דל השיקה מרכז מו"פ גדול בישראל לתוכנת איחסון

המרכז, הממוקם בינתיים ברעננה ועתיד לעבור בקרוב להרצליה, מתבסס על חברת אקסנט, שדל רכשה לפני כשנה ● "בישראל יש את הריכוז השלישי בגודלו בעולם של מומחי איחסון, אחרי אזור בוסטון ועמק הסיליקון", אמר דארן תומס, סגן נשיא דל ומנהל חטיבת האיחסון שלה ● דל מעוניינת להכפיל את מספר העובדים בו בתוך כשנה

דל (Dell) הודיעה הבוקר (ד') במסיבת עיתונאים שהתקיימה בתל אביב על השקתו של מרכז המחקר והפיתוח שלה, שיעסוק בפיתוח אלגוריתמי איחסון בסביבת NAS. המרכז, שכרגע נמצא ברעננה אך יעבור בקרוב למבנה חדיש בהרצליה, ביחד עם סניף המכירות של דל, מבוסס על חברת אקסנט הישראלית, שדל רכשה לפני כשנה.

באירוע נכח דארן תומס, סגן נשיא דל ומנהל חטיבת האיחסון שלה. הוא אמר, כי נדרש זמן לבנות את הפורטפוליו והאסטרטגיה של תחום האיחסון. "למעשה, זהו המרכז היחיד של דל בתחום האיחסון מחוץ לגבולות ארצות הברית. בישראל נמצאת האוכלוסייה השלישית בגודלה של מומחי איחסון אחרי אזור בוסטון ועמק הסיליקון, ולכן – רצינו לרכוש את היכולות ואת הצוות של אקסנט".

יוסי בן שושן, מנהל מרכז המחקר והפיתוח של דל, אמר שמספר העובדים בו עומד כיום על 70, מרביתם מפתחים. מדובר במספר כפול מזה שהיה לפני כשנה, במסגרת אקסנט – מה שלדבריו מראה על הרצינות של דל ועל ההשקעה הגדולה שלה במשאבי אנוש. "העובדים האמינו מאוד במוצר ואפילו היו מוכנים לעבוד חודשיים ללא שכר בימיה האחרונים של אקסנט, עד שסגרנו את העסקה עם דל בפברואר 2010. ניתן להגדיר זאת כחזרת עוף החול".

"המיקוד שלנו הוא בטכנולוגיה וביצירתיות", אמר בן שושן. "הפיכת הטכנולוגיה למוצרים נעשית במספר מרכזים של דל. אנחנו מתרכזים בטכנולוגיה הפנימית של המוצרים שמיוצרים ומאוחדים במרכזים האחרים". הוא הגדיר את הטכנולוגיה "מעולה" ואמר, כי "בלי תשתיות שיווק לא מכרנו הרבה. כיום, כשהטכנולוגיה מהווה חלק מדל, שהיא חברה גלובלית, המוצרים יגיעו רחוק, מסביב לעולם".

"התכנון שלנו הוא להכפיל שוב את כוח האדם במרכז בתוך כשנה, הוסיף. "אנחנו מחפשים מהנדסים בעלי מוטיבציה ורצון לאימפקט עולמי, מדובר בעיקר במומחים ל-++C בעלי ניסיון".

כדי לסבר את האוזן באשר למקומו של מרכז הפיתוח בישראל במסגרת האסטרטגיה הכללית של דל בתחום האיחסון, הציג תומס את חזון האיחסון של החברה. הוא אמר, כי עליו "להיות מהיר לכתיבה ולקריאה, אך גם זול ויעיל". לדבריו, "כדי להוריד עלויות מבלי לפגוע בביצועים, דל פיתחה שיטה שבה האיחסון הראשוני נעשה על ציוד מהיר ויקר, אך שניות לאחר מכן, בהתאם למדיניות הלקוח, הוא עובר למערכות זולות יותר, נעשים עליו תהליכי דחיסה ומחיקת כפילויות (דה-דופליקציה), כאשר במהלך ההעברה אין צורך לפתוח את הדחיסה מחדש. בשיטה זו גם הציוד לא מתיישן אף פעם – הוא פשוט יורד שכבה".

"כדי לממש את החזון הזה רכשה דל ארבע חברות בשלוש השנים האחרונות: אקוולוג'יק (Equallogic), אקסנט הישראלית, אוקארינה (Ocarina) וקומפלנט (Compellent)", ציין. "כל אחת משלוש הרכישות האחרות עסקה באחד השלבים שונים של התהליך – העברה בין שכבות איחסון, כיווץ, דה דופליקציה ועוד – ואילו אקסנט פיתחה מערכת שיכולה להיות מערכת NAS עצמאית, אך גם מרכיב במערכות של הקבוצות האחרות".

בן שושן אמר, כי תשתית ה-NAS של דל מבוססת על המערכת שפותחה באקסנט, והיא גם הדבק המאחד של כל מערכות האיחסון של דל. בנוסף, הוא ציין שהמערכת מהווה אף השער לענן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים