הרכבים האוטונומיים של גוגל יפעלו כשירות מוניות ניסיוני בפיניקס

Waymo, החברה הבת של ענקית הטכנולוגיה לפיתוח רכבים אוטונומיים, החלה בפיילוט שיבחן מהם צרכיו של הציבור האמריקני בכל הנוגע במוניות ללא נהג ● השירות - תחרות ישירה מול אובר

יש בישראל תעשייה ענפה בתחום האוטומוטיב. אז למה אנחנו לא ממש נהנים ממנה? אילוסטרציה: BigStock

Waymo, חטיבת המכוניות האוטונומיות של תאגיד אלפבית (Alphabet), משיקה שירות מוניות ניסיוני ברכבים אוטונומיים במטרופולין של פיניקס, אריזונה. צי המכוניות האוטונומיות של גוגל (Google) ישולח למרחבי העיר ויציע נסיעות בחינם לכל אדם שיירשם לתוכנית "הנוסעים המקדימים", שכבר החלה בקבלת חברים חדשים.

"בתור נוסע מוקדם, תוכל להשתמש במכוניות המניעות את עצמן בכדי להגיע למקומות שאליהם אתה נוהג מדי יום, מהעבודה, לבית ספר, לקולנוע ועוד", נכתב באתר האינטרנט של Waymo. החברה טוענת שהיא תקבל "מאות" נוסעים לתוכנית ושאזור הכיסוי הראשוני שלה יהיה "גדול פעמיים מגודלה של סן פרנסיסקו".

נהג אנושי ישמור על המכונית האוטונומית

החברה מדגישה ששירות המוניות לא יפעל בנהיגה עצמית לחלוטין. "כחלק מהניסיון המוקדם, יהיה נהג בודק בכל רכב, והוא ידאג לפיקוח על הנסיעות בכל עת", מבטיחה Waymo. בעוד שהמכונית הממוחשבת תבצע את רוב מטלות הנהיגה, הנהג האנושי יבטיח ששום דבר לא ישתבש אם המכונית תיתקל במצב שאיתו לא תוכל להתמודד בכוחות עצמה.

במהלך התקופה ישמש הפיילוט למחקר ופיתוח עבור Waymo. החברה מסרה שהיא רוצה "ללמוד דברים, כמו מתי אנשים מעוניינים להשתמש במכונית בנהיגה עצמית, איך הם מתקשרים עם כלי הרכב שלנו, ומהם המידע והבקרות שהם רוצים לראות בתוכו".

בכדי להתמודד עם העומס שבו עתיד שירות המונית להיתקל ברחבי העיר החלה Waymo בבניית 500 מיני וואנים מסוג קרייזלר פסיפיק היברידי (Chrysler Pacifica Hybrid), שישמשו את הפרויקט. בסך הכול, צפויים להשתתף בו 600 כלי רכב.

לטענת החברה, המיני וואנים כוללים את הטכנולוגיה העדכנית ביותר שלה. המנכ"ל, ג'ון קרפצ'יק, אמר שכלי הרכב יהוו פלטפורמת השקה של "הגישה המלאה של Waymo", המשלבת את התוכנה שלה עם "חבילת חומרה מלאה", שנבנו כולם מהיסוד על ידי החברה.

אובר – מאחורייך!

גוגל מנהלת בימים אלה הליך משפטי מול אחת ממתחרותיה בתחום הרכב האוטונומי, אובר (Uber), והגישה נגדה תביעה במטרה להפסיק את הניסויים שהיא מנהלת. השתיים מתגוששות ביניהן כבר מזה תקופה בגין הפרות פטנטים, כש-Waymo טוענת שאחד מבכיריה לשעבר, אנתוני לבנדובסקי, שמועסק כיום באובר, גנב ממנה יותר מ-14 אלף מסמכים סודיים.

אובר מפעילה כבר כיום 43 מכוניות בנהיגה עצמית שמעניקות שירותי מוניות באזור פיניקס ואחת מהן אפילו הספיקה לעבור תאונה לקראת סוף מרץ. ההצטרפות של Waymo לניסויים הפיזיים בשירות המוניות באזור היא ללא ספק נשיפה רצינית בעורפה של אובר.

Waymo הודיעה על הניסוי באמצעות סיפור על "טד, קאנדס וארבעת הילדים שלהם" – משפחה אמריקנית טיפוסית עם לוח זמנים עמוס. ההורים וילדיהם בילו את החודש האחרון כשהם מתנהלים סביב פיניקס באמצעות צי המכוניות האוטונומיות של החברה והדברים תועדו בסרטון קידום המכירות שעלה ליוטיוב (YouTube).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים