חדש בירושלים: ספרייה להשאלת גאדג'טים

חובבי הטכנולוגיה יוכלו לשאול בה, בין היתר, מחשבים ניידים חדישים, סמארטפונים מסוגים שונים, טאבלטים, מעבדים, מצלמות תלת מימד וערכות להרכבת רובוטים

גוזרים את הסרט בספרייה החדשה. במרכז: זאב אלקין, השר לענייני ירושלים ומורשת, וניר ברקת, ראש עיריית ירושלים. צילום: הודיה טלידאנו

ספריית השאלה של גאדג'טים נפתחת בימים אלה בירושלים. חובבי הטכנולוגיה בבירה ובסביבה יוכלו לשאול בה, בין היתר, מחשבים ניידים חדישים, סמארטפונים מסוגים שונים, טאבלטים, מעבדים, מצלמות תלת מימד וערכות להרכבת רובוטים.

המיזם החדש, The Device Lab, הוא פרי שיתוף פעולה של אינטל (Intel), פרויקט צעירים במרכז של עיריית ירושלים, משרד ירושלים ומורשת בממשלה והרשות לפיתוח ירושלים. הרעיון שמאחוריו הוא לאפשר לאנשי הטכנולוגיה להתנסות במוצרים החדישים ביותר מבלי להוציא מכיסם מאות או אלפי דולרים על רכישתם. הוא מיועד לסייע לסטודנטים, לבני נוער, למפתחים, למעצבים וליזמים – חובבי טכנולוגיה מושבעים – לפתח אפליקציות ולהמציא פתרונות טכנולוגיים פורצי דרך.

בין הגאדג'טים בספרייה יהיו, למשל, שעון חכם של אינטל ו-Tag Heuer; סמארטפונים מבוססי אנדרואיד (Android) של אסוס (Asus) ולנובו (Lenovo); כרומבוק – מחשב נייד מבוסס מערכת ההפעלה כרומיום של גוגל (Google); מחשב Macbook של אפל (Apple); מחשב גיימינג עוצמתי מסדרת ROG של אסוס; טאבלט ומחשב נייד מסדרת Surface של מיקרוסופט (Microsoft); מחשבים זעירים מדגם Nuc של אינטל; שבבים חכמים מסדרת Edison; ומצלמות RealSense של אינטל.

שיתוף הפעולה בין צעירים במרכז ואינטל יכלול גם ימי הדגמה – עם מומחים טכנולוגיים מאינטל ומחברות אחרות – שיסבירו ויסייעו לפתור בעיות, הרצאות, סדנאות ואף גישה לאנשי מקצוע טכנולוגיים לצורך התייעצות. בהמשך, תפתח הספרייה שיתופי פעולה עם מרחבי העבודה הנוספים בירושלים, מאיצי סטארט-אפים, מוסדות חינוך וחברות טכנולוגיה ירושלמיות. כמו כן, היא תשמש במה לחשיפת טכנולוגיות קצה על ידי חברות שונות, בימי הדגמה מרוכזים עבור יזמים ומפתחים מקצועיים.

ההשאלה מהספרייה הינה ללא תשלום, בהפקדת צ'ק פיקדון בלבד, כאשר גובה הפיקדון נגזר משווי המוצר המושאל. משך ההשאלה ישתנה לפי מספר הפריטים הקיימים מכל מוצר ומידת הביקוש. המעוניינים יוכלו לרכוש מנוי לחברות במתחם שכולל שימוש חופשי בספרייה, תמורת 300 שקלים לחודש למשך חצי שנה ו-450 שקלים לחצי שנה נוספת.

"יש לירושלים תדמיות שלא תואמות את המציאות"

זאב אלקין, השר לענייני ירושלים ומורשת, אמר כי "יש לירושלים תדמיות שונות שלא תואמות את המציאות. העיר הזאת היא גם עיר של צעירים, עיר תוססת עם מוסדות אקדמיים. זוהי עיר שגם בתחום ההיי-טק, בניגוד לתדמית, הופכת לבין המובילות בעולם, ועוד לא נאמרה המילה האחרונה. מגיע לבירה שיובילו אותה צעירים בכל תחום, ובוודאי בתחום הפיתוח הטכנולוגי".

לדברי ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, "ספריית הגאדג'טים החדשה מעניקה עמדת זינוק ליזמים הצעירים ולחדשנות הירושלמית. היא תהווה יתרון לסטארט-אפיסט הצעיר בתחילת דרכו, שיוכל לפתח על בסיס הגאדג'טים שהספרייה תעמיד".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי

    שמואל אלרום היקר, אתה נשמע לי מריר וציני. ממש ההיפך מיזמות, ממש ההפך ממה שהאנשים הנפלאים האלה עושים. אתה מוזמן לראות את מרכזי החדשנות בארץ ובעיר, בין השאר "ירושלאב" (שאני מבין שקשורה איכשהוא למיזם הזה), למצוא שם דתיים, חילונים, צעירים ומבוגרים, וכן - גם חרדים (ואני מאמין שגם ערבים). אז מי אמר שאת כל החכמה והפוטנציאל קיבלת אתה??? ...

  2. שמואל אלרום

    לא פלא למה פתחו את הספריה בירושלים : אחרי שהאדונים הבריחו את מיטב הנוער מירושלים (אם ננכה את הילודה הפנטזטית של למעלה ממחצית ירושלים (הערבים והחרדים} נחשוף את השעור הפנטזטי של ההגירה מירושלים ונגלה שהנוטשים הם עילית הנוער בעיקרה, הרי עבור שארית הפליטה מספיקה ספריה קטנה!!! בעצם את הספריה היו צריכים לפתוח ביטוח לאומי ומשרד הרווחה, כי לתושבי ירושלים שאינם חרדים או ערבים, יש את המשכורות מהנמוכות בארץ ואת נטל הארנונה הכי יקרה בארץ, אז מאיפה יקחו כסף לגאדג'ים????

אירועים קרובים