טרגדיה בשידור חי בפייסבוק: ילד ארגנטינאי ירה ברובה והרג ילדה בת 12

הכדור נפלט בעת שהילד שיחק עם הרובה - שאיתו נהג אביו לצוד בעלי חיים - במהלך הזרמת וידיאו חיה ברשת החברתית ● כתוצאה מהפליטה נהרגה ילדה לעיניי הצופים הנדהמים ● זה אינו המקרה הראשון או האחרון של מוות בשידור חי ברשת

משחק מסוכן. אילוסטרציה: Melnikof/BigStock

ילד מארגנטינה ירה בטעות בילדה בעת שהתעסק בכלי נשק במהלך שידור סטרימינג חי ב-Facebook Live. לדברי Sky News, בן ה-12 מצא את הרובה הצייד של אביו בביתם והחל לכוון אותו לעבר נערה צעירה בת גילו ששהתה במחיצתו.

בסרטון המחריד רואים את הילד לוחץ על ההדק מספר פעמים, אבל שום דבר לא קורה. כלי התקשורת המקומי, Minuto Uno, דיווח כי בשלב מסוים הילד התבדח עם הילדה ואמר לה: "אם תהרגי אותי, אני אהרוג אותך".

הילד המשיך לשחק עם הנשק, עד שלפתע נשמעה ירייה. בסרטון ניתן לשמוע עוד ילדים שנכחו במקום צועקים את שם הילדה ולאחר מכן רצים אל מחוץ לבית בכדי להזעיק עזרה. המשטרה מסרה כי מותה של הקרבן, ג'ורג'ינה מגאלי וגה, נקבע במקום.

מוות בשידור חי

למרבית הזוועה המקרה הנורא הוא רק האחרון באירועים דומים שבהם משודר מוות טרגי בשירות הסטרימינג החי של פייסבוק (Facebook).

בין המקרים המחרידים נכלל זה של ג'ארד מק'למור, מוזיקאי בן 33 מטנסי, שתיעד ביום א' האחרון בווידיאו חי את ניסיון ההתאבדות שלו.

הבחור שפך על עצמו נפט, הצית את גופו, ורץ כשהוא אחוז בלהבות לבר סמוך. הניסיונות להצילו נכשלו והוא מת מפצעיו בבית חולים. בחודש שעבר הרג אב מתאילנד את בתו התינוקת בהזרמת ווידיאו מחרידה ב-Facebook Live לפני שהרג את עצמו.

צוקרברג: הם לא שייכים לכאן

כלי השידור החי של ענקית הרשת החברתית נכנס לפעולה לפני שנה בדיוק, וביולי 2016 כבר נזקפו לחובתו מספר מקרי מוות בלייב סטרימינג.

בחלק מהמקרים מדובר על תיעוד ניסיונות התאבדות – שגם בהם נאבקת פייסבוק כיום – ובאחרים תועדו בלייב רציחות ותאונות שונות.

בין המקרים המדוברים זכה לחשיפה רבה במיוחד המקרה המפורסם של דיאמונד ריינולדס, תושבת מינסוטה, שהעבירה בלייב ברשת החברתית את מה שאירע לבן זוגה, פילנדו קסטיל, צעיר שחור שמת במהלך עימות עם שוטרים. לאחר המקרה הזה הבטיחו ברשת החברתית: "למדנו הרבה על Facebook Live בחודשים שמאז השקתו ונמשיך לשפר אותו כל כמה שנוכל".

בתגובה לאירועים האחרונים אמר מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, כי פלטפורמת המדיה החברתית תמשיך להיאבק בתופעה של אנשים שמציגים מעשים אלימים בהזרמת מדיה חיה ובשיתופי סרטונים. "כל אלה הם כנגד הסטנדרטים הקהילתיים שלנו", אמר צוקרברג בסוף השבוע והוסיף, "הם לא שייכים לכאן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים