מארגני אולימפיאדת החורף העסיקו חברת IT שנפרצה לפני כמה חודשים

חשדות כי מקורה של הנוזקה שהתקיפה את מחשבי משחקי החורף בדרום קוריאה, נעוץ בהתקפה שחוותה חברת ה-IT של האולימפיאדה בשלהי 2017

קיפאון של החיים. אילוסטרציה: jorgophotography/BigStock

חוקרים גילו פרטים חדשים אודות הנוזקה Olympic Destroyer, שתקפה את אולימפיאדת החורף 2018.

הממצאים חשפו כי חברת הטכנולוגיה המועסקת על ידי המארגנים של אולימפיאדת החורף, Atos שמה, נפרצה ככל הנראה כמה חודשים בטרם המשחקים הבינלאומיים, שהחלו בפיונגצ'אנג שבדרום קוריאה לפני שבוע, כך על פי פרסום ב-CyberScoop.

Atos היא חברה לשירותי IT הפועלת מפריז, אשר אמונה כבר במשך 20 שנים על ה-IT ואבטחת המידע לאולימפיאדות במיקור-חוץ. מתקפת הסייבר שכוונה נגד מחשביה אותרה במהירות ולא הביאה לפגיעה בנתונים של העובדים, כך מסרה החברה בהצהרה ל-CRN.

הממצאים בדבר המתקפה שעברה החברה הגיעו ימים ספורים לאחר שגורמים רשמיים נחקרו, ומאוחר יותר אישרו, כי "מערכות לא קריטיות" של אולימפיאדת החורף הותקפו על ידי גורם בלתי ידוע. ההאקרים, שהשתמשו בתוכנה זדונית בשם Olympic Destroyer, הסתננו כנראה למערכות המחשב של Atos, חברת טכנולוגיית המידע הרב-לאומית, כבר בחודש דצמבר, כך לפי טענת CyberScoop.

התוכנה הנגועה מתוכננת לכלות נתונים ולפגוע במחשבים על ידי גרימת תקלות או כשלים מוחלטים. עדיין לא ברור ל-CyberScoop כיצד הצליחו ההאקרים לחדור למערכות מסוימות, ואפילו לגנוב מידע הקשור לעובדי האולימפיאדה.

Atos הבטיחה כי היא חוקרת את ההפרה בחברה כדי לברר האם זו הייתה קשורה לאירועי הסייבר בפיונגצ'אנג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים