המאבק מחריף: קוואלקום תובעת את יצרניות ה-iPhone בפועל

יצרנית השבבים תובעת בטענה כי אותן חברות אינן משלמות את דמי הרישוי עבור הטכנולוגיה בה הן משתמשות כדי לשלב מודמים במערכות על שבב שנמצאות בליבה של מכשירי ה-iPhone

צילום אילוסטרציה: JanPietruszka/BigStock

האסקלציה במאבק בין קוואלקום (Qualcomm) ואפל (Apple) ממשיכה, ובקצב קבוע.

לאחר שאיימה לעשות כן, הגישה יצרנית השבבים תביעות לבית המשפט המחוזי בקליפורניה כנגד היצרניות של הטלפון בפועל, בטענה כי הן אינן משלמות את דמי הרישוי עבור הטכנולוגיה בה הן משתמשות כדי לשלב מודמים במערכות על שבב שנמצאות בליבה של מכשירי ה-iPhone.

אפל אמנם לא משלמת ישירות דמי זכויות יוצרים ורישוי לקוואלקום, אך היא אמורה להעביר את הסכומים הללו אל החברות שמרכיבות את פס הייצור שלה, דבר שהכריזה לפני כחודש שהיא מפסיקה לעשות, בעיקר בטענה שהסכומים אינם הוגנים ושיצרנית השבבים גבתה מיליארד דולר יותר מדי.

מסרבת לשבת ולדון בתנאים

היצרניות שהפסיקו לקבל את הכסף מאפל, הפסיקו בתורן לשלם לקוואלקום.

מכיוון שכך, בקוואלקום החליטו לתבוע את היצרניות מכיוון שהן אלו שקשורות עמה בפועל בהסכמים. "הסכמי הרישוי שלנו עם היצרניות של אפל נותרו חוקיים וברי אכיפה. היצרניות צריכות להמשיך לעמוד בהתחייבויות שלהן תחת הסכמים אלו, ואפל צריכה להפסיק מיד בהתערבות המסוכנת שלה", מסרה החברה בהצהרה ששחררה.

קצת קשה לראות את המאבק הזה מגיע לידי סיום במהרה. אפל דורשת מבית המשפט להורות לקוואלקום להחזיר דמי רישוי ליצרניות שלה, ולקבוע דמי רישוי נמוכים והוגנים יותר לטענתה.

האחרונה כבר דורשת מיצרנית הטלפונים פיצויים בגין ההתערבות שלה בנושא, ואפל בתגובה חוזרת וטוענת שקוואלקום היא זו שבעצם מסרבת לשבת ולדון בתנאים.

ורק להזכיר: iPhone 8, מכשיר העשור של אפל, נמצא שם ברקע לקראת השקה שהולכת ומתקרבת, על הנייר בינתיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים