מחקר: צרכני החדשות נעים בכמויות אדירות לווטסאפ

מספר האנשים שצורכים חדשות באמצעות אפליקציית המסרים המיידיים עלה בצורה ניכרת - דווקא בגלל הפחד מפייק ניוז ● 47% צורכים חדשות באמצעות פייסבוק על בסיס יומי

גירסה שולחנית משופרת של ווטסאפ.

הפחד מפני פייק ניוז דוחף את צרכני החדשות אל עבר אפליקציית ווטסאפ (WhatsApp) – כך עולה ממחקר ענק שנערך על ידי מכון רויטרס (Reuters) ואוניברסיטת אוקספורד.

המחקר כלל יותר מ-71 אלף משיבים על פני 36 מדינות. בעיקרו המסקנה כי ישנה קפיצה משמעותית בפנייה לאפליקציית המסרים המיידיים.

47% מהמשיבים אמרו כי הם צורכים את החדשות באמצעות פייסבוק (Facebook) על בסיס יומי – עובדה המציבה אותה כפלטפורמה הגדולה בעולם למטרה זו. עם זאת, הפופולריות שלה צנחה במחצית מהמדינות שנכללו בסקר.

15% ציינו שווטסאפ היא המקור המועדף עליהם לצריכת חדשות, שם הידיעות מועברות בהודעות ישירות או בקבוצות. על אף שהנתון נמוך משמעותית מהרשת של מארק צוקרברג, מדובר בעלייה גדולה לעומת השנה שעברה.

ווטסאפ אף מדורגת שנייה בפופולריות שלה למטרה זו בתשע מהמדינות שנסקרו. לדוגמה, במלזיה, בעלת 31 מיליון תושבים, ווטסאפ נמצאת במקום הראשון – 51% ציינו שהם משתמשים באפליקציה מדי שבוע כדי לצרוך חדשות ולהעבירן. בארצות הברית, לעומת זאת, הנתון נמוך הרבה יותר – רק 3% משתמשים באפליקציה למטרה זו.

רק 24% מהמשיבים סבורים שהרשתות החברתיות עושות עבודה טובה בהבחנה בין פייק ניוז לחדשות. פחות מ-40% מהמשיבים מציינים שהם סומכים על רשתות החדשות המסורתיות לעשות כן.

הפייק ניוז תפסו את הכותרות בשנה האחרונה, במיוחד במערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית. כמה מהאתרים הגדולים בעולם, כמו פייסבוק, עושים מאמצים על מנת למגר את התופעה או לפחות לצמצם את מספרן, אולם נראה שאין בכך די.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים