טלטלה בשוק המטבעות הווירטואליים: הביטקוין ירד בכ-30%

מחיר הביטקוין עומד היום (ד') אחר הצהרים על פחות מ-10,000 דולר, לאחר שבמהלך היממה צנח, עלה קצת ושוב ירד ● הסיבה: חשש מרגולציה וחקיקה שיביאו לסנקציות, והתפתחויות בדרום קוריאה ● האם זו ההתמוטטות שרבים חזו והתריעו מפניה?

כסף חסר נוכחות פיזית. ביטקוין. אילוסטרציה: 3DSculptor, BigStock

הביטקוין חווה ב-24 השעות האחרונות (נכון לעדכון הידיעה) את אחד הימים התנודתיים, ובעיקר את אחת הצניחות החופשיות שנרשמו בתולדותיו של המטבע הווירטואלי: בשעות הלילה אמש (ג') הוא ירד בכ-25% אל 10,064 דולר, לאחר מכן הוא עלה קצת ובשעות האחרונות שוב צנח. נכון לכתיבת שורות אלה, הוא עומד, על פי CoinDesk, על 9,470 דולר ליחידה.

הצניחה אירעה עקב שמועות על רגולציה וחקיקה שיביאו לסנקציות שונות, כמו גם התפתחויות שחלו בדרום קוריאה.

במקביל לירידה החדה בביטקוין , נפלו מטבעות קריפטוגרפיים אחרים. הריפל (Ripple) צנח בכ-40% והאת'ריום (Ethereum) – ב-26%. הנבליו (Neblio) הוא המטבע היחיד ברשימת 100 המטבעות הקריפטוגרפיים המובילים שעלה ב-24 השעות האחרונות: הוא גדל ב-1% והגיע למחיר של 23.86 דולר.

מעבר לכך, כדאי לקחת בחשבון שמרבית המטבעות האחרים ברשימת המאה ירדו ב-24 השעות האחרונות בשיעור חד אף יותר מהביטקוין. על פי CoinMarketCap.com, נפלו כלל המטבעות הווירטואליים ב-13% לפחות מאז תחילת היום. בשלב מסוים, שווי השוק הכולל שלהם איבד כמעט 200 מיליארד דולר, וירד מ-710 מיליארד דולר לערך הנמוך ביותר עד כה – 536 מיליארד. נכון לשעת כתיבת שורות אלה, הנתון אפילו נמוך יותר ועומד על סביבות ה-520 מיליארד דולר.

משקיעים רבים בפאניקה

הביטקוין, למי שכבר לא זוכר, ידע ימים יפים הרבה יותר ממש לא מזמן, ואחרי שבתחילת 2017 עמד על 1,000 דולר, הוא הגיע במהלך החודש הקודם – דצמבר של אותה השנה – לכ-20 אלף. כבר אז התריעו רבים שמדובר במטבע שכשם שעלה, הוא יכול לרדת בחדות.

לתומכים ולספקנים כאחד יש מספר תיאוריות שמסבירות את מגמת הירידה הגדולה. גורם מרכזי שרבים מייחסים לו את המפולת הוא אי הוודאות סביב המטבעות הדיגיטליים בדרום קוריאה. לאחר התדיינויות של הממשלה על איסור סחר במטבעות אלה במידה מסוימת, החלו מאות אלפי משקיעים נסערים בדרום קוריאה לפעול כדי שהדברים לא יתרחשו במדינה שלהם וחתמו בן לילה על עתירה התומכת במטבעות הווירטואליים, ושאף הכבירה וקראה להתפטרותו של שר האוצר. עם זאת, בכל זאת צפויה רגולציה מסוימת במדינה, שמטרתה המוצהרת היא לשמור על משקיעים ברחבי העולם.

במקביל, יש החושדים בהתערבות מוסדית ברחבי העולם במטרה לגזור קופון סביב היסטריית המטבעות הווירטואליים, ויש גם מי שטוענים שזו בסך הכל תופעה של ינואר המקולל – בכל ינואר במהלך השנים האחרונות חווה הביטקוין הפסד משמעותי שלאחריו הגיע הריבאונד שהתבטא בטיפוס לשיאים חדשים. האם זה יקרה גם הפעם?

הידיעה עודכנה בשעה 17:10.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים