האם סוללה של iPhone 4S התפוצצה ועלתה באש?

חברת הביטוח האמריקנית State Farm תובעת את אפל על נזקים בהיקף של 75 אלף דולרים שלטענתה נגרמו ללקוחה שלה עקב מכשיר נייד של החברה שסוללתו התלקחה ● הסיפור מעורר זיכרונות לא נעימים מפרשית ה-Galaxy Note 7

מי מפחד מניידים נשרפים? צילום: Bigstock

עוד טרם התפזרו ענני העשן של הסוללות המתלקחות במכשירי ה-Galaxy Note 7 מתוצרת חברת סמסונג (Samsung), שהורדו מהמדפים בשנה החולפת בשל בעיה שהביאה כמה מהם לעלות באש, וכעת מתאבך ועולה עשן חדש ומדאיג – על פי הדיווח סוללה במכשיר 4S iPhone של אפל (Apple) גרמה לשרפה.

חברת הביטוח State Farm ואחת הלקוחות שלה תובעים את ענקית הטכנולוגיה אפל בגלל מכשיר iPhone פגום, שהתלקח וגרם לשרפה. הסכום המבוקש בתביעה הוא מעל 75,000 דולרים.

חברת הביטוח והלקוחה שלה, קסאיי ת'או, טוענים כי במכשיר ה-4S iPhone הישן הייתה סוללה פגומה אשר גרמה להתלקחות, וכי המכשיר והצית אש בביתה של ת'או בשנת 2014. באופן מעניין למדי, התביעה אינה מציינת אם הטלפון היה בהטענה בזמן ההתלקחות, האם הלקוחה השתמשה רק באביזרים מקוריים במכשירה והאם ניתנה לאפל הזדמנות לבחון את הטלפון לאחר המקרה. עם זאת, ת'או טוענת כי לא עשתה שום דבר לסוללה. לעת עתה התביעה מספרת כי חקירות ראשוניות של המכשיר מעידות שנמצאו שרידים של קצר פנימי, דבר המעיד על כשל פנימי של הסוללה שגרם להתלקחות האש, כך מדווח אתר Cnet.

בתביעה נאמר עוד כי ה-iPhone 4S של ת'או היה "במצב פגום ובמצב מסוכן באופן בלתי סביר", כאשר הובא לבדיקה. ראוי להזכיר כי ליין iPhone 4S, שהושק לראשונה בשנת 2011, לא היה מקושר עם אירועי שריפה מאז השקתו.

מכשירים ניידים עולים באש – מצב שאינו חריג

אפשר אולי להתייחס אל המקרה הבודד כאל קריאת השכמה שצריכה גם לדרבן יצרניות להשקיע יותר בביטחון המכשירים שלהן וגם להזהיר לקוחות משימוש לא בטוח בניידיהם.

אך, למרבית הדאגה, לעת עתה טלפונים חכמים, מתוצרתה של אפל ובכלל, אשר עולים באש אינם מצב חריג – בשנת 2016, התפוצץ בזמן הטענתו מכשיר iPhone 6 Plus שהיה שייך לאישה מקליפורניה. ה-iPhone נשרף בזמן שאיווט אסטרדה ישנה. המכשיר היה רק בן שלושה חודשים והוא חובר למטען המקורי שנרכש יחד איתו. בתקרית נפרדת, מכשיר iPhone 6 Plus של סטודנט מניו ג'רזי התפוצץ בכיס האחורי שלו, וחורר את מכנסי הג'ינס שלבש. במזל לא חוללו השריפות פגיעות משמעותית בגוף.

לפי דיווחים, גם מכשיר טלפון של שיאומי (Xiaomi) עלה בלהבות בבנגלור. סרטון הווידיאו שתיעד את ה-Redmi Note 4 מתפוצץ הפך לוויראלי באינטרנט. בסרטון נראה המכשיר שניצת באש כאשר בעל חנות ניסה בסך הכל להכניס אליו כרטיס SIM, אבל יצוין כי האותנטיות של הסרטון עדיין אינה ודאית.

ה-Galaxy Note 7 חוזר

את התואר המפוקפק 'ניידים הנמצאים בסכנת התלקחות' לקחו עם זאת ללא ספק מכשירי הגדל של סמסונג בשנה שעברה. החברה ניצבה בפני מבוכה עולמית אדירה בגלל התפוצצותם של כמה וכמה סוללות במכשירי Galaxy Note 7 שלה. לאחר ההחלטה להפסיק את שיווק המכשירים, בדיקות מרובות והתנצלויות פומביות, הבטיחה החברה ללקוחותיה כי ההתקנים הבאים שלה יצוידו בסוללות בטוחות בהרבה. בינתיים עושה רושם שענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאה הצליחה להתגבר על הבעיה, עם ההשקה המוצלחת של המכשיר החדש שלה, ה-Galaxy S8, אבל עדיין נותרה סיבה לדאגה בשל ההחלטה של החברה להוציא מהדורה קרובה חדשה ל-Galaxy Note 7 הפרובלמטי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים