"מערכות ה-ALM של היום לא תוכננו לעולם של הארגון האג'ילי"

"היום אנו נמצאים בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית, כשקצב הכנסת השינויים הפך מהיר - לקוחות שהכניסו שינוי פעם ברבעון, נאלצים היום לעדכן את השינויים במקרה הטוב אחת לשבועיים", כך לדברי רפי קרצ'מר, סמנכ"ל שיווק בפאנאיה

רפי קרצ'מר, סמנכ"ל שיווק בפאנאיה. צילום: יח"צ

"קצב שינויי העדכונים של חברות ה-ERP מהיר מאוד. כמעט כל שבועיים מפתחות החברות הללו עדכונים לרכיבים בתוך המערכות, ואילו מערכות ניהול מחזור חיי האפליקציה (ALM) אינן מותאמות לקצב שינוי זה, הדורש התייחסות אג'ילית", כך אמר רפי קרצ'מר, סמנכ"ל שיווק בפאנאיה (Panaya) הישראלית.

קרצ'מר אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים בכנס משתמשי סאפ (SAP) ASUG שהתקיים במקביל לכנס Sapphire 2017 באורלנדו.

פאנאיה נרכשה לפני כשנה על ידי תאגיד התוכנה אינפוסיס (Infosys) תמורת 200 מיליון דולר, אך שומרת על עצמאות. מטה החברה וכל מערך הפיתוח השיווק וניהול המוצר נמצא בהוד השרון. פאנאיה מעסיקה 220 עובדים מתוכם 150 בישראל.

לדברי קרצ'מר, "פאנאיה נוסדה בשנת 2006 כחברה שהערך שלה הוא בניהול שינויים במערכות ERP של סאפ ואורקל (Oracle)".

"לפני כל שינוי שמגיע מתוך סאפ – כמו שידרוגים, פאנאיה ידעה לבצע הערכת סיכון לפני ביצוע הפרויקט על ידי ניתוח אנליזה של הקוד של סאפ, להגדיר איזה חלק ממערכת ה-ERP יושפע מהשינויים, ובפרט מה עלול להיפגע, כיצד לתקן זאת ואילו בדיקות לערוך לאחר הכנסת התיקונים."

קרצ'מר הסביר כי "המערכת מאפשרת למקד את הבדיקות רק לאיזורים שעשויים להיפגע ובכך מקצרת את הזמן של הכניסה לייצור, תוך מיזעור הסיכונים לאחר הכניסה. זו ההבטחה של פאנאיה. למעלה מ-2,000 לקוחות משתמשים במערכת ביותר מ- 9,000 פרויקטים – מתוכם מעל 50 פרויקטים של HANA".

מחזור החיים של האפליקציה

"היום אנו נמצאים בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית כשקצב הכנסת השינויים הפך מהיר", אמר קרצ'מר. "לקוחות שהכניסו שינוי פעם ברבעון, נאלצים היום לעדכן את השינויים במקרה הטוב אחת לשבועיים".

"וכאן נעוצה הדילמה הכי גדולה שועמדת בפני מנהלי ה-IT: בניגוד לחברות תוכנה שעשו את המעבר למתודולוגיות של אג'ייל ו-DevOps, ארגוני ה-IT בחלקם הגדול עדיין עובדים במתודולוגיות של Waterfall: 'תביאו את הדרישות, ננתח, נעביר לפיתוח ונכנס לייצור. זה קצב של פעם ברבעון. השינוי והמעבר מ-Waterfall לארגון אג'ילי דורש שינוי לכל המערכות שמנהלות את המעגל – מחזור החיים של האפליקציה".

"אתגר נוסף שעומד בפני מנהלי ה-IT, הוא כיצד יוצרים איזון בין מהירות לבין סיכון", אמר קרצ'מר. "אני יכול להכניס שינויים מהר אבל הדילוג על בדיקות עלול לגרום אחר כך לנפילה במהלך ה'ייצור'. כל תקלה כזו היא קריטית ויש לה השפעה ישירה על הכנסות החברה, פגיעה בחוויית המשתמש ועוד. דברים אלה מתבטאים בפגיעה בשווי המותג".

כדי להתמודד עם השפעת הכנסה תכופה של שינויים כשרוב תשתיות הארגונים תוכננו לעולם של Waterfall, הציגה פאנאיה בכנס שני מוצרים בתפיסה חדשה של ניהול שינויים אפליקטייבים במערכות Continues Delivery Of Innovation. "באמצעות טכנולוגיה חדשה Release Dynamics אנו מאפשרים להפוך את הארגון לאג'ילי", אמר קרצ'מר.

לדבריו, "אחת התכונות המשמעותיות בניהול שינוי אג'ילי הוא היכולת לקשר בין מערך הבדיקות למערך הדרישות העסקיות שמאפשרת נראות מלאה לכל התהליך. כך ניתן לדעת על כל בדיקה על איזה מהלך עסקי היא משפיעה, כך שאם מתגלה תקלה במהלך הבדיקות, אפשר לקשר אותה מיד למהלכי הפיתוח ולבצע את התיקון הרבה יותר מהר".

שיקוף מלא של העבודה בייצור

"הדבר מאפשר לנו לבצע שינויים המונעים על ידי הדרישות העסקיות. כלומר לא רק שינויים של סאפ אלא גם שינויי קוד שהלקוח מיישם בעצמו. גם קוד כזה המערכת של פאנאיה יודעת לנתח, להצביע על המקומות שבהם יכולות להיות השפעות על מערך הייצור והבדיקות".

"השבוע השקנו מוצר המאפשר הקמת מערך בדיקות אוטונומי בשילוב לימוד מכונה", אמר קרצ'מר. "עד כה, כדי לבצע בדיקות פנינו למשתמשי האפליקציה, ניתחנו את צורת העבודה שלהם, תיעדנו אותה ובנינו מערך בדיקות בהתאם. הבעיה היא שמדובר בתהליך ידני, שאינו מכסה את כל האפשרויות ואורך זמן רב".

"בדיקה אוטונומית באמצעות טכנולוגיות לימוד המכונה שפיתחנו, תאפשר יצירה אוטומטית של כל מערכי הבדיקות בהתבסס על שיקוף מלא של העבודה בייצור".

לסיכום, אמר קרצ'מר כי "מפת הדרכים שלנו לשנים הקרובות כוללת הרחבת יכולת ניהול השינויים לא רק בעולם ה-ERP אלא גם לתחום האפליקציות הארוזות בענן מקומי וציבורי, כדוגמת Salesforce, ותהליכים עסקיים מורכבים החוצים מערכות IT שונות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים