קבלו הצצה למכונית האוטונומית הסודית של אפל

בעלים של סטארט-אפ מסאות' ביי שבארצות הברית תיעד את הרכב בסרטון קצרצר ● התיעוד מאפשר לבחון עוד קצת מצפונות פרויקט טיטאן של אפל, טים קוק, המנכ"ל, הציג כפעילות מרכזית של החברה בתחום הבינה המלאכותית

יש בישראל תעשייה ענפה בתחום האוטומוטיב. אז למה אנחנו לא ממש נהנים ממנה? אילוסטרציה: BigStock

אין זה סוד שאפל (Apple) שוקדת על בניית מערכת חומרה לנהיגה עצמית של מכוניות, אבל וידיאו חדש, שצולם בסאות' ביי שבארצות הברית ושפורסם השבוע, תפס כנראה את התוצאה של הפיתוחים המאומצים של החברה.

היגנס מק'קליסטר, מייסד שותף של סטארט-אפ המכוניות האוטונומיות Voyage, שפועל בסאות' ביי, תיעד בסרטון קצר את המכונית, שמערכת ההפעלה שלה נבנתה ככל הנראה במסגרת מה שמכונה פרויקט טיטאן (Project Titan), שעליו עובדת אפל. מק'קליסטר צייץ בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו, שאליו העלה את הסרטון, כי יצטרך יותר מ-140 תווים כדי לסרוק את פרויקט טיטאן של אפל. אדם שהגיב לפרסום טען כי אף הוא ראה מכונית דומה בחניון של אפל.

בסרטון נראית המערכת ככתר שמולבש על גבי מכונית לקסוס (Lexus) של יצרנית הרכב היפנית טויוטה (Toyota), שמצויד בחיישנים ובמכ"מים של זיהוי אור וטווח, המכונים LiDAR (ר"ת Light Detection and Ranging). בנוסף, המכונית מצוידת במספר מצלמות, כשכל המשטח שנמצא על גג הרכב עטוף בפלסטיק לבן.

מערכת גדולה ומסורבלת מאוד

בהשוואה למתחרותיה של אפל בתחום, כמו זרוע הרכב האוטונומי של אלפבית (Alphabet), המכונה וויימו (Waymo), או אפילו Voyage של מק'קליסטר עצמו, מערכת הנהיגה העצמית של אפל נראית גדולה ומסורבלת מאוד. מק'קליסטר אפילו כינה אותה בציוץ שלו, בציניות, בשם "הדבר הזה".

סיבה אפשרית אחת לגודל יכולה להיות העובדה שהמחשוב הכבד של אפל, עם המעבדים הגרפיים שלה, מצא את מקומו על גג הרכב ולא בתוכו כמו אצל המתחרות, כך הסביר מק'קליסטר ל-The Verge.

מספר רב של שינויים וטלטלות

פרויקט טיטאן של אפל עבר מספר רב של שינויים וטלטלות מאז שנחשף בפומבי ב-2014. מאות עובדים בפרויקט הועברו מתפקידם, פוטרו או עזבו מרצון במהלך השנה האחרונה, ואילו 17 מתוכם הקימו סטארט-אפ בשם Zoox.

ענקית הטכנולוגיה קיבלה היתר להפעיל מכוניות בנהיגה עצמית בקליפורניה באפריל. מנכ"ל החברה, טים קוק, אמר לבלומברג (Bloomberg) ביוני שהחברה בהנהגתו תתמקד בפיתוח תוכנות נהיגה עצמית ולא בבניית מכונית אוטונומית שלמה. זו הייתה הפעם הראשונה שבה אישר המנכ"ל שהענקית בונה טכנולוגיה שתוטמע, כנראה, במכוניות אוטונומיות.

קוק אמר בראיון כי "אנחנו רואים זאת כאם כל הפרויקטים של הבינה המלאכותית. פעולה עצמית היא משהו שמלהיב אותנו מאוד, אבל עוד נראה לאן זה יוביל אותנו. אנחנו לא אומרים מה בדיוק נעשה בהיבט של מוצר, אלא מבהירים שזו טכנולוגיית ליבה שאנחנו רואים בה חשיבות גדולה".

לא נמסרה תגובה מאפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים