עדכון הסתיו של Windows 10 ייפרד מחברים ותיקים במשפחה

מיקרוסופט שחררה הודעה בה היא מפרטת את כל היישומים שהגיעו לקצה דרכם, וכאמור היא מבדילה בין שני סוגים: יישומים שיימחקו לחלוטין ויישומים שעדיין יכללו במערכת - אבל כבר לא יזכו להמשך פיתוח וכן לא לתמיכה

Windows 10

עדכון הסתיו של Windows 10 שכבר זכה לשם Fall Creators Update אמור להציע, כמו כל עדכון גדול עבור מערכת ההפעלה של מיקרוסופט (Microsoft), לא מעט תכונות ומאפיינים חדשים. עם זאת, זו גם תהיה שירת הברבור של חלק מהיישומים שהיו עד עתה כלולים במערכת – אם בצורה של מחיקה או אם בהקפאה – עד למחיקה באחד העדכונים הבאים.

החברה שחררה הודעה לעיתונות בה היא מפרטת את כל היישומים שהגיעו לקצה דרכם, וכאמור היא מבדילה בין שני סוגים: יישומים שיימחקו לחלוטין ויישומים שעדיין יכללו במערכת, אבל כבר לא יזכו להמשך פיתוח וכן לא לתמיכה, כך שמי שירצה להשתמש בהם יעשה זאת, למעשה, על אחריותו בלבד.

בין היישומים הבולטים שיוסרו ממערכת ההפעלה ניתן למצוא את 3D Builder שהוסר מהמערכת בגין השקת Paint 3D בעדכון הגדול הקודם של Windows 10. עם זאת, 3D Builder יהיה זמין להתקנה כאפליקציה ב-Windows Store. לעומת זאת Paint (הצייר) הוגדרה כמוקפאת, כך שהיא תוסר ככל הנראה רק בעתיד.

Syskey.exe הוא יישום אבטחה שיוסר, והסיבה היא שהוא כבר לא מאובטח, ומעבר לכך שהוא לא נתמך ב-Windows 10 יותר, הוא גם לא ייתמך יותר ב-Windows Server 2016. מיקרוסופט ממליצה למשתמשים בו לעבור להשתמש ב-BitLocker.

גם התמיכה ב-Windows PowerShell 2.0 הגיעה לסיומה, ומי שעדיין משתמש באפליקציות ומרכיבים המבוססים על הממשק הזה צריך להמירם ל-PowerShell 5.0 ומעלה.

עוד יישום חשוב יחסית שהוקפא הוא Sync Your Settings שמאפשר למשתמשים לסנכרן הגדרות ונתונים בין כמה מכשירים. הוא הוקפא בגלל שינויים שמבצעת מיקרוסופט בשדרת הענן של השירות, ובכל איחוד עם השירות שמיועד לארגונים.

את הרשימה המלאה של ההסרות וההקפאות ניתן למצוא כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים