טלדור, אדוונטק ו-HP זכו במכרז להטמעת ERP של סאפ בצה"ל; ההיקף: מאות מיליוני שקלים

שלוש החברות יעסיקו בפרויקטי היישום וההטמעה השונים עשרות עובדים כל אחת ● ממסמך שהגיע לידי אנשים ומחשבים, נודע כמה אחוזי הנחה הציעה כל אחת מהחברות שהתמודדו במכרז: באשכול היישום, הכולל מיישמים ומטמיעים, הציעה טלדור הנחה של 30.1% מעלות הכוללת של המכרז, אדוונטק 25.2%, ו-HP הציעה הנחה של 23.5% ● שמוליק לשם, מנכ"ל חטיבת סאפ באדוונטק: "נביא ערך מוסף רב לפרויקט הצה"לי"

טלדור, אדוונטק ו-HP ישראל זכו במכרז ליישום ולהטמעה של מערכות ERP של סאפ (SAP) בצה"ל בהיקף מאות מיליוני שקלים. שלוש החברות יעסיקו בפרויקטי היישום וההטמעה השונים עשרות עובדים כל אחת. מינהל הרכש במשרד הביטחון הודיע לשלוש החברות על זכייתן במכרז, שהינו לארבע השנים הקרובות.

המכרז לאספקת שירותי כוח אדם למערכות סאפ בצה"ל חולק לאשכולות על פי התמחויות – יישום, פיתוח, תשתיות ובדיקות. ממסמך שהגיע לידי אנשים ומחשבים, נודע כמה אחוזי הנחה הציעה כל אחת מהחברות שהתמודדו וזכו. באשכול היישום, הכולל כאמור מיישמים ומטמיעים, הציעה טלדור הנחה של 30.1% מעלות הכוללת של המכרז, אדוונטק 25.2%, ו-HP הציעה הנחה של 23.5%.

אשכול היישום הוא העיקרי במכרז, ומהווה כ-60% ממנו. גורם המקורב למכרז העריך בפני אנשים ומחשבים, כי יש בו פוטנציאל להרחבה בהמשך השנים, לפרויקטי ERP נוספים במשרד הביטחון ובמערכת הביטחון. ההערכה היא שבשל ההנחה הגדולה יותר שטלדור נתנה, היא זו שתספק את החלק הארי של המיישמים והמטמיעים באשכול זה. פרויקטי האינטגרציה יכללו גם הדרכה של משתמשים בצבא על מודולים קיימים. בנוסף, אנשי שלושת החברות יסייעו לאנשי יחידת לוט"ם מאגף התיקשוב בצבא להעלות מודולים נוספים ב-ERP של סאפ. ההסכם הוא הסכם מסגרת, עבור כלל מערכות ה-ERP בצבא.

באשכול התשתיות זכו החברות נס ואקזקט. נס הציעה הנחה בסך 20.2% ואילו אקזקט הציעה הנחה של 15.03%. באשכול הבדיקות זכו טסקום, נס וטסנת. טסקום הציעה הנחה של 25.6%, נס וטסנת הציעו הנחה של 25% כל אחת.

באשכול הפיתוח, המכונה במכרז אשכול תוכנה, זכו דיקומנו, נס ו-CB I.T. שלוש החברות הציעו הנחה של 25.2% כל אחת. אשכול זה מהווה כ-10% מכלל המכרז. אשכול הפיתוח מוערך בכחמישה מיליון שקלים בשנה הראשונה לכל שלוש החברות, והן מעריכות כי הוא יעלה בשלוש השנים שלאחר מכן.

בצה"ל יש כמה מערכות ERP, רובן של סאפ ומיעוטן של אורקל (Oracle). אלה של סאפ מצויות באט"ל (ר"ת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה), חיל ים, אגף משאבי אנוש, פיקוד העורף ויחידות נוספות.

באוגוסט 2010 העלה אט"ל לאוויר את השלב השלישי בפרויקט ה-ERP הענק, פRולוג, בהיקף עשרות מיליוני שקלים, במסגרתו עלו לאוויר המודולים בנושאי הניהול, הייצור, התכנון והיבטים נוספים של ניהול מלאי. כמו כן, נוספו למערכת כאלף משתמשים. היקפו של פרויקט ה-ERP כולו נאמד במאות מיליוני שקלים. השנה החל הפרויקט הבא, במסגרתו מושם דגש על הכנסת מערכת ה-ERP למערכות הליבה של האגף, והוצאת כלל מערכות הליבה מבוססות ה-IT הקיימות והישנות, שטרם הוצאו עד היום.

שמוליק לשם, מנכ"ל חטיבת סאפ באדוונטק, מסר כי "יש חשיבות רבה לזכייה שלנו באשכול יישום ה-ERP הצה"לי, לאור הניסיון הרב שצברנו בהובלת פרויקטי ERP בשנים האחרונות בשוק הישראלי ובחו"ל. נביא ערך מוסף רב לפרויקט הצה"לי, ביישומי ה-HR, הלוגיסטיקה, האחזקה והפיננסיים, בזרועות השונות בצה"ל. אדוונטק מצפה להיקף פעילות משמעותי בשנים הקרובות במסגרת הפרויקטים השונים. נביא בין השאר, את הידע הניסיון והמומחיות שצברנו בעולם ה-ERP של סאפ,  SAP Best Practices      , והמתודולוגיה לצה"ל. נשולב גם באט"ל, HR, במז"י ובעתיד למשרד הביטחון, לכשיצטרף. אדוונטק היא Gold Partner של סאפ העולמית".

מטלדור נמסר כי "הזכייה במכרז, שמוגדר כאחד מהמכרזים האסטרטגיים והחשובים בתחום ה-ERP בכלל והסאפ בפרט, מצטרפת לזכייה נוספת של טלדור בתחום".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. BW

    אף אחד מהם לא יביא מיישמים טובים בהנחות שנתנו... עוד מכרז שילך לפח.

  2. QA

    מה לגבי חברות הבדיקות, גם הן התמודדו וזכו אני יודעת שלפחות טסקום TESCOM זכתה במקום הראשון במכרז הבדיקות, אם כבר פרסום אז שיהיה מלא. בשם חברות הבדיקות.

אירועים קרובים