אוויס תעמוד בראש צי המכוניות האוטונומיות של אלפבית

בעסקה ראשונה מסוגה בתחום המתפתח של המכוניות בנהיגה עצמית, תספק חברת ההשכרה לענקית ממאונטיין וויו שירותי תחזוקה לכלי הרכב שבבעלותה וכן את אחסונם

מריחים כבר את העתיד. אילוסטרציה: BigStock

Waymo – יחידת המכוניות האוטונומיות של תאגיד אלפבית (Alphabet) – הגיעה להסכם עם אוויס (Avis Budget Group) שתנהל את צי כלי הרכב האוטונומיים שלה, כך דיווח בלומברג (Bloomberg).

חברת השכרת הרכב תספק שירותי ניקיון, תיקונים ותחזוקה ואף תחסן את 600 מכוניות המיני-וואן פסיפיק, מתוצרת קרייזלר (Chrysler) של החברה אשר נמצאות בפיניקס, שם בוחן כיום תאגיד האם של גוגל (Google) את פרויקט המכוניות ללא נהג שלו, כמעט עשור אחרי שהחל בחקר התחום.

לפי הדיווח, Waymo תהיה הבעלים של כלי הרכב ותשלם לאוויס בעבור השירותים שלה, כשההסדר בין השתיים אינו בלעדי אך מיועד לפעול שנים רבות. החברות סירבו לשתף את התקשורת בתנאים הפיננסיים של העסקה וסיפרו רק כי השותפות תחל הלכה למעשה מאוחר יותר השנה.

החיבור בין אוויס – המתמחה בתחום השכרת הרכב כבר למעלה מ-70 שנים – ל-Waymo מגלם גם פוטנציאל לכונן קשרים ענפים יותר בין השתיים, שיכללו את הפיכת כלי הרכב של חברת ההשכרה לאוטונומיים בעתיד לבוא, דבר שעשוי להגדיל משמעותית את מנעד הלקוחות של אלפבית.

לעת עתה מוגבלת העסקה החדשה לרכבים של Waymo בפיניקס, שם החלה ענקית הטכנולוגיה את הפיילוט שלה לתחום החדשני באפריל השנה.

מאבק מול אובר ומתחרות רבות בתחום

בשנים האחרונות תופס המירוץ להשלמת פיתוחן של מכוניות ללא נהג קצב מואץ במיוחד. חברות טכנולוגיה מובילות מתחרות ראש בראש בתחום ולוקחות חלק במאמץ להשלים ראשונות את הפיתוח המוצלח של כלי הרכב העתידניים.

חוץ מחברת האם של גוגל, משתתפת במירוץ גם הענקית אובר (Uber), שאיתה מנהלת אלפבית מאבק משפטי בטענה לגנבת פטנטים שביצעה ענקית שירותי הנסיעה מפרויקט המכונית ללא נהג שלה, שאותם העביר אל אובר לכאורה המהנדס הבכיר אנתוני לבנדובסקי. בינתיים לבנדובסקי פוטר ותוצאות המאבק שנמצא בעיצומו עתידות להשפיע באופן דרמטי על התחרות בתחום.

גם הענקיות אינטל (Intel) ואפל (Apple) מנסות את כוחן בתחום כשמולן ניצבות חברות כמו פורד (Ford) וג'נרל מוטורס (General Motors) ואחרות, המייצגות את חלקן של חברות מסורתיות לייצור כלי רכב במירוץ, וזאת באמצעות ניסיון לשדרוג ההיצע שלהן והתאמתו לעידן המחר.

לשני הצדדים יש משהו להרוויח

"אחד הדברים הנפלאים בשותפויות שכאלה הוא שהן פתוחות", אמר מנכ"ל Waymo, ג'ון קרפצ'יק. "שותפויות יכולות להיווצר מאוד מאוד מהר כאשר לשני הצדדים יש משהו להרוויח", הוסיף.

העסקה עשויה להוות מקפצה בעבור אוויס, אשר זוכה כעת בסיוע של אלפבית והופכת לחלוצת החברות להשכרת הרכב המשתלבות בתחום הנחשק, שכספים גדולים מושקעים בו כיום.

"זה מגיע אלינו. לכן חשוב לנו להשתלב עכשיו", אמר מנכ"ל אוויס, לארי דה שון, על העסקה והוסיף, "זה רק מוכיח שאנחנו יכולים להרחיב את העסק שלנו לניהול-צי-כשירות".

מניותיה של חברת השכרת הרכב זינקו בעקבות הידיעה על עסקה, עם התאוששות שאותה לא חוותה אוויס כבר יותר מחמש שנים, וקפצו ב-21% ל-29.32 דולר במסחר בוול סטריט (Wall Street).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים