האם Alexa תתחיל בקרוב גם לדבר בעברית?

כנראה שלא כל כך מהר ● עם זאת, אמזון פתחה קבוצת פיתוח עבור Alexa Shopping שתפעל ממשרדים בתל אביב ובחיפה, בה היא מתעתדת להעסיק כ-100 עובדים

אלקסה. צילום: יח"צ

האם Alexa, העוזרת האישית של אמזון (Amazon), תתחיל בקרוב גם לדבר בעברית? כנראה שלא כל כך מהר, אבל ישראל עולה על מפת המחקר והפיתוח של הטכנולוגיה הזו באופן רשמי. אמזון פתחה קבוצת פיתוח עבור Alexa Shopping שתפעל ממשרדים בתל אביב ובחיפה בה היא מתעתדת להעסיק כ-100 עובדים – היא כבר יצאה לדרך במסע גיוס של מדענים, מהנדסי תוכנה ומנהלי מוצר שיפעלו במסגרת הקבוצה.

בראש הקבוצה יעמוד אייל איטח מי שהיה עד לאחרונה ממש דירקטור פיתוח וחבר הנהלה במיקרוסופט (Microsoft) ישראל, ולפי הודעת אמזון יהיה אחראי מעתה לפיתוח טכנולוגיות רכישה באמצעות פקודות קוליות וכן כדי לפתח יכולת חיפוש מדויקת עבור Alexa.

בנוסף שכרה אמזון את שירותיה של יואל מארק שעבדה בשמונה השנים האחרונות בתפקידים בכירים ביאהו (Yahoo), ושימשה כמנהלת מרכז הפיתוח בחיפה של החברה ששינתה את שמה ל-Oath לאחר רכישתה בידי וריזון (Verizon). מארק תשמש כסגנית נשיא גלובלית למחקר והמטרה שלה תהיה לקדם את קבוצת החוקרים הגלובלית של אמזון.

"Alexa Shopping היא אחת הטכנולוגיות המרתקות ביותר של זמננו, והיא עוזרת ללקוחות לבצע רכישות ללא שימוש בידיים ורק באמצעות קולם", אמר אסף רונן, סגן נשיא בקבוצת Alexa Shopping.

לדבריו, "המטרה שלנו היא להמשיך לספק ערך ללקוחות. אנו משתוקקים להמשיך להרחיב את קבוצת המחקר של Alexa Shopping עם כישרונות ישראלים חדשים".

הנוכחות של אמזון בישראל היא כבר בת יותר מחמש שנים אז הקימה קבוצת פיתוח עבור שירותי הענן שלה, Amazon Web Services, כשלאחר מכן הרחיבה את השורות, שמכילות כיום כ-400 עובדים, עם רכישת החברה הישראלית אנפורנה (Annapurna).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים