סקר: ארגונים לא ערוכים לדרישות סביבות העבודה העתידיות

מחקר שנערך בהזמנת פוג'יטסו על-ידי חברת האנליסטים פייר אודואן, מראה שארגונים צריכים לעבור עוד דרך ארוכה לפני שסביבות העבודה יתאימו למילוי דרישות העתיד

15/11/2017 12:46
ממצא סקר PACT של פוג'יטסו: ל-90% מהארגונים איסטרטגיה דיגיטלית ברורה ו-25% מהם כבר צברו כישלונות בפרויקטים דיגיטליים. צילום: פלי הנמר

למרות שארגונים עובדים על תכניות להתאמת האסטרטגיות הארגוניות שלהם במטרה למלא אחר הדרישות החדשות בסביבות העבודה העתידיות המשתנות, הם עדיין אינם עורכים את השינויים הנדרשים. כך חושף סקר שהזמינה פוג'יטסו (Fujitsu) מחברת האנליסטים המובילה והבלתי תלויה פייר אודואן (PAC).

הסקר מדגיש שאסטרטגיות רבות הנהוגות במקומות עבודה כיום בולמות את ההתקדמות במקום לאפשר אותה, וכי האבטחה במיוחד מונעת הגדלת פריון העבודה.

הממצאים חושפים שבנוסף לאבטחה, החסרונות המשמעותיים ביותר עמם ארגונים צריכים להתמודד על מנת להכין את מקום העבודה לעתיד הן טכנולוגיית Legacy מיושנת וסביבת עבודה שאינה תומכת בדרכי עבודה חדשות. המחקר מעלה שאלות לגבי האסטרטגיות הקיימות בארגונים והשפעתן על הסבת עובדים ומשיכת עובדים חדשים.

רענן ביבר, מנהל פוג'יטסו בישראל. צילום: פלי הנמר

רענן ביבר, מנהל פוג'יטסו בישראל. צילום: פלי הנמר

פתרונות של פוג'יטסו לסביבת העבודה הדיגיטלית לשיפור השירותיות

רענן ביבר, מנהל פוג'יטסו בישראל, מסביר כי "אנו נמצאים בפתחה של מהפכה במקום העבודה. היסודות שהניחו העסקים מבחינת טכנולוגיה ושינוי תרבותי ישפיעו על מידת התחרותיות שלהם בעתיד. אך למרות שהם ממשיכים ומתקדמים, יש עוד דרך רבה לפניהם".

"אם המגמות הנוכחיות לא יטופלו באסטרטגיות אפקטיביות, עסקים יסתכנו בכך שהישגים קודמים יתגמדו לנוכח העלויות בטווח הארוך, שלא לדבר על אי-יכולת למשוך כישרונות טובים או להתמודד עם דרישות רגולטוריות".

רענן ביבר, מנהל פוג'יטסו בישראל. צילום: פלי הנמר

רענן ביבר, מנהל פוג'יטסו בישראל. צילום: פלי הנמר

עסקים אינם מוכנים למקום העבודה של העתיד

הסקר חשף שעסקים מתקדמים בעצלתיים ליצירת מקום עבודה מוכן לעתיד ואינם מחדשים תהליכים חיוניים רבים. לדוגמה, רק 29% מהמנהיגים העסקיים נוקטים בגישה ריכוזית לניהול שירותים ואבטחה, תחום חשוב ביותר שמבטיח עקביות ובקרה.

למרות שעובדים מצפים לגמישות וניידות, פחות ממחצית (42%) מהארגונים מסוגלים לספק שירותים מבוססי פורטל אינטרנט שיאפשרו גישה, הגשת בקשות ושירותים.

היעדרה של סביבת העבודה המסוגלת לתמוך בדרכי עבודה חדשות ובפרקטיקות עסקיות מתפתחות, גובה את מחירה ומגבילה את הגמישות והזריזות של עסקים. הממצאים מראים שקרוב לרבע מהמנהיגים העסקיים שנשאלו (23%) מודים שהגישה הנוכחית משפיעה לרעה על יכולתה של החברה להסתגל לנוף תחרותי משתנה.

בנוסף, 20% מצהירים שהאסטרטגיות הנוכחיות במקום עבודתם פוגמות ביכולתם להגיע מהר יותר לשוק עם מוצרים ושירותים חדשים. 18% נוספים אומרים שלאסטרטגיות קיימות יש השפעה שלילית על הסבת עובדים או משיכת עובדים חדשים.

טכנולוגיה במקום העבודה נתפסת כמחסום, לא כגורם מאפשר של פריון העבודה

שימוש אפקטיבי בטכנולוגיה הוא לב-ליבן של אסטרטגיות דיגיטליות מוצלחות למקום העבודה, אולם הרבה מנהלים בכירים ציינו גורמים טכנולוגיים כמחסומים לפרודוקטיביות.

לאמיתו של דבר, קרוב לשני שליש (63%) סבורים שתאימות הדדית בין טכנולוגיות מיושנות היא אתגר משמעותי לפרודוקטיביות במקום העבודה.

יותר ממחצית (57%) ציינו את המורכבות של הטכנולוגיה הנוכחית במקום העבודה ואת היעדר הגישה לכלי פרודוקטיביות מתאימים (55%) כבעיות חשובות. גילוי משמעותי נוסף הוא שרוב הארגונים פשוט אינם מודעים לרמת הפרודוקטיביות הנוכחית שלהם. רק 17% משתמשים בכלי ניתוח ברחבי העסק.

אבטחה מונעת מעסקים להתקדם

האיום של מתקפות סייבר ממשיך לצמוח הן מבחינת היקף והן מבחינת תחכום ומשפיע על כל מגזרי התעשייה. עסקים מגיבים באמצעות השקעה מסיבית בהגנת סייבר, אך הסקר מגלה שברמות רבות ושונות של הגנה ואימות זהות, האבטחה גורמת לצוואר בקבוק.

יותר ממחצית משתתפי הסקר (56%) אמרו שלגישה הנוכחית שלהם לאבטחה במקום העבודה יש השפעה שלילית על פריון העובדים. 20% מהמדגם הכולל ציינו "השפעה שלילית מאוד" משום שהעובדים נאלצים לנקוט בדרכים לא רשמיות ובקיצורי דרך כדי לעקוף מנגנוני ונהלי אבטחה מסובכים או גוזלי זמן.

הגנת מידע ואסדרה עוטפים כל תחום פעילות. צילום: פלי הנמר

הגנת מידע ואסדרה עוטפים כל תחום פעילות. צילום: פלי הנמר

GDPR האתגר במקומות העבודה

המנהיגים העסקיים מדרגים את הציות לתקנות כגון התקנה הכללית להגנת נתונים, GDPR (ר"ת General Data Protection Regulation) כבעיית האבטחה הגדולה ביותר במקום העבודה.

59% סבורים שזהו אתגר גדול יותר מגישה מבוססת מיקום ושיתוף מידע (58%) וניהול זהויות (58%). אבטחה גם מונעת מהעסקים לנצל את כלי שיתוף הפעולה החדשים ביותר התורמים להגדלת הפריון וגיבוש חברתי.

על פי המחקר, 41% מהעסקים טרם פרסו כלים כאלה ו-46% אמרו שחששות לגבי אבטחה הם המחסום העיקרי שלהם לכך.

רענן ביבר, מנהל פוג'יטסו בישראל. צילום: פלי הנמר

רענן ביבר, מנהל פוג'יטסו בישראל. צילום: פלי הנמר

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הילה הרצנברג

    בגלל זה אנשים מחפשים אלטרנטיבות למשל כאלה - http://vimeo.com/242534522. גם הכל מאובזר ברמה טכנולוגית וגם העלויות נורמליות ולא חונקות.

אירועים קרובים