פייסבוק מחרימה פרסומי ביטקוין ומטבעות וירטואליים

הרשת החברתית הדומיננטית החליטה להנהיג מדיניות נרחבת וכללית זו במטרה למנוע מעשי מרמה בתחום המטבעות הדיגיטליים

צילום אילוסטרציה: BackyardProductions/BigStock

פייסבוק (Facebook) הודיעה על הפסקת פרסומן של מודעות המקדמות מטבעות קריפטוגרפיים. מדובר במדיניות גורפת שכוללת גם את המטבע שהפך בחודשים האחרונים למגה-פופולרי, הביטקוין (Bitcoin), כמו גם הצעות מטבע ראשוניות אחרות.

ענקית הרשתות החברתיות עדכנה את מדיניות הפרסום שלה אתמול (ג') במטרה לשפר את ה-"יושרה והביטחון" של מודעות ופרסומים בנושאי שירותים פיננסיים. הסיבה המוצהרת לשינוי – חלק מהמודעות האלו מקושרות לעתים קרובות לשיטות מטעות או מוליכות שולל, ולכן פייסבוק רוצה לגונן על משתמשיה מפניהן.

מדיניות שתשתנה בעתיד

בהודעת בלוג שהכריזה על הבשורה, כתב מנהל המוצר של פייסבוק, רוב לד'רן, כי מרבית ה-ICO (ר"ת Initial Coin Offering) – הצעה ראשונית לציבור של חלק מכלל המטבעות הדיגיטליים שמנפיקה חברה על בסיס טכנולוגיית בלוקצ'יין – והמטבעות הווירטואליים הקיימים הם "הונאה או תרמית" משום שהם "לא פועלים כיום בתום לב".

לד'רן הודה בפוסט כי המדיניות היא נרחבת וכוללנית למדי, אבל הסביר כי הדבר נעשה בכוונה מלאה. הוא הבטיח שהחברה שלו תשנה את המדיניות בשלב כלשהו בעתיד, בכדי לאפשר לעסקים לגיטימיים הקשורים למטבעות הקריפטוגרפיים לשוב ולפרסם על הפלטפורמה החברתית המובילה של הענקית.

"מדיניות זו היא רחבה במכוון, בזמן שבו אנו פועלים בכדי לזהות טוב יותר שיטות פרסום מטעות ומוליכות שולל", כתב לד'רן והבטיח כי "אנו נעיין במדיניות זו וכיצד לאכוף אותה, כשהסימנים שלנו ישתפרו".

פייסבוק אוסרת כיום 29 סוגים שונים של מודעות ופרסומים, בעבור מוצרים כמו טבק, סמים, תוספי תזונה, כלי נשק וחומרי פורנוגרפיה.

ההודעה על שינוי הנהלים מגיעה שבועות לאחר שמנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הודה בפוטנציאל של המטבעות הווירטואליים בכדי למגר את כוחן של "מערכות מרכזיות". צוקרברג סייג את דבריו אלו כשהוסיף ואמר: "אבל הם מגיעים עם הסיכון שהם קשים יותר לשליטה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים