – כך טען ג'יי רמלי, מנהל שיווק לארגונים בסדר גודל בינוני בחברה.

רמלי מופקד על שיווק מוצרי Google Apps שמשמשים לתקשורת, שיתוף ועבודה. הוא אמר בוועידה של מזרח ארצות הברית לארגונים בסדר גודל בינוני, שנערכה באורלנדו, ארצות הברית, כי על החברות שחוסכות מיליונים באמצעות שימוש בשירותי הענן של גוגל נמנות, בין השאר, יגואר (Jaguar), לנד רובר (Land Rover) ו-Genetech. לדבריו, ארגונים קטנים יותר, דוגמת משרדי עורכי דין, יכולים ליהנות בענן מרמות גבוהות יותר של שיתוף ואבטחה בהשוואה לפתרונות מקומיים ביישום עצמי.

במחקר שערכה פורסטר (Forrester) ברשת העיתונים הבריטית Telegraph Media Group נמדד החזר של 307% לאחר התאמה לסיכונים על ההשקעה ביישומי גוגל, שמושג בתוך שבעה חודשים.

היתרונות, על פי רמלי, נובעים מכך שכלים דוגמת Google Docs מאפשרים לא רק ליצור מסמכים, אלא גם לשתף אותם עם גורמים נוספים שיכולים להכניס שינויים ולשפר את המסמכים. ג'י-מייל (Gmail) הוא, על פי רמלי, לא רק שירות דואר אלקטרוני, אלא מרכז תקשורת שכולל גם יישומים לשילוב הדואר ביישומי ענן אחרים, דוגמת אלה של Salesforce.com.

שימוש ב-Google App Engine, שתומך בפיתוח בהתאמה אישית בענן, וב-Google Marketplace מאפשר להרחיב את סביבת Google Apps ולכלול בה תפקודים נוספים, מלבד אלה שמציעה גוגל עצמה.

ומעל לכל, הוסיף רמלי, השירותים של גוגל יכולים להסיר מאנשי המיחשוב את הנטל הכרוך בהטלאה ובתחזוקה של מערכות מסורתיות. לא רק שההטלאה מבזבזת לאנשי המיחשוב זמן שהיו יכולים להקדיש למשימות מועילות יותר, אלא שבמרבית הארגונים מפגר קצב ההתקנה של הטלאים בשישה עד שמונה שבועות אחר קצב השחרור שלהם על ידי חברות התוכנה.

"כשעושים שימוש מלא בתוכנות ענן מסופקים היישומים בדפדפן, ולא צריך דבר מלבד היישום עצמו", אמר. "אנחנו מספקים כלים שאפשר ליישם בהדרגה, או את כולם במקביל".

עם זאת, לא כל שומעיו של רמלי בקהל מיהרו לאמץ את החזון של גוגל. אחד מהם, למשל, הביע חשש מפני מנהגה של גוגל לכרות נתונים כדי להציג פרסומות בהתאמה אישית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים