האם טושיבה שוקלת לחזור בה ממכירת חטיבת הזיכרונות שלה?

על פי דיווחים, העסקה הייתה צריכה להסתיים ולהפוך לרשמית בפועל כבר בסוף מרץ - אבל זה לא קרה ● מתברר שהחברה זקוקה גם לאישור של הרשות למניעת הגבלים הסינית וזה לא הגיע עדיין ● כעת טושיבה מסמנת את סוף מאי כמועד אחרון - או שהיא תיסוג מהעסקה

מטבעות וירטואלים. אילוסטרציה: Julia Tim/BigStock

לפעמים, כך מתברר, יש מנגינות שלא נגמרות. טושיבה (Toshiba) שוקלת, לפי דיווחים, לחזור בה מעסקת המכירה של חטיבת הזיכרונות שלה.

מתסבר שהסאגה, שנמשכה חודשים רבים והתקיימה תחת איומי תביעות ולחצים מכיוונים רבים, לא הגיעה לסיומה. הסיבה הרשמית: אישור של הרגולטור הסיני לעסקת הענק שצריכה להעביר לקופה של טושיבה 18.6 מיליארד דולר מערימת המזומנים של ביין קפיטל (Bain Capital) וחברותיה לקבוצה עמה נחתם ההסכם.

לפי דיווח של העיתון הכלכלי היפני מיינאיצ'י (Mainichi), העסקה הייתה צריכה להסתיים ולהפוך לרשמית בפועל כבר בסוף מרץ. אבל זה לא קרה. מתברר שטושיבה זקוקה, כאמור, גם לאישור של הרשות למניעת הגבלים הסינית וזה לא הגיע עדיין. כעת החברה מסמנת את סוף מאי כמועד אחרון, או שהיא תיסוג מהעסקה.

טושיבה אמנם מסרה באופן רשמי שהיא מתכוונת להשלים את העסקה כלשונה, אבל לפי הדיווחים כנראה שלא ממש יצטערו שם אם המכירה תתבטל. החברה הצליחה בתקופת המשא ומתן ואחריו לגייס באמצעות השקת מניות למשקיעים זרים סכום של כ-5.5 מיליארד דולר, וזה הקל מאוד על תאוות המזומנים ועל ההפסדים הכספיים שנגרמו עקב הפירוק של יחידת האנרגיה הגרעינית של ווסטינגהאוז (Westinghouse).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים