יו-טיוב השלימה את השקת דף הבית החדש

על פי החברה, השימוש באתר הפך מורכב יותר במשך השנים, כאשר נוספו תכונות חדשות ותפקודים חדשים בצורה של טלאי על גבי טלאי ● העיצוב החדש אמור לרצות את שני סוגי המשתמשים העיקריים של האתר: אלה שמבקשים חוויה פשוטה של צפייה בסרטונים, ואלה שמעדיפים מראה מורכב שמזכיר "לוח פיקוד של מטוס קרב"

טרנדית. יוטיוב

העיצוב המשודרג של אתר הווידיאו יו-טיוב (YouTube) הושק אמש (ד') לכלל ציבור הגולשים, לאחר שהוצג לראשונה במתכונת בטה מוגבלת בסוף ינואר. המראה החדש נקי ובהיר יותר, במענה למשוב שהתקבל מהמשתמשים אשר ביקשו שהשימוש באתר יהיה קל ופשוט יותר.

במסיבת עיתונאים שנערכה במשרדי יו-טיוב, הסביר ג'וליאן פרומר, מעצב הממשק של החברה, שהשימוש באתר הפך מורכב יותר במשך השנים, כאשר נוספו תכונות חדשות ותפקודים חדשים בצורה של טלאי על גבי טלאי. פריטים רבים שנוספו לדפים האריכו את משך הטעינה שלהם ובלבלו את המשתמשים.

בעיה נוספת נבעה מכך שאופיינו שני סוגים של משתמשים: אלה שביקשו חוויה פשוטה של צפייה בסרטונים מצד אחד, ואלה שמעדיפים מראה שמזכיר "לוח פיקוד של מטוס קרב" – עמוס בקישורים, לחצנים וכפתורים, מהעבר האחר. במסגרת העיצוב החדש נעשה ניסיון לרצות את שני הסוגים של המשתמשים, כאשר שינויים רבים נועדו להקל על משתמשים חדשים.

העיצוב החדש אמור להקל גם על בעלי התכנים. ההפניה לסרטונים נוספים של אותם בעלים נעשית בראש הדף, ללא גודש של תמונות ממוזערות וקישורים. כן מאפשרת גוגל (Google) לבעלי התכנים להוסיף פריטי מיתוג – תמונה מתוך הפרופיל או לוגו בראש הנגן – שיוצגו גם כאשר לא נמצאים בערוץ של בעל התוכן. בחברה מקווים שהדבר יעודד הרשמה של יותר מנויים ויסייע למשתמשים לדעת מי יצר כל סרטון.

מלבד השיפורים בחוויית הצפייה, נועד העיצוב החדש גם להקל על המעקב אחר הפופולאריות של כל סרטון. היכולות של מונה הצפיות הורחבו וכעת הן כוללות גם תובנות וניתוחים, וכן ציר זמן שמציג שינויים בפופולאריות של הסרטון. לדברי פרומר, חלק מיכולות אלה היו קיימות גם בעבר, אך בשל הגודש שאפיין את העיצוב הקודם רק מעטים עשו בהן שימוש. כעת, מקווה פרומר, יגלו אנשים רבים יותר את היכולות המתקדמות שמציע האתר לבעלי התכנים.

רבים מהשינויים נעשו במסגרת האסטרטגיה של יו-טיוב, לעודד שימוש תכוף של משתמשים מתקדמים, בניגוד לשימוש אקראי של גולשים מזדמנים. ביו-טיוב מחזרים אחר המשתמשים שאינם מסתפקים בהצגת סרטון, עריכת חיפוש או הזנת תגובה – אלא מוסיפים סרטונים לסימניות, שולחים קישורים לסרטונים נבחרים לאנשי קשר ברשתות חברתיות, מצלמים תגובות וידיאו לסרטונים, נרשמים לקבלת עדכונים, מכינים רשימות נגינה וגולשים בין סרטוני הווידאו לפי תגיות מיקום.

שינוי נוסף: דירוג הסרטונים נעשה כעת באמצעות סמלים של אצבע מורה כלפי מעלה או כלפי מטה, במקום בכוכבים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Gabrie

    קצת באיחור......אחרי הכל יוטוב היא האתר VIDEO הגדול בעולם..... מענין יהיה לדעת מה יעשו כל החקינים שהעתיקו את יוטוב....

אירועים קרובים