מעבדת המחקר של יבמ בחיפה תוביל מחקר אירופי לפיתוח כלים לשדרוג בטוח של מערכות תוכנה

הטכנולוגיות שיפותחו במסגרת המחקר יאפשרו זיהוי ומניעת שגיאות בתהליכי העדכון - עוד לפני שהשגיאות גורמות לכשל או לסיבוכים ● קונסורציום מחקר ופיתוח שהוקם לצורך כך צופה, כי ניתן יהיה להבטיח קיצוץ של 70% ממספר כשלי התפקוד הנובעים משגיאות תכנות בתוכנות תשתית, כמו גם להשיג קיצור דרסטי בזמן הנדרש לאימות ואישור התאימות של שינוי בודד או שדרוג בודד

מעבדת המחקר של יבמ (IBM) בחיפה תוביל מיזם תלת-שנתי חדש במסגרת הקהילה האירופית, המשלב גופי תעשייה ומוסדות אקדמיים, במגמה לקדם טכנולוגיות חדשות לשידרוג מערכות תוכנה. טכנולוגיות אלה יאפשרו זיהוי ומניעת שגיאות בתהליכי העדכון – עוד לפני שהשגיאות גורמות לכשל או לסיבוכים.

קונסורציום מחקר ופיתוח שהוקם לצורך כך צופה, כי ניתן יהיה להבטיח קיצוץ של 70% ממספר כשלי התפקוד הנובעים משגיאות תכנות בתוכנות תשתית, כמו גם להשיג קיצור דרסטי בזמן הנדרש לאימות ואישור התאימות של שינוי בודד או שדרוג בודד.

המיזם החדש זכה לשם "פינצטה" (Pincette) בזכות היכולת שאותה הוא צפוי לקדם, לאיתור ולחיסול מראש של הבאגים הקטנים ביותר ברשתות גדולות במיוחד. זאת, באמצעות אוטומטיזציה מלאה של משימות מורכבות בתחום הניתוח והבדיקות של מערכות תוכנה.

בין הגופים הנכללים בקונסורציום ניתן למצוא את התעשייה האווירית; אוניברסיטת אוקספורד; אוניברסיטת USI משווייץ; אוניברסיטת UniMiB מאיטליה; המכון הטכנולוגי VTT מפינלנד; המפתח תוכנה עבור תחנות כוח עתידיות שיהיו מבוססות על ניצול אנרגית ההיתוך הגרעיני; ושלוחות שווייץ וגרמניה של חברת ABB, המפתחת תוכנה לניהול רשתות החשמל בחלקים גדולים של אירופה.

התעשייה האווירית תשתמש בתוצאות הפיתוח על מנת להבטיח את אמינות תהליכי העדכון של התוכנה במערכות משובצות מחשב, ובמיוחד במצלמות האלקטרו-אופטיות המותקנות במטוסים ללא טייס מתוצרתה, שפועלים בגרסאות רבות בעולם. המערכות יכולות לשמש למשימות רבות, בין היתר גילוי שריפות יער, חיזוי מזג האוויר במסלולי המראה ואיתור נעדרים.

ד"ר מיכאל וינוקור, ראש מינהל ההנדסה והפיתוח במטה התעשייה אווירית, אמר, כי "הטכנולוגיה החדשה תאפשר לקצר תהליכים, והודות לכך – פעילות שנמשכת עתה מספר ימים תוכל להתבצע ביעילות ובאמינות מרבית בתוך שעות".

ד"ר חנה צוקלר, חוקרת במעבדת המחקר של יבמ בחיפה ומתאמת פרויקט פינצטה, ציינה, כי "אנחנו יודעים ששדרוג מערכת הפעלה – בין אם לצורך תחזוקה, שדרוגי תוכנה או עמידה בדרישות חקיקה חדשות – עשוי להימשך ימים ארוכים, עד שכל היישומים חוזרים לעבודה מלאה. המחקר המשותף יבשר עידן חדש שבו מתכנני מערכות, מפתחים ומשתמשים יוכלו למנוע כשלים פוטנציאליים עוד לפני שהם מתרחשים בפועל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים