ירידה חדה במשלוחי מחשבי PC – האם הספקיות צריכות להיכנס ללחץ?

על פי גרטנר, זו הפעם הראשונה שכמות המשלוחים ירדה אל מתחת לקו של 63 מיליון יחידות, מאז הרבעון הראשון של 2007

מה מתרחש בשוק המעבדים למחשבי ה-PC? צילום אילוסטרציה: BigStock

נתוני משלוחי המחשבים עבור הרבעון הראשון של השנה, לפי גרטנר (Gartner), צריכים לפי חברת מחקרי השוק לאותת לענף שכנראה עוד לא מבין באיזו בעיה הוא נמצא.

לפי המספרים שהחברה סיפקה, ירדה כמות היחידות שנשלחה ממחסני החברות לחנויות השונות ב-2.4% במונחים של שנה לשנה, והגיעה ל-62.2 מיליון בלבד. וחמור מכך, זו הפעם הראשונה שכמות המשלוחים ירדה אל מתחת לקו של 63 מיליון יחידות מאז הרבעון הראשון של 2007.

למעשה, הסיבה היחידה שהשוק לא שקע יותר מבחינה גלובלית הוא דרום מזרח אסיה, ובעיקר סין, בו השוק הצטמצם ב-0.8% בלבד, כלומר שמר על יציבות יחסית, וגם זה בזכות ההתאוששות הקלה משהו בשוק הסין בכללותו.

הזדמנויות מוגבלות בלבד

כן ציינה החברה כי בשוק העסקי כן ניתן לראות צמיחה קלה, אך זה לא מספיק כדי להתמודד עם הצניחה בביקושים במגזר הצרכני שפחות ופחות משדרג את המחשבים שלו, ואף בחלקו נוטש את שוק המחשבים האישיים בכלל.

ברמת השוק חזרה HP ונצמדה ללנובו (Lenovo) עם נתח שוק של כ-19.5% לכל אחת מהן, ודל (Dell) במקום השלישי עם 15%.

שלוש היצרניות הללו רשמו גידול בנתח השוק שלהן, כשהגידול הבולט ביותר הוא של HP עם 6.5%. אסוס (Asus), שהייתה קרובה לשלישייה הראשונה עם נתח שוק של 14% ברבעון הראשון של 2016, צנחה ברבעון הנוכחי ל-7.3%.

"החברות שינצחו במגזר העסקי יהיו אלו שישרדו בשוק המתכווץ הזה. יצרניות שאין להן נוכחות חזקה בשוק העסקי ייתקלו בבעיות רציניות ויצטרכו לעזוב את שוק המחשבים האישיים בחמש השנים הקרובות", אמרה מיקקו קיטגאווה, אנליסטית בכירה בגרטנר.

למעשה, אמרה, "השוק מציע הזדמנויות מוגבלות בלבד עבור יצרניות מתחת שלוש המובילות, להוציא אפל (Apple) לה יש קהל לקוחות מוצק בוורטיקאלים מסוימים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים