הטכנולוגיה שולטת: רשימת המקומות שהכי טוב לעבוד בהם

איפה הכי רוצים האמריקנים לעבוד ובמה חושקים הישראלים? חוץ מהצפוי בישראל ובארצות הברית - גוגל, גוגל, ושוב גוגל - והמצוי בארץ - חברת החשמל - ניכר שחברות ההיי-טק ממשיכות להוות את פסגת מקומות העבודה בעולם

הולכים לעבודה בכיף. אילוסטרציה: Rawpixel.com/BigStock

בסוף השבוע פרסמה לינקדאין (LinkedIn) את רשימת החברות המובילות שלה, והדגישה את 50 המקומות הנחשקים ביותר לעבוד בהם בארצות הברית. כפי שניתן לצפות – לחברות הטכנולוגיה השפעה רבה על הרשימה של 2017.

לתאגיד אלפבית (Alphabet), שתחתיו יושבת גוגל (Google), יש תרבות ארגונית שאגדות נכרכו בה, כך שזה לא מפתיע למצוא אותו בראש הרשימה. החברה, הפועלת מבסיסה שבמאונטיין וויו, תפסה לה מקום קבוע בפסגה, תודות להטבות היתר והמשאבים שהיא מעניקה לעובדים ולמתמחים שלה.

אמזון (Amazon), השוכנת לבטח בסיאטל, מדורגת במקום השני כחברה שהכי רצוי לעבוד בה, ואחריה פייסבוק (Facebook), Salesforce ואובר (Uber). עוד מככבות בעשירייה הפותחת – טסלה (Tesla), אפל (Apple), טיים וורנר (Time Warner), וולט דיסני (Walt Disney) וקומקסט (Comcast), לפי הסדר הזה.

בין החברות הבולטות האחרות מתחום הטכנולוגיה, שהגיעו לרשימה המכובדת, נכללות: Airbnb, נטפליקס (Netflix), דל (Dell), ליפט (Lyft), טוויטר (Twitter), אדובי (Adobe), אורקל (Oracle), וריזון (Verizon), סיסקו (Cisco) ו-Fitbit.

חלק מהמיקומים יכולים להפתיע מעט, לפחות ביחס לתפישת הציבור ובהיבטים אחרים של עסק, כגון שירות לקוחות, אך ערכים אלה אינם ממוקדים ברשימה.

הרשת החברתית של מיקרוסופט (Microsoft) לעסקים ולתעסוקה, אומרת שהרשימה שלה מבוססת על מיליארדי פעולות של יותר מ-500 מיליון חבריה. באופן ספציפי בחנה לינקדאין שלושה עמודי תווך בעת בניית הרשימה: עניין במשרות של חברה; שימור עובדים; ועניין במותג ובעובדי החברה.

בארץ – חברת החשמל עדיין במקום השני אבל ההיי-טק משתלט

ומה בישראל? בסקר השנתי של 100 מקומות העבודה הנחשבים ביותר בארץ, שערך דה מרקר בשיתוף עם BDI, חל מהפך משמעותי בצמרת, כשגוגל – שנכנסה לראשונה לדירוג בשנת 2012 והתייצבה לפני שנתיים במקום השני – עשתה צעד נוסף והדיחה מהצמרת את חברת החשמל, שתפסה את המקום הראשון בארץ מאז 2013.

"חברת החשמל, על 13 אלף עובדיה, נחשבת מקום עבודה המספק ביטחון תעסוקתי גבוה במיוחד לצד שכר ממוצע שגובהו כיום 24 אלף שקלים בחודש. נראה כי התחזקות שוק העבודה והשיפור בתחושת הביטחון התעסוקתי מאפשרים לעובדים לחלום על מקומות עבודה שאינם כה בטוחים, אך מציעים אתגר ודימוי זוהר, כדוגמת גוגל", ציין דה מרקר.

חברות ההיי-טק והטכנולוגיה הפועלות כיום בישראל, כחברות מקומיות או כמרכזי פיתוח בינלאומיים, שולטות בטבלת 100 החברות שהכי כדאי לעבוד בהן עם עשרות מופעים, כשחמש מהן מאיישות את רשימת עשרת הגדולים.

מעניין לגלות כי פייסבוק, שנכנסה לראשונה לדירוג רק לפני שנתיים, תופסת "רק" את המקום ה-15, אבל עוד יותר מרתקת היא הנסיקה של Wix הישראלית, שמפתחת פלטפורמה לבניית אתרי אינטרנט ושזכתה בלא מעט כותרות בינלאומיות בשנה החולפת.

Wix זינקה השנה ב-21 שלבים והתמקמה במקום ה-38, כשכבר ברור לכל כי אם החברה תמשיך בדרכה הנוכחית היא תיחשב בעתיד לאחד ממקומות העבודה הנחשקים ביותר בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים