ארה"ב חושדת: האקרים רוסים סייעו לפרוץ המשבר בין קטאר למדינות ערב

חוקרים אמריקניים מאמינים שהאקרים מרוסיה שתלו חדשות מזויפות בסוכנות הידיעות הממשלתית של קטאר, ותרמו לניתוק היחסים בין קטאר לכמה מדינות ערביות

כתבי אישום נגד שישה קציני מודיעין רוסים שהניעו מתקפות סייבר. אילוסטרציה: BigStock

האם פריצה רוסית סייעה לפרוץ המשבר הדיפלומטי במפרץ הפרסי? חוקרים אמריקניים מאמינים שכן. לדבריהם, האקרים רוסים תרמו למשבר שפרץ בין קטאר למדינות ערב סוניות, שבשיאו ניתקו בתחילת השבוע כמה מהן את היחסים עם הנסיכות.

על פי החשד, ההאקרים הרוסים הם שפרצו לסוכנות הידיעות הממשלתית של קטאר ושתלו דיווח חדשות מזויף (פייק ניוז), שתרם למשבר. בדיווח של ה-CNN מאמש (ג') נמסר כי באחרונה שלח ה-FBI חוקרים לדוחא, במטרה לסייע לממשלת קטאר לחקור את האירוע המדווח.

המשבר התחיל בידיעה – שכעת קטאר טוענת שבכלל זויפה – שהיא אחת הסיבות המרכזיות לכך שערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, בחריין, מצרים ולוב בישרו בתחילת השבוע כי הן מנתקות את הקשרים הכלכליים והדיפלומטיים שלהן עם הנסיכות. במסגרת ניתוק היחסים סגרו המדינות הללו את מרחבי היבשה, הים והאוויר שלהן בפני קטארים.

בידיעה הכוזבת נמסר כי השליט הקטארי, השייח' תמים בן חמד אל-ת'אני, הביע תמיכה באיראן, בארגוני טרור – ובישראל, ואף הפגין סקפטיות בנוגע לסיכוייו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להישאר בתפקידו לאורך זמן.

"מה שנזרק כאשמה מבוסס כולו על מידע שגוי ואנחנו חושבים שכל המשבר מתבסס על מידע שגוי", אמר שר החוץ הקטארי, השייח' מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-ת'אני, ל-CNN. הוא הבהיר שה-FBI אישר את דבר הפריצה ושתילת הידיעה הכוזבת.

תחילת קיצה של אימת הטרור?

הדיווח מגיע על רקע הביקורת המתמשכת על פעילות הסייבר של רוסיה מחוץ לגבולותיה, כולל ההתערבות שלה בבחירות לנשיאות ארצות הברית אשתקד.

בתוך כך, הדהים טראמפ רבים בוושינגטון אתמול, כאשר לקח קרדיט על החלטתו של המדינות הערביות לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם קטאר. "במהלך הנסיעה האחרונה שלי למזרח התיכון אמרתי שם שלא יכול להיות יותר מימון של אידאולוגיה קיצונית. מנהיגים הצביעו על קטאר – תסתכל!", צייץ טראמפ בטוויטר (Twitter). לאחר מכן הוא הוסיף וכתב: "כל כך טוב לראות שהביקור בסעודיה אצל המלך ו-50 מדינות כבר משתלם. הם אמרו שהם ינקטו עמדה קשוחה בנוגע למימון קיצוניות, והכול הצביע על קטאר. אולי זאת תהיה תחילת קיצה של אימת הטרור!".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים