ה-FBI מזהיר הורים: הצעצועים החכמים עלולים לסכן את ילדיכם

כבר מזמן ידוע שמוצרי האינטרנט של הדברים אינם מאובטחים דיים ונחשבים ממש כפרצה שקוראת להאקר ● כעת מודיעה הבולשת הפדרלית של ארצות הברית שגם צעצוע חכם שמחובר לאינטרנט עלול לאיים על פרטיות הילדים

הצעצוע חכם? גם השימוש בו צריך להיות חכם. צילום אילוסטרציה: Good moments, BigStock

אם רכשתם לילדים באחרונה ברבי חכמה או רובוט כלב מבוססי האינטרנט של הדברים, ייתכן שכדאי לכם להעלים אותם בלי שהקטנים ידעו. שלשום (ב') פרסם ה-FBI הודעה שמזהירה את הציבור שחיישנים של צעצועים חכמים, כגון מיקרופונים, מצלמות ו-GPS, מעלים חשש "לפרטיות ולבטיחות הגופנית" של הילדים. "תכונות אלה יכולות להציב את הפרטיות והבטיחות של ילדים בסיכון בשל כמות גדולה של מידע אישי אשר עלולה להיות חשופה שלא במודע", הזהירה הבולשת הפדרלית את ההורים.

בדבריו הדגיש ה-FBI כי צעצועים חכמים יכולים לאסוף את שמו של הילד, שם בית ספרו או ההעדפות שלו, ולתעד את פעילויותיו בעת שיחה עם הצעצוע או בזמן שדברים לידו. "איסוף המידע האישי של הילד בשילוב עם היכולת של הצעצוע להתחבר לאינטרנט או למכשירים אחרים מעלים חששות לפרטיות ולביטחון הפיזי", נכתב בהודעת הבולשת, שהזהירה את המשתמשים מפני סיכוני "הונאת זהות של ילדים וניצול". הסיכונים הללו עלולים להיווצר במקרה שמידע על השימוש והדטה הרבה – למשל הודעות קוליות מוקלטות ופרטי מיקום – שמצטברים אצל החברות והיצרניות ידלפו או ייגנבו.

הבובה הגרמנית הוגדרה כאמצעי ריגול

יצוין שבעיות אבטחת המידע המגולמות בצעצועי הילדים החכמים כבר זוהו בעבר. בפברואר האחרון חשפו חוקרים ש-Spiral Toys, יצרנית צעצועים אמריקנית שהביאה לילדי העולם את CloudPets, לא שמרה כראוי על הנתונים שאספה והציבה לפחות שני מיליון ממשתמשיה – ילדים והוריהם – בסכנה, כשהודעות מוקלטות שלהם אוחסנו במאגר נתונים מקוון ולא מאובטח.

בתחילת השנה, ה-Federal Network Agency הגרמנית אסרה את מכירות הבובות החכמות My Friend Cayla וקבעה כי הבובות הן בעצם על תקן מכשיר ריגול – בשל המיקרופון שלהן, שמשמש ללכידת הדיבור של המשתמש ולעיבודו. הצעצוע זכה לביקורת על היעדר פקדי אימות להתאמה בין בלוטות' (Bluetooth) – דבר המאפשר לכל מי שנמצא בקרבת מקום עם אפליקציית Cayla להתחבר לבובה ולהאזין לילד.

חוזרים לצעצועים הישנים

יצוין שה-FBI לא מגנה מותג מסוים של צעצועים חכמים או אומר שההורים צריכים להיפטר מכל צעצוע חכם שכבר רכשו ומיד. הבולשת מציעה להורים בעיקר לחקור צעצועים לפני רכישתם, בכדי לראות אם כרוכים בהם סיכונים ביטחוניים ידועים, ולהשתמש בהם רק על רשתות Wi-Fi מאובטחות ופרטיות. עוד ממליצים שם להורים לקרוא את תנאי השירות, כדי לראות אם החברה יכולה לשתף מידע רשום עם גורמי צד שלישי, ובעיקר – לא להשאיר את הצעצוע מופעל כאשר הוא לא בשימוש.

עם זאת, אם כל זה נשמע לכם כמאמץ רב מדי, אתם תמיד יכול לקנות צעצועים דוממים מהסוג הישן והטוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים