מסתמן: האמירויות – מאחורי הפריצה שגרמה למשבר עם הקטארים

גורמי מודיעין אמריקניים מסרו שבכירים במדינת המפרץ דנו בתוכנית לשתול בסוכנות הידיעות הקטארית את הציטוטים המזויפים שיוחסו לאמיר - מעשה שגרם לניתוק היחסים הדיפלומטיים בין כמה מדינות ערביות לקטאר

ההאקרים חוגגים. צילום אילוסטרציה: BigStock

הסכסוך בין קטאר לחלק ממדינות ערב האחרות גולש גם לסייבר: גורמי מודיעין אמריקניים מסרו שאיחוד האמירויות הערביות הייתה זו שביצעה את הפריצה לאתר סוכנות הידיעות של ממשלת קטאר ונטעה בו בחודש מאי סיפור שקרי, ששימש כסיבה למשבר הנוכחי בין המדינות – כך על פי דיווח של הוושינגטון פוסט (Washington Post).

הכול התחיל במשבר שפרץ במפרץ הפרסי בראשית יוני, עקב פרסום ידיעה, שבדיעבד מסתבר שבכלל זויפה. בידיעה הכוזבת נמסר כי השליט הקטארי, השייח' תמים בן חמד אל-ת'אני, הביע תמיכה באיראן, בארגוני טרור ובישראל, ואף הפגין סקפטיות בנוגע לסיכוייו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להישאר בתפקידו לאורך זמן.

הפרסום הזה היה אחת הסיבות המרכזיות לכך שערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, בחריין, מצרים ולוב החליטו לנתק את הקשרים הכלכליים והדיפלומטיים שלהן עם הנסיכות וכן לסגור את מרחבי היבשה, הים והאוויר שלהן בפני הקטארים.

"מה שנזרק כאשמה מבוסס כולו על מידע שגוי ואנחנו חושבים שכל המשבר מתבסס על מידע שגוי", אמר בזמנו שר החוץ הקטארי, השייח' מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-ת'אני, ל-CNN, והבהיר שה-FBI אישר את דבר הפריצה ושתילת הידיעה הכוזבת.

טראמפ עלול לצאת מובך שוב

בהמשך נודע שארצות הברית חשדה שהאקרים רוסיים הם שעמדו מאחורי המעשה ושסייעו לפרוץ המשבר בין קטאר למדינות ערב, אלא שכעת מקבל הסיפור כולו טוויסט נוסף, עם הפרסום של הוושינגטון פוסט.

הדיווח מצטט גורמי מודיעין אמריקניים בכירים, שלא נחשפו, שטוענים כי בכירים בממשלת האמירות דנו בתוכנית ב-23 במאי ואז, למחרת, הופיע באתר האינטרנט של סוכנות הידיעות הקטארית הנאום שנשא כביכול האמיר אל-רחמן אל-ת'אני, שבו שיבח את איראן ואמר כי למדינתו יחסים טובים עם ישראל. הצהרות דומות הופיעו גם בדף הטוויטר (Twitter) של סוכנות הידיעות. הגורמים האמריקניים הרשמיים ציינו שעדיין לא ברור אם האמירויות ביצעו את הפריצות בעצמן או שכרו קבלנים שיעשו זאת עבורן.

שגרירות איחוד האמירויות הערביות בוושינגטון פרסמה אתמול (א') הודעה שבה נכתב, בתגובה לדיווח בפוסט, כי מדובר ב-"שקר" והתעקשה שלאיחוד "לא היה תפקיד כלשהו" בפריצה.

הגילויים הנוכחיים, אם יימצאו נכונים, ממצבים את טראמפ, שוב, במצב מביך במיוחד, לנוכח העובדה שבזמן פרוץ המשבר הוא לקח קרדיט על החלטת המדינות הערביות לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם קטאר. גם את זה הוא עשה באמצעות הכלי האהוב עליו – ציוץ בטוויטר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים