אפל מקימה לתחייה את ה-Pod ומוציאה אותו לקרב

HomePod הוא המתחרה שמציעה הענקית לעולם המסייעים הביתיים החכמים בהם שולט ה-Echo של אמזון, ובו מתחרות גם גוגל עם Home ומיקרוסופט עם Invoke

לא ענה על הציפיות הגבוהות של החברה. HomePod של אפל. צילום: יח"צ

אחת מהכרזות החומרה היותר מעניינות של אפל (Apple) בכנס המפתחים השנתי שלה, WWDC 2017, היא HomePod. ולא סתם אפל מקימה לתחייה את הסיומת הישנה Pod, שכל כך הרבה שנים הייתה מזוהה עם מוזיקה ברמה גבוהה.

HomePod הוא המתחרה שמציעה אפל לעולם המסייעים הביתיים החכמים בהם שולט ה-Echo של אמזון (Amazon) המבוסס על העוזרת הווירטואלית Alexa, ובו מתחרות גם גוגל (Google) עם Home ומיקרוסופט (Microsoft) עם Invoke המבוסס על Cortana.

HomePod הוא קודם כל רמקול מתוחכם שמיועד להשמיע מוזיקה באיכות גבוהה. הוא פועל על בסיס של מעבד A8 והוא מכיל סאב וופר, שבעה טוויטרים ושישה מיקרופונים שמסודרים באופן מעגלי כדי להשמיע את המוזיקה ברזולוציה גבוהה לכל הכיוונים, וגם כדי לקלוט היטב את ההוראות הדיבוריות, כולל שליטה בבית חכם המבוסס על מערכת ה-Homekit של אפל.

ביצועים גרפיים מהירים ב-30% עד 40%

הרמקול לא יהיה זול. מחירו צפוי להיות 349 דולרים. בנוסף, ההפצה שלו בהתחלה תהיה מוגבלת למדי.

כן הכריזה אפל על iPad Pro חדש שגם מציע גודל מסך חדש של 10.5 אינץ', וגם צמצמום של 40% במסגרת, לפי החברה, לעומת מכשיר הדור הקודם.

הטאבלט החדש מבוסס על מעבד A10x שכולל שש ליבות ואמור להציע ביצועים גרפיים מהירים ב-30% עד 40% לעומת מעבד ה-A9x שהיה ב-iPad Pro המקורי. כן הוא מגיע עם מצלמה אחורית של 12 מגה-פיקסלים ומצלמה קדמית של 7 מגה-פיקסלים.

המסך עצמו מציע רזולוציה מרשימה למדי של 2,224×1,668 פיקסלים ועם בהירות שגבוהה ב-50%. כמו כן יש תמיכה בטכנולוגיית ProMotion המאפשרת המהרה של קצב הרענון ל-120 הרץ. הטאבלט יימכר בתצורות של 64/256/512 ג'יגה בייט זיכרון אחסון מובנה, במחירים של 649, 749 ו-949 דולרים בהתאמה.

יש לציין שגם מכשיר הדור הראשון, עם מסך ה-12.9 אינץ', עבר מקצה שדרוגים דומה, והוא יעלה 799, 899 ו-1,099 דולר בהתאמה לכמות זיכרון האחסון. מי שירצה גם תמיכה במודם סלולרי יוסיף עוד 130 דולרים לכל סכום.

המחשבים "הרגילים" זוכים לשדרוג

ה-iMac Pro תפס את תשומת הלב העיקרית בין המחשבים השולחניים שהציגה החברה. מדובר במחשב המקינטוש החזק ביותר שהציגה החברה אי פעם, ולו בגלל העובדה שאפל בחרה לבסס אותו על מעבדי ה-Xeon של אינטל (Intel) המיועדים ביום יום לשרתים.

זהו מחשב מקצועי עם מעבדי 8 עד 18 ליבות שלצדם אפשר לשלב את Radeon Vega, הכרטיס הגרפי המקצועי החדש של AMD, כ-16 גי'גה-בייט זיכרון RAM, כונן אחסון מסוג SSD בנפח של עד 4 טרה-בייט וכרטיס רשת במהירות של 10 ג'יגה-ביט בשנייה. תווית המחיר ההתחלתית מראה 4,999 דולרים.

מחשבי ה-iMac "הרגילים" זכו גם הם לשדרוג שבא לידי ביטוי בשילוב של מעבדי ה-Kaby Lake של אינטל, Core i5 ו-Core i7.

המחשבים יגיעו עם זיכרון RAM של 32 או 64 ג'יגה-בייט, כרטיס גרפי Iris Plus 640 המובנה במעבד עצמו, ועם אפשרות לבחירה ב-Radeon Pro 560/570/580 של AMD. כן הם יציעו, לראשונה יש לציין, שני חיבורי Thunderbolt 3 באמצעות יציאות USB Type-C. כן יתמכו המחשבים ב-VR.

המחשבים יוצעו עם מסך 21 אינץ' ברזולציית רטינה או 4K, במחירים התחלתיים של 1,099 או 1,299 דולרים בהתאמה, וכן במסך 27 אינץ' ברזולוציית 5K במחיר התחלתי של 1,799 דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים