אסותא הטמיעה מערכות נוטניקס בפרויקט במאות אלפי דולרים

הפרויקט כלל שני פרויקטי משנה; האחד, בניית תשתיות וירטואליות מבוססות נוטניקס בבית החולים הציבורי החדש של הרשת, באשדוד, והשני - הטמעת מערכת Big Data מבוססת קלאודרה

שרון הריס, CTO אסותא. צילום: ניב קנטור

מטריקס הטמיעה מערכות של נוטניקס (Nutanix) ברשת בתי החולים הפרטית אסותא, כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט כלל שני שלבים, ארך מספר חודשים והסתיים באחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט עומד על 285 אלף דולר.

את הפרויקט חשף שרון הריס, CTO אסותא. הוא הציג סיפור לקוח בכנס הלקוחות השנתי של נוטניקס ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים, ונערך תחת הכותרת "בונים את העתיד על גבי הענן הארגוני".

הפרויקט כלל שני פרויקטי משנה. האחד, בניית תשתיות וירטואליות מבוססות נוטניקס בבית החולים הציבורי החדש של הרשת, באשדוד. פרויקט המשנה השני, היה של הטמעת מערכת Big Data מבוססת קלאודרה (Cloudera).

הריס אמר כי בטרם החל בפרויקט, הוא בחן את מצב השוק. הוא ציטט מחקר, לפיו 85% מארגוני אנטרפרייז בעולם, המונים יותר מ-1,000 עובדים, מאמצים פלפטפורמה רב-עננית. בתוכם, 58% מהארגונים עובדים במודל היברידי, של ענן פרטי וציבורי יחדיו. "הבנו כי גם עלינו לאמץ תפיסה זו", אמר הריס.

לבנות את הדטה סנטר של המחר

הבנו, הסביר הריס, "כי עלינו לבנות את הדטה סנטר של המחר – בצורה שונה מזו שבנינו את הדטה סנטר של האתמול. רצינו לקבל יכולת טובה יותר לאספקת שירותי IT, רצינו שהשירותים שלנו יהיו אג'יליים ושנוכל לספק אותם בתצורה של מיקרו-שירותים".

לדברי הריס, בעת בניית תשתית ה-IT בבית החולים החדש באשדוד, "התלבטנו האם להטמיע דטה סנטר מסורתי. היה לי רעיון: לבנות דטה סנטר בקופסה, מבוסס נוטניקס. לקחתי את הסיכון, התקנו את המערכות: תחילה ברמת החי"ל בתל אביב, ולאחר מכן, כאשר יכולנו, העברנו כמה קופסאות לאשדוד – ובזאת נגמר הסיפור, קל ופשוט".

הריס תיאר את הטמעת פתרון ה-Big Data שהוטמע במערך המחשוב של רשת בתי החולים. "אנו הלקוחות הראשונים שהטמיעו Big Data על גבי נוטניקס. הטמענו את MDClone – מערכת Big Data ייעודית לעולם הרפואי. מדובר במערכת עתירת משאבים, אשר מטפלת בעשרות טרה-בייט של נתונים".

היתרונות שהתקבלו מהפרויקט, אמר הריס, "הן יתירות ברמה גבוהה, יכולות ניטור קלות וטובות של המערכות וכן יכולת לשדרוגים מהירים. השדרוגים נעשים כיום תוך צמצום משמעותי של חלונות הזמנים של ההשבתה, ואורכים שעה-שעה וחצי. לשם השוואה, את אחת מהמערכות הגדולות שלנו, UCS, לוקח לעדכן במשך כחודש".

"הפרויקט הביא לווירטואליזציה של הרשת שלנו", סיכם הריס, "עם מיקרו-פילוח של תהליכים. המערכות של נוטניקס אינן זולות, אולם מניבות החזר השקעה מוכח. קיבלנו יכולות יתירות טובות, וזהו היבט קריטי עבור ארגון כמונו, הפועל בעולם הבריאות. ניצלנו את המערכות גם לטובת קבלה של יכולות מיכון – יש עוד הרבה דברים שניתן לנצל".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים