ראשי » חדשות » Daily Startup » קונים מתנה? כך תוודאו שהמקבל יהיה מרוצה ממנה
מימין: בני מלמד, מנכ"ל Findodo; אייל טירקל, מנהל הטכנולוגיות הראשי; איציק זוננשטיין, מנהל הקריאייטיב; ואמיר וגנר, מנהל האסטרטגיה. צילום: יח"צ

דיילי סטארט-אפ

קונים מתנה? כך תוודאו שהמקבל יהיה מרוצה ממנה

Findodo הוא סטארט-אפ שמבצע התאמה בין המתנות שיש "על המדף" הווירטואלי למי שאמור לקבל אותן, ובכך אמור להפחית את השיעור הגבוה של המתנות שמוחזרות

מאת 18 ביוני 2017, 16:13 א+ / א- הדפסה הדפסה

אחד התחומים שבהם עולם הסטארט-אפים והטכנולוגיות המתקדמות ממעט לגעת הוא המתנות. רבים אמנם זנחו את החנויות הפיזיות ומעדיפים לקנות מתנות באמזון (Amazon), ב-eBay או באתרי e-Commerce אחרים, אבל אנשים עדיין קונים מתנות מאותם ז'אנרים – ועדיין מחזירים חלק ניכר מהן.

למעשה, שלוש מכל ארבע מתנות שהצרכנים האמריקניים רוכשים מוחלפות או מוחזרות לאחר הקנייה. וכדי לסבר את העין, מדובר בשוק שמגלגל 131 מיליארד דולר בשנה. שימו לב לנתון המדהים הבא: בעונת הקניות של חג המולד האחרון השקיע האמריקני הממוצע 14 (!) שעות בבחירת מתנות ועדיין התוצאה, על פי רוב, מאכזבת.

כאן נכנסת למשוואה חברת הסטארט-אפ הישראלית Findodo, שפיתחה מערכת שממליצה על מתנות בהתאם לסוג האישיות של מקבל המתנה. היא עושה זאת באמצעות שימוש במודלים פסיכומטריים, בינה מלאכותית ואלגוריתמיקה מורכבת.

את החברה מובילים ארבעה אנשים: בני מלמד, 39, המנכ"ל – יזם שמאחוריו שלושה מיזמים ואקזיט אחד, בוגר תואר ראשון בתקשורת מהמכללה למנהל; אייל טירקל, 31, מנהל הטכנולוגיות הראשי – טכנולוג רב תחומי, בוגר תואר ראשון בהנדסת חשמל מאוניברסיטת בן גוריון; איציק זוננשטיין, 49, מנהל הקריאייטיב – בעלים משותפים של פירמת הייעוץ והמיתוג Respest Branding; ואמיר וגנר, 51, מנהל האסטרטגיה – בעל תואר בהנדסת אווירונאוטיקה ותואר שני בשיווק מאוניברסיטת תל אביב.

איך אתם מתאימים את המתנות הנכונות לאנשים הנכונים?
"Findodo פותרת את בעיות הטרחה, ההתרוצצות והתסכול, המשותפות לרבים שצריכים לבחור מתנה מוצלחת לאחד מיקיריהם, ומוצאים את עצמם אבודים בשיטוט אינסופי במרחבי הרשת או בקניון פיזי. יצרנו מנוע התאמת מתנות מושתת אינטליגנציה מלאכותית, שמנתח מאפייני אישיות ומבצע אופטימיזציה של היצע מתנות ספציפי, שתואמות את פרופיל האישיות של מקבל המתנה.

המערכת שלנו מנתחת את אישיות מקבל המתנה באמצעות שימוש במודלים פסיכומטריים ובבינה מלאכותית, כשבהמשך, אלגוריתם ייעודי מבצע התאמה בין פרופיל האישיות לקטלוג של מתנות מומלצות. בדרך זו, המערכת בונה לכל משתמש חנות ייעודית, מותאמת אישיות, ממנה ניתן לבצע רכישה מיידית".

למה הקמתם את המיזם?
"הוא הוקם מתוך צורך אישי שלנו וחיפוש של פתרון טכנולוגי לעניין. שוחחנו על כך ופיתחנו את הרעיון בינינו. ככל שהעמקנו לחקור, הבנו שעולם ה-e-Commerce לא מתמודד עם פסיכולוגיית ודפוסי הקנייה הייחודיים שמאפיינים רכישת מתנות. לכן, נוצר כשל השוק שגילינו".

האם יצרתם שיתופי פעולה עם חברות/תאגידים בעלי קשר לתחום?
"אנחנו שותפים של 32 אתרי סחר מהגדולים בעולם, לרבות אמזון ו-Etsy".

הקמתם סטארט-אפ בתחום ייחודי למדי. האם יש לכם תחרות?
"מבחינתנו, כל מי שמציע מתנות אונליין הוא מתחרה. האם יש למישהו טכנולוגיה של התאמת מתנה בהתבסס על אישיות, או בכלל התאמת מתנה? למיטב ידיעתנו, התשובה היא עדיין לא. אבל כך או כך, מדובר בשוק ענק".

באילו אתגרים נתקלתם במהלך העבודה על הפרויקט?
"האתגרים הם אינסופיים. בכל פעם שאנחנו פותרים אתגר, מופיע מעבר לפינה אתגר חדש. זה חלק מהעניין וכל משוכה שצלחנו מחזקת את היתרון שלנו על פני מתחרים עתידיים, ככל שיהיו."
"תחנה ראשונה ואחרונה לכל מי שמחפש מתנה מושלמת"

הארבעה ציינו כי הם כבר מריצים בטא-סייט פתוח לציבור, "שפועל מול השוק האמריקני וכבר מייצר הכנסות באופן שוטף. בקרוב נשחרר גרסה משופרת". הם מצהירים שבכוונת החברה להיות "תחנה ראשונה ואחרונה לכל מי שמחפש מתנה מושלמת – קודם בארצות הברית ואחר כך בשאר העולם".

ב-Findodo אומרים שבכל מקרה, הם לא מתכוונים לסגת מהרעיון המקורי שלהם. "הפוטנציאל של הטכנולוגיה שלנו עצום, מכיוון שהיא מזהה קורלציה בין דפוסי אישיות להעדפות צרכניות וייתכנו לכך אינספור יישומים. יחד עם זאת, הקמת סטארט-אפ מצליח דורשת מחויבות טוטאלית ומיקוד ולכן, בשלב זה אנחנו מתמקדים במערכת הראשונית, תוך בניית פלטפורמה שתאפשר צבירת בסיס נתונים עצום, שיהפוך לנכס האמיתי שלה בהמשך הדרך".

איזה טיפ אתם יכולים לתת ליזמים צעירים נוספים שרוצים להיכנס לעולם היזמות?
"יש המון טיפים כאלה שמסתובבים ברשת, בספרות המקצועית וברשתות החברתיות. חלקם הגדול עוסק באורך הרוח, בחוסן הנפשי ובאופטימיות הנדרשים מיזם. הכול נכון, אבל אם רוצים טיפ פרקטי, הנה אחד: לסטארט-אפ יש DNA טכנולוגי וצמיחה מהירה, אבל הוא קודם כל פעילות עסקית. כלומר, תבנו מוצר עם היגיון כלכלי ומודל עסקי ברור. אף אחד לא ישקיע במיזם שלא ברור איך הוא מייצר כסף".

קונים מתנה? כך תוודאו שהמקבל יהיה מרוצה ממנה Reviewed by on . אחד התחומים שבהם עולם הסטארט-אפים והטכנולוגיות המתקדמות ממעט לגעת הוא המתנות. רבים אמנם זנחו את החנויות הפיזיות ומעדיפים לקנות מתנות באמזון (Amazon), ב-eBay או אחד התחומים שבהם עולם הסטארט-אפים והטכנולוגיות המתקדמות ממעט לגעת הוא המתנות. רבים אמנם זנחו את החנויות הפיזיות ומעדיפים לקנות מתנות באמזון (Amazon), ב-eBay או Rating: 0

הגיבו