תוך פחות משנה – נתח השוק של אנדרואיד נוגט מגיע לספרות כפולות

על פי דיווח שמספקת גוגל עצמה, נתח השוק של אנדרואיד 7.0 עומד על 10.6% ואילו של הגרסה המתוקנת, אנדרואיד 7.1 - 0.9% - או ביחד: 11.5% מכלל מכשירי האנדרואיד שנמצאים כיום בשוק, מבוססים על נוגט

נחשפו אפליקציות אנדרואיד שאספו מידע רגישAAB בלבד לחנות של גוגל. צילום: יח"צ

קצת יותר מ-10 חודשים לאחר שהושקה אנדרואיד 7.0, המכונה נוגט (Nougat), וכשאנדרואיד 8.0 כבר נמצאת ברקע ומופצת בגרסאות בטא ראשונות, הצליחה הגרסה העדכנית של מערכת ההפעלה של גוגל (Google) לתחום המובייל להגיע לספרות כפולות מבחינת נתח השוק שלה – כשהשוק הוא סך מכשירי האנדרואיד.

בדיווח שמספקת גוגל עצמה באתר מפתחי האנדרואיד היא מציינת שנתח השוק של אנדרואיד 7.0 עומד על 10.6% ואילו של הגרסה המתוקנת, אנדרואיד 7.1, הוא 0.9% – או ביחד: 11.5% מכלל מכשירי האנדרואיד שנמצאים כיום בשוק מבוססים על נוגט.

עם זאת, ממש עד לאחרונה הושקו מכשירים די רבים שעדיין היו מבוססים על אנדרואיד 6, או מרשמלו, וחברות רבות עדיין לא עדכנו את המכשירים שלהם לגרסה המעודכנת יותר של אנדרואיד. כתוצאה מכך גרסת המרשמלו שולטת בשוק עם 31.8%, ואפילו לאנדרואיד 5.0 + 5.1 יש 30.1% משוק מכשירי האנדרואיד, פי שלושה כמעט מנוגט.

מדהים לגלות שיש עדיין לא מעט אנשים, באופן יחסי כמובן, שעדיין משתמשים עם מכשירים בהם מותקנת גרסת הג'ינגרברד (Gingerbread) של אנדרואיד – גרסאות 2.3.3 עד 2.3.7 – שכבר בת שבי שנים וכן ב-"קסטה" (Ice Cream Sandwich) שהושקה באוקטובר 2011. לכל אחת מגרסאות מערכת ההפעלה הללו יש 0.7% מהשוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים