אלוף עמוס ידלין, ראש אמ"ן: ישראל מובילה בתחום הלוחמה הקיברנטית

צה"ל מתכוון לספק הגנה טובה לרשתות, וגם להפעיל התקפות קיברנטיות משלו - אמר ידלין בכנס באוניברסיטת תל אביב ● עם זאת, הוא לא ציין מטרות מסוימות לתקיפות ישראליות פוטנציאליות ● לדברי ידלין, "תחום הלחימה הקיברנטית תואם היטב לדוקטרינה ההתקפית של ישראל, וישראלים צעירים מכירים טוב את התחום הזה"

ישראל משתמשת בטכנולוגיות אזרחיות חדשניות כדי לשפר את יכולותיה בתחום הלוחמה הקיברנטית – כך אמר אלוף עמוס ידלין, ראש אמ"ן, בכנס שהתקיים שלשום (ג') במכון המחקר לביטחון לאומי של אוניברסיטת תל אביב. לדברי ידלין, "לוחמה קיברנטית מעניקה למדינות קטנות וליחידים כוח שבעבר היה רק למדינות גדולות, ושימור ההובלה בתחום הזה חשוב במיוחד, בהתחשב בקצב המסחרר של השינויים".

בהרצאתו, ציין ידלין את הפוטנציאל לפגיעות כתוצאה מפריצות למחשבים כאחד האיומים הלאומיים ואמר, כי צה"ל מתכוון לספק הגנה טובה לרשתות, וגם להפעיל התקפות קיברנטיות משלו. עם זאת, הוא לא ציין מטרות מסוימות לתקיפות ישראליות פוטנציאליות.

"ברצוני לציין, כי תחום הלוחמה הקיברנטית תואם היטב לדוקטרינה ההתקפית של ישראל. זהו תכנון שהוא כולו כחול-לבן, שאינו נשען על סיוע או טכנולוגיה זרים. לישראלים צעירים מכירים היטב את התחום הזה, שהרי ישראל הוכתרה באחרונה כ-'מדינת הסטארט-אפים'".

ידלין ציין, כי גם ארצות הברית ובריטניה מקימות יחידות ללוחמה קיברנטית. הוא הוסיף, כי יש בצה"ל חיילים ומפקדים האמונים על התחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים