"זמינות צריכה להפוך לשיקול המרכזי ב-IT הארגוני"

"המשתמשים דורשים את אותה חוויית משתמש דיגיטלית באותה רציפות", אמר פיטר מק'קאי, הנשיא והמנכ"ל במשותף של Veeam ● "לכן", לדבריו, "ארגונים גדולים צריכים לחשוב מחדש על אסטרטגיות ה-IT שלהם, כמו גם על המודלים של השירותים שאותם הם מציעים"

הנשיא והמנכ"ל במשותף של Veeam, פיטר מק'קאי, במהלך הסשן הראשי ביום הראשון של כנס VeeamOn2017. צילום: עופר פרוסנר

עובדה מעניינת היא שאת הכנס השנתי שלה בחרה Veeam לערוך דווקא בניו-אורלינס. זה מעניין, מאחר שה-"ביג איזי", כפי שהעיר נקראת, היא מקום לא צפוי: כך, למשל, ניתן לדעת באיזו שעה נכנסים לרובע הצרפתי המפורסם של העיר האמריקנית הנפלאה הזו, אבל לא בטוח בכלל מתי יוצאים – המסיבה ממשיכה עד השעות הקטנות של הלילה.

למרות זאת, המשתתפים הרבים בכנס של החברה התייצבו בתשע בבוקר – שעה שתיחשב מוקדמת מדי אך ורק במקום כמו ניו-אורלינס – כשהם מסוקרנים לשמוע על החידושים של החברה ועל ההתפתחויות בתעשייה. ואמנם, Veeam, שחרטה את מוטו ה-Always On על דגלה, בהחלט הראתה עבודה כבר מהשעות המוקדמות (או השגרתיות) של הבוקר.

את היום הראשון של ההכרזות בחר הנשיא והמנכ"ל במשותף של Veeam, פיטר מק'קאי, להתחיל בהסבר על דפוסי השימוש הנוכחיים באינטרנט. יותר מזה, הוא הסביר מה המשתמשים של ימינו דורשים מהשירות שאותו הם מקבלים: "המשתמשים כיום דורשים הרבה. נקודה. בבית, בעבודה או בלימודים, הם רוצים את אותה חוויית משתמש דיגיטלית באותה רציפות, כשכל דבר אחר בכלל לא מתקבל. ארגונים גדולים צריכים לחשוב מחדש על אסטרטגיות ה-IT שלהם, כמו גם על המודלים של השירותים שאותם הם מציעים, כשזמינות צריכה להפוך לשיקול מרכזי וחשוב ביותר בחשיבה הזו".

איך זה בא לידי ביטוי בהכרזות של Veeam?

ההכרזה הראשונה של החברה התמקדה במעבר לניהול של והגנה על הענן הציבורי: של אמזון (AWS), של מיקרוסופט (Azure) ועננים ציבוריים אחרים. ב-Veeam מאמינים שככל שהאימוץ של מחשוב הענן יתגבר, כך תיהפך לקשה יותר היכולת לספק, לנהל ולפקח על התשתית. בנקודה הזו מציגה החברה קונסולת זמינות חדשה. לפי התכנון, הקונסולה אמורה להיות מושקת ברבעון השלישי של השנה, כשגרסת הבילד הראשונית שלה הושקה כבר בכנס.

מדובר בקונסולה רב תכליתית. בהדגמות שביצעו על הבמה אנשי הטכנולוגיה של Veeam הוסבר כיצד היא מספקת את שירותי הזמינות שאותם היה ספק שירות או ארגון צריך לספק בעצמו – בין השאר פריסה, ניהול ופיקוח. היא עושה זאת ללא הבחנה בין המיקום של עומסי העבודה – בענן או באחסון המקומי. לשותפים של Veeam תהיה האופציה להוסיף ערך לשירותים אותם הם מעניקים ללקוחות בכך שהם יוכלו לנהל את שירותי הזמינות של החברה בכל המיקומים, לרבות אחסון וירטואלי, ובכך שיתווספו לסל המוצרים שלהם גיבוי כשירות (BaaS – Backup as a Service) והתאוששות המידע כשירות (DRaaS – Data Recovery as a Service).

עוד הכרזות מעניינות מהיום הראשון

הגנה על המשימות הקריטיות של ארגונים גדולים באמצעות כלים חדשים – Veeam CDP ו-vCloud Directore integration. מה שהחברה עשתה כאן הוא התקדמות להפחתה של העלויות ושל זמני ההתאוששות: ה-CDP (ר"ת Continuous Data Protection), שנותן לספקי השירות את היכולת לעזור ללקוחות עם הגנה והתאוששות של אפליקציות טיר-1, שהן האפליקציות הקריטיות לניהול העסק, בין השאר ERP ו-CRM. ה- vCloud Directore integration, לעומת זאת, מכוון לשותפים ונותן להם את היכולת לפשט את הגדרות המולטי טאלנט.

טייפ כשירות (TaaS – Tape as a Service) – כשמו כן הוא. הסיבה שב-Veeam הלכו לשם היא שעדיין יש לקוחות שבין אם מסיבות רגולטריות או אחרות חייבים להחזיק מידע בארכיבים או לזמן ארוך באופן כללי. עוד שירות הכלול בנושא הזה, שבהחלט עורר עניין על רקע מתקפת הסייבר האחרונה, הוא היכולת לייצר גיבויים מבודדים מהאינטרנט – כשכבה נוספת ל-DR במקרה של מתקפות כופר או אובדן מלא של המידע.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים