עליבאבא השיקה קמפיין בינלאומי באולימפיאדת פיונגצ'אנג

ענקית המסחר האלקטרוני הסינית מנסה להגיע לכל רחבי העולם באמצעות חסות בת עשור על משחקי האולימפיאדה, הכוללת שלל שיתופי פעולה ● עוד כוונה מוצהרת שלה היא להפוך את המשחקים הבאים ל"חכמים" בהרבה במובן הטכנולוגי

משחקי החורף האולימפיים, פיונגצ'אנג, דרום קוריאה. צילום: BigStock

עם תחילת משחקי אולימפיאדת החורף, שמתקיימים הפעם בפיונגצ'אנג שבדרום קוריאה, השיקה חברת עליבאבא (Alibaba) הסינית עשור שנות חסות אולימפית ויצאה לדרך עם מסע הפרסום הראשון שלה אי-פעם באולימפיאדה.

לפי הצהרתה, ענקית קמעונאות האונליין השווה מיליארדים רבים של דולרים מעוניינת להפוך את האירוע האוניברסלי הנחשק ליותר "דיגיטלי" אבל זה לא הכל – בכוונתה של עליבאבא גם להרחיב את טביעת הרגל הבינלאומית שלה ולמתג עצמה כשחקנית גלובלית למרחקים ארוכים.

בשנה שעברה חתמה הענקית על עסקה בשווי מאות מיליוני דולרים עם הוועד האולימפי הבינלאומי, ה-IOC (ר"ת International Olympic Committee), כשירות ענן וכשותפה למסחר אלקטרוני.

עליבאבא – שמתגאה בחצי מיליארד צרכנים הקונים דרכה סחורות ושירותים ביותר מ-547 מיליארדי דולרים; 100,000 מותגים; ו-10 מיליון עסקים קטנים שמציעים את מרכולתם באמצעות פלטפורמות שלה – היא כבר הקמעונאית הגדולה ביותר באינטרנט בסחר סלולרי, אך למרות זאת טרם פרצה את גבולות סין. ויש לה בהחלט שאיפות לעשות זאת!

קמפיין תמיכה במוחלשים ושירותי ענן לקירוב לבבות

הקמפיין "לחיי הגדולה של הקטנים" (To the greatness of small) ירוץ בחמישה שווקים גלובליים גדולים. הוא מתמקד בהעצמת ה"אנדרדוגים" (underdogs) של עולם הספורט. מסע הפרסום מרובה הפלטפורמות כולל שלטי חוצות במדינה המארחת, מודעות במדיה החברתית בארה"ב, בריטניה ויפן, ופרסומות בטלוויזיה ובשלטי חוצות בסין.

קמפיין זה שהחברה השיקה בסוף השבוע הוא רק חלק אחד מהשותפות של עליבאבא עם הוועד האולימפי הבינלאומי, שהסכום הסופי שלה לא ידוע, ושמטרתו, כפי שהגדירו השניים, היא לבנות חזון משותף לתפקיד שהטכנולוגיה יכולה לשחק בעבור ספורט בעידן הדיגיטלי.

בנוסף קבוצת עליבאבא, שהיא נותנת החסות הסינית היחידה של המשחקים האולימפיים, תכניס גם, כחלק מהשינוי הדיגיטלי, שימוש בטכנולוגיית המחשוב המתקדמת ביותר שלה, הענן.

הדיגיטלזיציה של המשחקים תאפשר אינטראקציה קרובה יותר בין מעריצים לספורטאים ותסייע להבטיח שהאירוע הספורטיבי ימשיך להצליח, כך אמר מייסד החברה ג'ק מא, בפתיחת תערוכת הטכנולוגיה האולימפית של החברה (Olympic Games Showcase) בפיונגצ'אנג בסוף השבוע (ש').

"השותפות ארוכת הטווח שלנו עם המשחקים האולימפיים היא חלון הראווה האולטימטיבי לעליבאבא, הן מבחינת מה שאנו מייצגים כחברה והן על האופן שבו אנו יכולים להשתמש בטכנולוגיה שלנו בכדי לשוות לנגד עינינו את המשחקים האולימפיים בעידן הדיגיטלי", אמר מא. "אנו מאמינים כי שלעתיד יש פתרון טוב יותר בכדי שהמשחקים האולימפיים ישמרו על השגשוג שלהם".

עד 2022 – יותר טכנולוגיה חדשנית ודיגיטליות

ה-IOC הייתה שרויה במאמצי הסדרת חסות בשנה האחרונה לאחר שמקדונלד'ס (McDonald’s) סיימה את העסקה בת 41 השנים ב-2016, לצד הפסקת חסויות מצד AT&T ובאדווייזר (Budweiser).

נשיא ה-IOC, תומאס באך, אמר כי המיקום הייחודי של עליבאבא יסייע לוועד להשיג מגוון מטרות מרכזיות המתוארות באג'נדה האולימפית של 2020 (Olympic Agenda 2020), תוך "עיצוב חיובי של העתיד של התנועה האולימפית".

"זוהי ברית פורצת דרך, חדשנית, שתסייע בקידום היעילות בארגון המשחקים האולימפיים עד 2028, תוך תמיכה גם בפיתוח העולמי של הזדמנויות דיגיטליות, כולל הערוץ האולימפי (Olympic Channel)", אמר באך.

עליבאבא נחושה להכניס למשחקים יותר טכנולוגיה חדשנית ודיגיטליות. באך טען כי חלק מהתכניות של הענקית "יכולות להפוך לישימות בקרוב", בעוד ש-מא אמר כי הן צפויות להתממש כבר במשחקי החורף הבאים שיתקיימו בבייג'ינג ב-2022, כך על פי רויטרס (Reuters).

"אנחנו רוצים להפוך את המשחקים האולימפיים לכאלו שכולם יוכלו להרוויח מהם יותר כסף", אמר מא, והוסיף והבהיר כי באומרו "כולם" כוונתו היא לקבוצות ולספורטאים כמו גם לוועדים המארגנים ולספונסרים של הערים המארחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים