אמזון: תחליט בקרוב אם להתחיל לשווק לאמריקנים תרופות מרשם

אנליסטים העריכו את שוק תרופות המרשם בארה"ב בלבד ב-560 מיליארד דולר בשנה ● הדברים מסבירים מדוע שוקלת ענקית הקמעונאות - שעשתה לאחרונה קפיצה לתחום מכירות מוצרי המזון בחנויות פיזיות - גם כניסה לתחום הפארמה

אמזון. צילום: BigStock

חברת אמזון (Amazon) נמצאת בשלבים האחרונים של התלבטות בנוגע להתפרשות אל עבר תחום חדש – הפארמה, כך על פי דיווח חדש שפורסם ביום ו' ב-CNBC.

ענקית הקמעונאות תחליט עד לפני חג ההודיה הקרוב, שיחול ב-23 בנובמבר, אם להתחיל במכירת תרופות מרשם, כך לטענת הדיווח, שכלל הודעת דוא"ל מהחברה ומקור המיודע לנושא.

אנליסטים מעריכים כי נפח שוק תרופות המרשם בארה"ב עומד על 560 מיליארד דולר בשנה, מה שבהחלט עשוי לספק הסבר להתרחבות הפוטנציאלית המשמעותית שאותה שוקלת אמזון. אלא שההתפשטות לעבר תחום הפארמה כוללת גם לא מעט קשיים – אם תבחר לפלוש לתחום זה, תיאלץ הקמעונאית הענקית להתמודד עם אתגרים חדשים משמעותיים, עם תחרות מושרשת, עם הנחיות רגולטוריות קפדניות ביותר ועם שרשרת אספקה קיימת מורכבת.

תתחיל במשלוחים זריזים ותמשיך בהוזלת מחירים

בדיווח שהוציאה לאחרונה ניבאה חברת גולדמן זאקס (Goldman Sachs) כי אמזון תתחרה בשוק תרופות המרשם תחילה על ידי האצה בקצב המשלוחים אל הבתים ובסופו של דבר היא תפעל לשיפור שקיפות המחירים ולהפחתת עלויות התרופות במזומן לצרכנים.

הענקית שלא נחה סימנה לאחרונה את כוונתה להשתלט באגרסיביות על שוק חדש, וזאת באמצעות הרכישה שלה את רשת שיווק מוצרי הבריאות האמריקנית הול פודס מרקט (Whole Foods Market) בחודש יוני, בתמורה לסכום העתק 13.7 מיליארד דולר.

עקב הידיעה על כוונתה זו של אמזון צנחו מניותיהן של חברות קמעונאיות לשיווק תרופות, ביניהן Walgreens Boots Alliance Inc, CVS Health Corp ו-Rite Aid Corp. תופעה דומה התרחשה גם לאחר הבשורה על רכישת הול פודס מרקט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים