במהלך הקרב עם גוגל: אובר פיטרה את המנהל הבכיר שנטען שהדליף

אנתוני לבנדובסקי - מי שלפי טענות העביר לענקית שיתופי הנסיעות את רזי המכוניות ללא נהג של גוגל ושנמצא במרכזו של המאבק המשפטי בין השתיים - פוטר בטענה שלא סיפק מסמכים כפי שנדרש על ידי בית המשפט

אנתוני לבנדובסקי. צילום: Transport Topics, מתוך ויקיפדיה

אנתוני לבנדובסקי בן ה-37, מי שמנהל את תוכנית המכוניות האוטונומיות של אובר (Uber), קיבל ממעסיקתו הודעת פיטורין ביום ו' האחרון. במכתב, שפורסם ביום ג' בוושינגטון פוסט (Washington Post), ציינה החברה שהסיבה לפיטורין היא אי ציותו לבקשה למסור לבית המשפט אלפי מסמכים שלבנדובסקי מואשם בגניבתם מ-Waymo – חטיבת הרכב האוטונומי של תאגיד אלפבית (Alphabet), שתחתיו יושבת גם גוגל (Google), שם עבד בעבר כמהנדס בכיר.

גוגל ואובר מנהלות ביניהן מזה זמן מה התגוששות בגין הפרת פטנטים. במסגרת הסכסוך טוענת Waymo כי לבנדובסקי – אחד מבכיריה לשעבר – גנב ממנה יותר מ-14 אלף מסמכים סודיים כשעזב את החברה ופתח את Otto, חברה משלו לפיתוח משאיות בנהיגה עצמית. לדבריה, הוא אף העביר את החומרים לאובר כשזו רכשה את Otto והוא עבר לעבוד בה.

השופט הפדרלי האמריקני וויליאם אלסופ, האמון על הבוררות בעניין, קבע שענקית הנסיעות מחויבת לאתר את הקבצים "האבודים", ולבנדובסקי נדרש לספק אותם. אלא שהקבצים לא צצו וכעת מוצא עצמו לבנדובסקי בלי הגב של אובר.

הפרת תנאי ההעסקה או פיטורים לא חוקיים?

לדברי אובר, סירובו של לבנדובסקי למסור את המסמכים, שמהווים עדות מרכזית בתביעה בין חברת הנסיעות לחברה האם של גוגל, הביא להפרה של תנאי עבודתו. תחת תנאים אלה, לבנדובסקי נאלץ להבטיח שהוא לא יגלה סודות מסחריים או מידע קנייני של מעסיקו הקודם, כשהצטרף לאובר. בעת גיוסו לשורותיה קיבל המהנדס הבכיר מאובר כ-250 מיליון דולר ולדברי בכיר בחברה, משמעות הפיטורין היא שהוא לא יקבל את הסכום כפיצוי.

"בהתאם להסכמים שלנו איתך, העסקתך מסתיימת מסיבה מוצדקת, והסיום ייכנס לתוקפו בתוך 20 ימים מהיום", כתב היועץ המשפטי של אובר, עו"ד סאל יו, במכתב. "הכישלון שלך (לציית לבקשות משפטיות – ג"פ) מנע את החקירה הפנימית של אובר ואת ההגנה בתביעה".

לבנדובסקי מצידו ציטט את התיקון החמישי לחוקה האמריקנית, שמגבה אזרחים מפני הפללה עצמית, כסיבה מדוע הוא לא ימסור את המסמכים האלה, שנמצאים במחשבו האישי. בהצהרה ששחררו ביום ג' טענו עורכי דינו שלא ניתן לפטר אדם בגין הפרת זכויות התיקון החמישי.

אובר מתנערת מאחריות לגניבת המסמכים

הפיטורים הם הניסיון האחרון של אובר להוציא את עצמה מהמחלוקת ההולכת וגוברת עם גוגל, שהיא הדבר האחרון שהחברה זקוקה לו כעת, אחרי שהתמודדה עם דיווחים שליליים רבים במיוחד בתקשורת באחרונה, בעקבות תלונות על הטרדה מינית בחברה ועקב מספר רב של עזיבות של מנהלים. בנוסף על הצרות בעסקים, עבר מנכ"ל החברה, טראוויס קלאניק, בסוף השבוע טרגדיה אישית כשאמו נהרגה ואביו נפצע קשה בתאונת שייט.

עד כה הגנה אובר על לבנדובסקי, גם כאשר השופט המחוזי אלסופ הפך ליותר ויותר מתוסכל מהחלטתו שלא למסור את המסמכים הנדרשים. אמנם, החברה העבירה אותו באפריל מתפקידו כראש חטיבת המכונית ללא נהג שלה, אך היא גיבתה אותו וניסתה להראות שהיא עושה כל שביכולתה כדי לקיים את החלטת בית המשפט.

יצוין כי לבנדובסקי לא נתבע באופן אישי. התביעה מתנהלת בין שתי ענקיות הטכנולוגיה ומסתמכת בשאלה האם Waymo תוכל להוכיח שאובר הייתה מודעת או שיתפה פעולה עם הבכיר בה בגניבת המסמכים – דבר שהיא מכחישה בכל תוקף.

"במהלך החודשים האחרונים, סיפקה אובר ראיות משמעותיות לבית המשפט כדי להוכיח כי טכנולוגיית הנהיגה העצמית שלנו נבנתה באופן עצמאי", כתבה אנג'לה פאדייה, עורכת הדין של אובר לתעסוקה וליטיגציה, באופן משכנע במייל ששלחה לכל העובדים ביום ג'. כעת נותר לפאדייה ולאובר לשכנע בכך גם את בית המשפט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים