הכי חכם בכיתה: האם השבב החדש של מובילאיי טוב יותר משל Nvidia?

לפי החברה, המערכת החדשה, שזכתה לכינוי EyeQ5, תספק עד 2.4 טרה פעולות לימוד מעמיק לשנייה לוואט ● אינטל: "מדובר במערכת יעילה פי 2.4 לעומת ה-Xavier של Nvidia"

מלך השבבים. אילוסטרציה: valdore/BigStock

היחידות הראשונות של הדור החדש של מערכת השבבים המרכזית של מובילאיי (Mobileye), שיתמוך בנהיגה אוטונומית ברמה 4 ו-5, ייצאו מקו הייצור בתחילת 2018.

הייצור המסיבי של המערכת, שהיא כבר הדור החמישי של מערכות העל שבב שהמציאה החברה, יגיע ב-2020, תקופה בה כבר צופים שהרכבים האוטונומיים המלאים יתפסו נפח משמעותי מהתנועה על הכבישים בעולם.

לפי החברה, המערכת החדשה, שזכתה לכינוי EyeQ5, תספק עד 2.4 טרה פעולות לימוד מעמיק לשנייה לוואט, או 2.4 DL TOPS per Watt.

כמו כן טוענת אינטל (Intel), שרכשה את החברה, שמדובר במערכת יעילה בהרבה, פי 2.4 למעשה, לעומת מערכת ה-Xavier של Nvidia תוך שהיא מסתמכת על פרסומים לגבי הביצועים של המערכת של אחת המתחרות הגדולות שלה בתחום ייצור המעבדים לשוק הרכבים האוטונומיים.

לפי אינטל, ככל שה-TOPS לוואט גבוה יותר, כך המערכת ברכב צורכת פחות חשמל, מייצרת פחות חום, ואף קל יותר לקרר אותה. לטענתה בסופו של דבר זה מוביל לחסכון בצריכת הדלק ובעתיד גם להגדלה של לטווחי הנסיעה של המכוניות האוטונומיות.

"לעומסי עבודה של בינה מלאכותית יהיה תפקיד קריטי בכל 'מוח' של רכב אוטונימי. אבל זה לא אומר שתהיה בינה מלאכותית בכל מקום. במקום זאת, אינטל ומובילאיי תומכות בגישה חכמה יותר לבינה מלאכותית לפי עומסי עבודה מסוימים ומדויקים מטופלים באופן היעיל ביותר", מסרה החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים