מיקרוסופט תצמצם את האפליקציות הזמינות ב-Windows 10 S

הענקית מייעדת את מערכת ההפעלה לתחום מסוים, והיא אינה רוצה שזו תשמש לדוגמה גם מפתחי תוכנה ● מכיוון שכך, היא מצמצמת את האפשרויות ולא מאפשרת להוריד את כל האפליקציות האוניברסליות שיש בחנות.

האם מיקרוסופט תעמוד במילתה ולא תספק יותר עדכוני אבטחה ל-Windows 7? צילום: BigStock

ההגבלות שמטילה מיקרוסופט (Microsoft) על Windows 10 S גדולות אפילו יותר ממה שהיה ידוע.

כזכור השיקה החברה גרסה מיוחדת של מערכת ההפעלה שמיועדת לשיבוץ במחשבים זולים המוכוונים לשוק החינוך, מתוך מטרה להילחם במחשבי ה-Chromebook של גוגל (Google).

אחת המגבלות הגדולות ביותר, שהייתה ידועה מראש, היא שבמערכת הפעלה זו ניתן יהיה להתקין אפליקציות מ-Windows Store בלבד.

לא מיועד לכולם

אבל כעת מתברר שלא כל האפליקציות יהיו זמינות גם בחנות של Windows. מיקרוסופט מייעדת את Windows 10 S לתחום מסוים, והחברה אינה רוצה שהוא ישמש לדוגמה, גם מפתחי תוכנה. מכיוון שכך, היא מצמצמת את האפשרויות ולא מאפשרת להוריד את כל האפליקציות האוניברסליות שיש בחנות.

כך, לדוגמה, הפצות ה-Linux שיהיו זמינות בקרוב להתקנה למשתמשי Windows 10 הרגילים ישירות מהחנות, קרי אובונטו (Ubuntu), סוס לינוקס (SUSE Linux) ופדורה (Fedora), בכלל לא יוצגו בפני משתמשי Windows 10 S.

"כל אפליקציות פקודות השורה, הקונוסלות והמעטפות לא יוכלו לרוץ ב-Windows 10 s", הבהיר ריץ' טרנר, מנהל מוצר במיקרוסופט. "והפצות ה-Linux הן למעשה כלי שורת פקודה שעובדים מחוץ לארגז החול אליו מוגבלים רוב יישומי החנות".

"Windows 10 S אינו מיועד למשתמשים טכנולוגיים, ובמיוחד לא למפתחי אפליקציות ומנהלני IT".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים