גבר נעצר בחשד שהריץ תרמית ביטקוין בארבעה מיליארד דולר

אלכס וויניק הרוסי נלכד ביוון ונחשד בהלבנת מיליארדי הדולרים שמקורן בפשיעה ובתרמיות פליליות על ידי הפיכתם למטבע דיגיטלי בפלטפורמת ביטקוין במהלך שש השנים האחרונות

מקבל אישור אמריקני... מסוים. ביטקוין. צילום: BigStock

על פי דיווח של סוכנות רויטרס (Reuters), גבר רוסי בן 38, העונה לשם אלכס וויניק, ושנמצא חשוד בהלבנת לפחות ארבעה מיליארד דולר של קרנות פליליות על ידי הפיכתם לביטקוין, נעצר ביוון, כך הודיעה משטרת יוון אתמול (ד').

וויניק נהג, לכאורה, להלבין כספים בעבור אנשים המעורבים בפשעים שונים, החל בפריצה למחשבים וכלה בסחר בסמים. הוא נעצר בכפר חוף קטן בצפון יוון, על פי צו מעצר אמריקני, והמשטרה אמרה שארצות הברית תבקש את הסגרתו.

"מאז שנת 2011 מפעיל בן ה-38 את ארגון הפשע שמנהל את אחד האתרים החשובים ביותר לפשע אלקטרוני בעולם", ציינה המשטרה בהצהרה לתקשורת שבה היא מתארת את פעולת המעצר בגין מה שתואר כהלבנת כספים שהופכת "פעולות לא חוקיות לחוקיות".

רכישות באמצעים בלתי חוקיים

השלטונות האמריקנים חושדים כי "לפחות" ארבעה מיליארד דולר במזומן כובסו באמצעות פלטפורמת הביטקוין מאז שנת 2011. שבעה מיליארד דולר הופקדו באמצעות הפלטפורמה, ו-5.5 מיליון ביטקוין נמשכו דרכה.

הביטקוין, שהוא המטבע הדיגיטלי הראשון, הצליח להשתמש בקריפטוגרפיה בכדי לשמור על עסקאות מאובטחות ומוסתרות, מה שהופך במקרה שלו את הרגולציה הפיננסית המסורתית לקשה אם לא בלתי אפשרית.

וויניק עתיד לעמוד למשפט בארצות הברית בגין ארבעה סעיפי אישום שכוללים הפעלת מבצע העברת כספים ללא רישיון, קונספירציה, הלבנת הון תוך הפרה של 17 תקנות בקוד הפלילי האמריקני, ועסקאות במזומן שנרכש באמצעים בלתי חוקיים.

משרד החוץ הרוסי במוסקבה אמר כי אין לו מידע על המקרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים