הממשלה תקים צוות שיגבש המלצות להסרת חסמים על יבוא אישי

הכוונה היא בעיקר למוצרים שרוכשים ישראלים דרך האינטרנט ● לטענת הממשלה, יבוא אישי רב יותר של מוצרים דרך הרשת יוביל להורדת יוקר המחייה

בדרך להסרת חסמים על היבוא האישי. צילום אילוסטרציה: Tashatuvango, BigStock

הממשלה אישרה היום (א') בישיבתה השבועית את הצעת שרי האוצר והכלכלה להקמת צוות שיגבש המלצות להסרת חסמים ליבוא אישי. הכוונה היא בעיקר למוצרים שרוכשים ישראלים דרך האינטרנט.

בצוות, שבראשו תעמוד סגנית הממונה על התקציבים במשרד האוצר, שירה גרינברג, יהיו חברים מנכ"ל משרד הכלכלה, שי רינסקי, נציגי רשות המסים, הרשות להגבלים עסקיים ונציגים ממשרדי התחבורה, התקשורת הבריאות, האנרגיה ומשרד ראש הממשלה.

מטרת הצוות היא לבחון את התנהלות היבוא האישי כיום, השוואתו לעולם, ולבדוק מהם חסמי היבוא המקשים עליו. הצוות ימליץ על דרכי פעולה, לרבות הגדרת המוצרים המקנים פטור מהיתרים או רשויות, בהתאם לקריטריונים של כמות או כסף, ביטול חסמים והקלה בביורוקרטיה. הוא צפוי להגיש את המלצותיו עד אמצע ספטמבר.

בישראל – פחות חשיפה ליבוא מאשר ממוצע ה-OECD

בממשלה אומרים שכיום, חשוף המשק הישראלי ליבוא ברמה נמוכה בהשוואה למדינות ה-OECD ועל פי מדד הפורום הכלכלי העולמי, ישראל נמצא במקום 106 מתוך 140 כלכלות במדד החשיפה ליבוא. מכאן, לדבריהם, שפוטנציאל היבוא האישי הוא רב ויכולת השפעתו על יוקר המחייה רבה – ככל שיגדל.

הפתרונות שצפוי הצוות להציג באים להשלים את פעילות הממשלה בתחום היבוא האישי ולתת מענה לקצב ההתפתחות המהיר של הרכישות באינטרנט, תוך עדכון חוקיות היבוא והגברת הנגישות והבטיחות ברשת לצרכן ולחברות העוסקות בשילוח. הטענה היא שקניות רבות יותר ביבוא אישי באינטרנט יובילו להורדת יוקר המחייה.

שר האוצר, משה כחלון, אמר כי "מדובר במהלך נוסף במסגרת המאמץ הממשלתי להפחתת הבירוקרטיה. יישום הרפורמה יביא לצמצום נטל הרגולציה, הגדלת שיעור המוצרים המיובאים, תחרות ליבוא המסורתי וכתוצאה מכך יסייע בהפחתת יוקר המחייה. אנחנו מתכוונים להמשיך להגביר את התחרות, להיאבק ביוקר המחייה ולצמצם את הבירוקרטיה והרגולציה, שמעכבות את הצמיחה במשק".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אליעזר קליין

    הגיע הזמן אציין למשל חסם הנעוץ בהוראה לקבל אישור משרד התקשורת לא פחות ולא יותר על יבוא אישי של מסגרת תמונות דיגיטליות.שכמוה יש למאות אלפים אם לא יותר בישראל.פעם לא שחררו לי מהמכס משחק מכונית עם שלט אלחוטי ביקשו אישור משרד התקשורת. האבסורד בהתגלמותו שמסב נזקים מיותרים !

אירועים קרובים