"יש בישראל ארגונים שנפגעו לפני שנים וטרם נוקו"

"מיליארדי מכשירים נמצאים כיום בידי בני האדם וכולם בסכנה תמידית; לכן, גישת ההגנה הפסיבית לא מספיקה יותר", אמר טל שריד, מנהל חדשנות וסייבר בחטיבת השירותים של מיקרוסופט ישראל

טל שריד, מנהל חדשנות וסייבר בחטיבת השירותים של מיקרוסופט ישראל. צילום: תומר פולטין

"ראש ה-FBI המפוטר, ג'יימס קומי, קבע שיש שני סוגים של ארגונים: אלה שהותקפו ואלה שלא יודעים שהותקפו. יש ארגונים שמגלים שנפגעו רק אחרי שנים, ויש גם מי שנפגעו ושהשליטה על המערכות שלכם נמשכה שנים. בישראל, קיימים ארגונים שנפגעו כבר לפני 10 שנים ועדיין לא נוקו לחלוטין", כך אמר טל שריד, מנהל חדשנות וסייבר בחטיבת השירותים של מיקרוסופט (Microsoft) ישראל.

שריד דיבר בכנס Fintech Junction 2017 של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה במלון הילטון בתל אביב, בהשתתפות כ-1,500 מומחים ואנשי מקצוע מתחומי הפיננסים והפינטק.

הוא ציין כי "מיליארדי מכשירים נמצאים כיום בידי בני האדם וכולם בסכנה תמידית. לכן, גישת ההגנה הפסיבית לא מספיקה יותר. צריכים לפעול. זאת הסיבה שבגללה יצרנו את הגרפים לאבטחת מידע (Microsoft Security Graph), שמאפשרים נקודת מבט חדשה ומעבר מהגנה פסיבית לאקטיבית באמצעות שיתוף מידע ויכולות ניתוח גבוהות שלו".

בדבריו חשף שריד את ארבעת העקרונות האבטחה של הענקית מרדמונד: פלטפורמה מאובטחת, המספקת למשתמשים את האפשרות להגן, לאבחן ולהגיב לאיומי סייבר בצורה מהירה ואפקטיבית; הגרפים לאבטחת מידע, שמאפשרים לחברות להשתמש ב-BI בכדי להיאבק בצורה אפקטיבית באיומי הרשת על ידי איסוף נתונים; שימוש באקו-סיסטם השותפים של החברה להתמודדות משותפת עם איומי הסייבר; ולבסוף – אספקת שירותי סייבר לארגון.

הוא אמר כי "מיקרוסופט רואה עצמה כחברת אבטחה לכל דבר וגישה זו מאפשרת טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים ברחבי העולם".

לדבריו, החברה בונה את מחשוב העל החזק בעולם, הקוד הפתוח מוביל את הפעילות שלה והמוביליות בחוויית המשתמש מכתיבה את הטון. "הבינה המלאכותית ומחשוב הקוונטים מלווים את מיקרוסופט אל העתיד. מחשוב אמין ומוגן שזור בצורה הכי עמוקה ומשמעותית בכל מה שאנחנו עושים", אמר.

כיצד מומחי מיקרוסופט אוספים מידע?

שריד תיאר את הדרך שבה המומחים של מיקרוסופט אוספים מידע: הם מנתחים אותו באמצעות יכולות למידת מכונה ואנליטיקה, מעבירים ממצאים לממשלות ולארגונים, ומשלבים צוותים אנושיים שמזינים מידע.

"כיום יכולים לקוחות פינטק לבחור מודל אבטחה שיריצו על הדטה שלהם", אמר. "הפתרון שלנו מוחל בתוך דקות, במקום חודשים, ומציע אבטחה מלאה וזיהוי מצב נתון". בנוסף, הוא ציין שהבלוקצ'יין – שמאפשר פעילות עסקית ללא גורם מנהל, מסיר מחסומים ומחבר בין מדינות, עסקים ובני אדם – אפשרי גם דרך Azure, הענן של מיקרוסופט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים